Resident Evil 4 Remake - Rozdział 9: Głowa lwa, walczące zbroje, zbrojownia, galeria, sterowanie Ashley, zegar
Rozdział 9 - Resident Evil 4 Remake.
Po nałożeniu pierwszej głowy na statuę wejdź na piętro wielkiej hali od prawej strony i przejdź przez drzwi z tej samej strony.
Dotrzesz do miejsca, gdzie znajdziesz głowę lwa. Zbierz ją, a potem zacznij walczyć z chodzącymi zbrojami - przy obu z nich zauważysz czuły punkt blisko szyi, więc staraj się celować właśnie w niego. Ponadto możesz odpuścić strzelanie w czułe punkty i czekać, aż Ashley zrzuci latarnię, która zatrzymuje oponentów.
Kluczowe jest wyprowadzenie w kierunku wrogów kopniaka. Gdy go wykonasz, to ich hełm spadnie, a Ty będziesz w stanie szybko pozbyć się wroga, wykonując jeden celny strzał ze strzelby w ich macki. Po tym złap Ashley, która będzie stała przy przepaści.
Następnie podejdź do rycerzy na koniach, aby otworzyć sobie przejście dalej. Wrócisz do wielkiej hali, więc wejdź znowu na piętro i tym razem przejdź przez drzwi z lewej strony, które prowadzą tym razem do galerii. Gdy wejdziesz na korytarz, to rozpoczniesz walkę z wrogami.
Jak najszybciej zabij wroga z latarnią przy sobie - możesz wykorzystać snajperkę lub karabin automatyczny. Potem wybij pozostałych wrogów i wejdź po drabinie na końcu pomieszczenia po lewej stronie. Aktywuj przejście i wróć na parter, po czym skorzystaj ze schodów z prawej strony od drabiny. Nimi przejdziesz do trzeciej głowy, którą nałożysz na statuę.
Gdy ją zabierzesz, to zabij 3 wrogów na przejściu i wróć do głównej statuy. Sprawdź pozostałą część głównej hali lub nałóż ostatnią głowę na statuę, co uruchomi długą scenkę, po której przejmiesz kontrolę nad Ashley. Zabierz latarkę z półki, a potem idź do biblioteki. Dojdziesz do starego zegara na drzwiach.
Przeczytaj notatkę na biurku z lewej strony, a dowiesz się, jak możesz rozwiązać zagadkę. Jest ona dość prosta, jeśli popatrzysz na drugi zegar z lewej strony na półce (inną notatkę dot. godziny znajdziesz w drugiej części biblioteki, tam gdzie znajduje się winda, więc jeśli chcesz odkryć wszystkie rzeczy, idź teraz do biblioteki i połóż dodatkowo lampę na piedestale w południowej części owej lokacji). Wskazuje on dokładnie godzinę 23:04 - ustaw wskazówki na drzwiach na tych godzinach, a otworzysz sobie przejście dalej.
Tam z kolei skorzystaj z windy, a na piętrze niżej musisz pociągnąć 4 razy za dźwignię przy tarczach z symbolem zwierzęcia. Zbroje będą się na Ciebie rzucać, ale nie masz jak z nimi walczyć, więc po prostu je omijaj i pociągaj za kolejne sznurki.
Potem przebiegnij przez bramę na jeszcze niższy poziom lokacji. Wokół kapliczki znajdziesz dwa lampiony i symbole, które muszą zostać oświecone przez wskazane lampy. Tym samym ustaw je w następujący sposób:
- Noszoną lampę połóż na ostatnim/środkowym piedestale;
- Zebraną lampę ze środkowego piedestału połóż na tym z lewej strony od bramy;
- Tę ostatnią lampę połóż na piedestale z prawej strony.
Po tym zbierz insygnię rodziny Salazarów, odwróć się za siebie i uciekaj do poprzedniej lokacji.
Tam przejdź pod rycerzami, a potem omiń tych pozostałych - szybko otwórz windę i dostań się nią na górę. Znajdziesz tam kolejnego wroga, którego musisz przechytrzyć, cofając sie, a potem biegnąć obok niego. W pomieszczeniu, gdzie wcześniej był zegar, odbij w prawo i biegnij korytarzem przed siebie.
W drugiej części biblioteki przejdź pod półkami z lewej strony, potem biegnij w prawo i przez drzwi z lewej strony, które prowadzą do schodów na piętro.
Za nimi włóż insygnię i wróć do Leona, co zakończy ten rozdział pewnym zwrotem akcji.