Resident Evil 4 Remake - Rozdział 12: Wieża zegarowa, zlatujące kule, winda, boss Ramon Salazar, łódź
Rozdział 12 - Resident Evil 4 Remake.
Po pożegnaniu się z Luisem zejdź z platformy i jedź windą na górę. Wrócisz do głównego poziomu zamku - możesz tutaj zebrać zadania od kupca nim ruszysz do wieży zegarowej. W drugim jednak przypadku wsiądź do kolejki, aby dostać się na północ.
Na dolnym piętrze zabij wrogów i idź na górę. Zauważysz mechanizm stworzony na podobiznę Ramona, który zacznie ziać ogniem. Poczekaj, aż przestanie nim pluć (idąc równo z nim) i biegnij do drabiny na drewnianej kładce.
Na drugim piętrze zachowaj się tak samo, jednocześnie chowając się za osłonami, gdy będziesz walczył z wrogami. Gdy po schodach zaczną spadać kule, to przechodź na kolejne piętro i odsuwaj się na bok - każde piętro ma miejsce na balustradę.
Po dojściu na górę zabij szybko wroga z hełmem, strzelając mu w nogi, po czym zeskocz w dół i skorzystaj z windy. Gdy ją aktywujesz, to od razu na samym początku zabij wroga z czerwonym płaszczem, który jest pod Tobą.
Potem strzelaj w łatwopalne beczki, gdy oponenci będą blisko nich i zajmuj się tymi, którzy znajdują się z Tobą na platformie. Dobrze spisze się tutaj strzelba lub karabin automatyczny. Niemalże przy punkcie podróży zauważysz drugiego wroga z lampionem, więc jego także obowiązkowo zabij.
Potem wyjdź na zewnątrz i z pomocą lornetki poszukaj Ashley - znajdziesz ją przy drzwiach. Następnie przejdź na mury, korzystając z niestabilnej kładki. Musisz kucnąć i powoli iść do przodu, aby nie spaść w przepaść. Na stabilnej platformie zabij wrogów najlepiej ze snajperki.
Po przejściu przez drzwi rozpoczniesz walkę z bossem - Ramonem. Przed nią obowiązkowo powinieneś zaopatrzyć się w kamizelkę kuloodporną, ponieważ będzie ona absorbowała wszystkie uderzenia za pomocą jego macek czy wypluwającego śluzu. W pierwszej fazie walki wystarczy, że będziesz ciągle w ruchu i unikał (chodząc w lewo lub prawo) maź, którą zmutowany Ramon wypluwa. Pod żadnym pozorem, w trakcie całej walki, nie stój blisko oponenta, bo zostaniesz zjedzony i zginiesz!
W drugiej fazie walki (po wbiciu noża w jego czuły punkt, gdy upadnie na arenie) dojdą wybuchające pluskwy - Ramon wyrzuca je na arenę, więc patrz pod nogi, bo gdy się do nich zbliżysz, to od razu wybuchną. Ponadto wróg potrafi teraz pluć jadem od lewej do prawej strony, więc musisz manewrować między chodzeniem w górę i w dół. Najlepiej jest stać przy schodach, a we wroga strzelać ze snajperki lub pistoletu.
Najbardziej wymagająca jest 3 faza starcia, ponieważ wróg jest jeszcez bardziej mobilny, a do tego potrafi ustawić się nad Tobą - masz wtedy chwilę czasu, aby raz strzelić do niego ze strzelby, po czym uciekaj w bok, ponieważ wróg zrobi szarżę w Twoim kierunku i spróbuje Cię ugryźć. Pozostałe ciosy są identyczne, więc także biegaj między dolną a górną częścią lokacji, aby unikać śluzu.
Po trzecim wbiciu noża we wroga wystarczy trzymać przy sobie strzelbę i znaleźć oponenta - będzie on prawdopodobnie na dole przy drzwiach frontowych. Poczekaj, aż wyprowadzi swój atak, w którym wypluwa śluz, po czym uderz go strzelbą, a zabijesz zmutowanego Ramona.
Po walce wbiegnij do windy na zewnątrz. Zjedź poziom niżej i przeszukaj piwnice, aby uzupełnić zapasy po starciu z Salazarem, po czym wbiegnij na przystań.
Znajdziesz tam łódź, którą dostaniesz się na wyspę i zakończysz równocześnie ten rozdział.