Resident Evil 4 Remake - Mapa: oznaczenie terenów, oznaczone przedmioty do zebrania, jak odróżnić?
Działanie mapy - Resident Evil 4 Remake.
Dwa ostatnie remaki serii Resident Evil, a więc Resident Evil 2 Remake oraz Resident Evil 3 Remake posiadały mniej otwarte tereny, co pozwoliło twórcom zastosować ciekawie oznaczaną mapę. Dopóki nie zebraliśmy wszystkich dostępnych przedmiotów w danej arenie, świeciła się ona na czerwono po przejściu przez mapę. W momencie zebrania ostatniego dostępnego itemka zmieniała ona kolor na niebieski.
Czy podobne rozwiązanie zastosowano w Resident Evil 4 Remake? Niestety, ale nie mamy dobrych wieści dla fanów eksploracji, ponieważ mapa czwartej odsłony serii nie zmienia swoich kolorów i w gorszy sposób oznacza niezebrane przedmioty.
Podczas zwiedzania lokacji zauważysz przede wszystkim ważne obiekty oznaczone wykrzyknikiem (często wracasz do nich później), zamknięte szafki czy kłódki (ikona diamentu), drabiny, niezebrane (a zauważone) itemy, punkty zapisu gry czy także niektóre lokalizacje zadań pobocznych. Ponadto ważną rolę odgrywają tutaj drzwi - te dostępne czy też otwarte są ukazane w formie niebieskiego prostokąta, kiedy te zamknięte czy niedostępne są przedstawione w formie czerwonego prostokąta.
Niestety, ale nawet po dokładnej eksploracji lokacji i wyczyszczeniu jej z zapasów, tereny na mapie wciąż będą oznaczone czerwonym kolorem.