Resident Evil 4 Remake - Rozdział 13: Ratowanie Ashley, karta dostępu, poziom 2 i 3, broń LE 5, zbiorniki
Rozdział 13 - Resident Evil 4 Remake.
Po odnalezieniu miejsca, w którym przetrzymywana jest Ashley, idź przed siebie schematycznymi korytarzami i zeskocz w dół. Zauważysz tutaj wroga z pałką elektryczną, którego zabij w pierwszej kolejności, a potem zajmij się oponentem z maską byka.
Posiada on obosieczną broń i hełm, więc strzelaj mu w nogi i uciekaj przed szarżami/zamachami liczącymi nawet 4 czy 5 obrotów - możesz także kucać, aby uniknąć obrażenia. Jeśli się postarasz i będziesz cicho, to możesz także zabić obu oponentów po cichu.
Potem zacznij szukać karty dostępu. Wejdź po drabinie naprzeciwko pomieszczenia, w którym znajduje się Ashley. Na piętrze zabij kilku oponentów i przejdź do drzwi, nad którymi świeci się czerwona lampka. Następnie idź cały czas przez toalety i kuchnię (uważaj jedynie na płonącego wroga, który może w Ciebie wlecieć (odsuń się w lewo, aby nie stracić HP).
Po minięciu kupca idź przed siebie - dotrzesz do pomieszczenia dysekcji, w którym musisz przekierować zasilanie właśnie do tej sekcji. Potem wróć się pod drzwi z ekranem komputera i rozwiąż zagadkę związaną z odpowiednim ustawieniem bloczków.
Musisz dostarczyć zasilanie do dwóch symboli energii. Tym samym:
- Pierwszą strefę (tę po lewej stronie sterowania) przestaw tak, aby bloczek na samej górze dostarczał prąd w prawo i w dół.
- Drugą strefę (środkowy przycisk sterowania) ustaw tak, aby drugi bloczek od góry przekierowywał energię w lewą stronę;
- Trzecią strefę (tę po prawej stronie sterowania) ustaw tak, aby trzeci bloczek od góry dawał energię w lewo, prawo i w dół.
Po tym aktywuj zasilanie i przejdź do laboratorium. Znajdziesz tam obiekty badawcze i kartę dostępu na 1 poziomie. Zgodnie ze wcześniejszą notatką, musisz udać się teraz do chłodni, aby ją ulepszyć do 2 poziomu.
Nim to nastąpi, musisz zmierzyć się z wrogiem - podobnie jak z tym z laboratorium z zamku, nie możesz go ot tak zabić. Niszcz jego nogi, a gdy oponent nie będzie mógł biegać, ciśnij jak najszybciej do stacji zasilania, aby przekierować prąd do chłodni.
Użyj karty przy drzwiach, a w środku pomieszczenia odetchniesz z ulgą. Teraz ponownie ustaw bloczki na monitorze tak, aby je zasilić. Rozwiązanie zagadki podaliśmy na powyższym obrazku. Patrz zawsze na najwyżej położony blok w danej sekcji, aby dobrze je ustawić.
Po wejściu do pokoju zbierzesz nową broń. Wróć do chłodni i ulepsz przy panelu kartę do 2 poziomu. Gdy będziesz się aktualizować, to pojawi się wróg. Odstrzel mu nogi i biegaj między workami, a gdy usłyszysz komunikat, to zabierz kartę i wybiegnij na korytarz. Odbij w prawo i dostań się do wcześniej niedostępnego pomieszczenia.
W nim znajdziesz kilku zwykłych wrogów - jeden z nich otworzy drzwi, przez które musisz przejść. Za nimi znajdziesz pokój, gdzie najpierw uzupełnij wszystkie zapasy.
Znajdź sobie biometryczny celownik w pomieszczeniu za komorami, w których trzymane są bestie. Musisz go podłączyć pod jakąkolwiek broń, lecz najlepiej spisze się karabin automatyczny. Potem zniszcz jeden ze zbiorników z pomocą noża (rób to po kolei) i wykorzystując rzeczony celownik, strzelaj w czułe punkty wrogów.
Są one oznaczone na czerwono i zazwyczaj znajdują się blisko brzucha lub serca - chroni je pancerz, więc będziesz musiał oddać kilka celnych strzałów, stąd też nie warto marnować amunicji do strzelby czy snajperki, a właśnie użyć karabinu szturmowego. Gdy je zniszczysz, to wróg zginie. Trzymaj go więc na dystans i bądź niemalże cały czas w ruchu. Gra jest tak skonstruowana, że klucz zdobędziesz po zabiciu ostatniego wroga.
Zaktualizuj kartę - tak jak poprzednio, podczas tego procesu będą atakować Cię wrogowie, więc zabijaj ich aż do czasu komunikatu, po czym ucieknij z lokacji, otwierając bramę po prawej stronie od drzwi. Teraz wróć do Ashley, aby ją obudzić i zatrzymać proces przemiany.
To zakończy ten rozdział gry.