Resident Evil 4 Remake - Rozdział 4: Druga lokacja, Gigant/troll, Ołtarz (3 kolory i Insygnia), Ashley Graham
Rozdział 4 - Resident Evil 4 Remake.
Po zebraniu głowy z pierwszej lokacji wypłyń na jezioro i dostań się do tunelu na północnym wschodzie (przed nim rozpalona jest pochodnia), gdzie będziesz w stanie dostać się do drugiego miejsca z murala.
Tym razem obejdzie się bez walki z wrogami. Przycumuj do kładki i znowu zacznij szukać symboli namalowanych na ścianach czy deskach. Dwa z nich znajdziesz na parterze, a trzeci przed drabiną - na górę dostaniesz się po drabinie na lewo od szopki.
Podejdź do przycisków i tym razem aktywuj następujące z nich:
- Ten po lewej stronie ukazujący fale;
- Ten na dole po lewej stronie ukazujący trzy nierówne linie;
- Ten na dole po prawej stronie ukazujące 3 znaki.
Zabierz głowę, a także trzeci kawałek piedestału, po czym albo od razu wróć po klucz, albo zajmij się jeszcze aktywnościami pobocznymi wokół jeziora. W pierwszym przypadku połóż głowy na dłoniach i wróć do kościoła drogą, która prowadzi przez stoisko kupca.
Gdy dotrzesz do kamieniołomu, to rozpoczniesz jednak walkę z gigantem - trollem. Przyda Ci się tu bezapelacyjnie TMP, więc jeśli jeszcze nie masz tej broni, to wczytaj autozapis i wróć do kupca, nim rozpoczniesz starcie z bossem.
Niemniej - po rozpoczęciu walki uważaj na szarże wroga i doskoki, a także rzuty gruzem w naszą stronę. Gdy wróg próbuje nas zaatakować, to w odpowiednim momencie musimy wcisnąć przycisk kucnięcia, aby Leon wykonał unik. Patrz dokładnie na ekran, bo stosowna informacja zawsze się pojawia.
Podczas tej walki - dopóki nie zauważysz na plecach wystającego mięsa (w formie anteny), a więc czułego punktu giganta - strzelaj w głowę wroga z pomocą TMP czy pistoletu (strzelba i granaty nie zdadzą się tutaj na nic konkretnego).
Gdy zauważysz czuły punkt, to staraj się omijać oponenta i trzymać go na daleki dystans, strzelając w czuły punkt z pistoletu lub snajperki. Trzy lub cztery trafienia ze zwykłej broni sprawi, że wróg padnie na ziemię. Podbiegnij do niego i wciśnij X odpowiadający za Melee, a gdy będziesz na plecach wroga, atakuj go nożem (R2).
Po pierwszej fazie wspomoże Cię pies, którego mogłeś uratować na początku 3 rozdziału. Dzięku temu wróg wpadnie w skałę i straci trochę życia. Podobnie, jak wcześniej, musisz go najpierw atakować strzałami w głowę, a potem strzelać w jego czuły punkt. Po 3 fazie wyglądającej tak samo oponent padnie.
Po starciu obowiązkowo przeszukaj 3 lokacje, aby zebrać masę zapasów - pierwszy to domek z lewej strony od wyjścia z kamieniołomu, potem rozwalona ściana przy palenisku z desek, a trzecia to ciasna alejka, z której wypełznął gigant.
Po tym zacznij iść w stronę kościoła. Droga jest teraz prosta, choć podczas niej przyjdzie Ci zawalczyć także ze zmutowanym psem.
Gdy wejdziesz do kościoła, to zaczniesz szukać Ashley Graham. Aktywuj dźwignię na lewo od ambony, a potem znajdź niebieski fragment klucza - znajduje się on w półce po prawej stronie od ołtarza.
Teraz musisz ułożyć fragmenty szkła w odpowiedniej formie, aby móc sobie otworzyć drogę w głąb budynku. Masz tutaj do czynienia z kolejną łamigłówką, w której połącz szkła tak, jak na powyższym obrazku. Dziury między bloczkami zostaw na "odnogi" Insygnii przypominającej owada.
Potem wejdź na górę kościoła i przejdź przez drzwi, aby spotkać Ashley i zakończyć ten rozdział.