Cyberpunk 2077 poradnik - Frakcje (gangi) - współpraca
Night City jest przepełnione gangami, które rządzą na swoich terytoriach zwiedzanych przez V w trakcie poznawania fabuły. Tylko od Ciebie zależy, z którymi frakcjami będziesz chciał współpracować, a którym będziesz chciał wbić nóż pomiędzy oczy przy pierwszej lepszej okazji.
Deweloperzy przygotowali wiele misji głównych, w których atakujemy różne organizacje pomagając przy tym innym. Przykładowo, w Watson, czyli startowej dzielnicy, możemy sami zdecydować, czy będziemy mieli na pieńku z Maelstromem, czy też im opuścimy i rozejdziemy się w ciepłych stosunkach. Podobnie sytuacja wygląda w Pacifice, gdzie rządzą Voodoo Boys oraz Animalsi - podczas fabuły zdecydujemy, komu chcemy pomóc.
W przypadku zadań pobocznych nie podejmujemy niemalże żadnych istotnych działań w związku z frakcjami, bowiem skupiają się one w 99% na dobrze napisanych postaciach, których zachowanie względem nas zależy od podjętych przez nas kroków. Natkniemy się podczas opcjonalnych aktywności na członków różnych gangów, ale zabicie ich/oszczędzenie nie będzie miało jakiegokolwiek wpływu na główną historię.
Arasaka
Największym graczem na rynku jest Arasaka Tower, z którą będziemy prowadzić niebezpieczne gierki od początku, aż do końca swojej przygody. Rządzą nią członkowie rodziny Arasaki (przede wszystkim Saburo oraz Yorinobu), którzy dawają się we znaki mieszkańcom - szczególnie dzielnic biedy - w Night City.
Valentinos
Valentinos wyróżniają się swoim "meksykańskim", letnim ubiorem, a ich domem jest dzielnica Heywood. Prowadzą w większości legalne interesy. Cenią sobie przede wszystkim przyjaźń oraz lojalność wobec innych członków gangu. Pewien czas temu do tegoż gangu należał Jackie.
Nomadzi
Nomadzi dzielą się aż na siedem grup, z czego dwie bardzo dogłębnie poznamy przechodząc wątek fabularny związany z Panam, która jest "wyrzutkiem" mieszkającym na obrzeżach miasta. Największą wartością dla Nomadów jest rodzina, a także kodeks, który nie pozwala im się od niej odwrócić bez wytłumaczenia.
Kosiarze
Z Kosiarzami będziemy mieli niejednokrotnie na pieńku, ale nie są oni ważnymi graczami na rynku. To zwykłe armatnie mięso, które próbuje - bez pomocy innych gangów - wskórać cokolwiek w Night City.
Militech
Najlepiej wyposażona frakcja? Zdecydowanie Militech - to jej członkowie mogą pochwalić się posiadaniem wielu przydatnych w życiu codziennym, jak i na froncie technologii, a także schematów broni o wysokiej sile rażenia. Zetrzemy się z nimi niejednokrotnie, próbując zdobyć nowe wyposażenie.
Maelstrom
Typków z Maelstrom wyróżniają wszczepy widoczne na twarzy, które pomagają im w walce z nieprzyjaciółmi. Ponadto, znani są z tego, iż nie lubią współpracować z innymi, liczą jedynie na siebie i swoją sprawność w boju, a co więcej, kojarzeni są z brutalnych egzekucji na oczach zwykłych mieszkańców Night City.
Mox
Mox to najmłodszy gang w Night City, choć bardzo dobrze prosperujący. Prezentują je błyszczące się, wytatuowane dziewczyny, które były w przeszłości w 99% prostytutkami, a teraz walczą o swoje prawa, gdy jedna z nich bezczelnie zginęła kilkanaście lat temu na ulicy.
Kang Tao
Kang Tao próbuje dorównać swoją technologią Arasace, produkując i wydając na rynek przydatne narzędzia mające pomóc zwykłym ludziom, choć nie to jest ich największym celem. Skupiają oni się na produkowaniu broni typu Smart, bardzo zabójczej.
6th Street
6th Street to gang składający się m.in. z byłych funkcjonariuszy policji, czy także dawnych ochroniarzy korporacyjnych, którym nie podobała się ich fucha i chcieli zacząć od nowa. To ludzie próbujący zaprowadzić porządek w mieście - niektórzy do tego dążą robiąc rozboje, a inni - po wielu próbach - poddają się i wracają pracować na czarny rynek.
Wraiths
Nomadzi, którzy zostali wykluczeni ze swoich rodzin, to Wraithsi, którzy łączą swoje siły i próbują uprzykrzyć życie swoim dawnym przyjacielom. Grasują oni przede wszystkim na Badlandsach, w pobliżu obozów Nomadów.
Tyger Claws
Tyger Claws jest najbardziej poukładanym, zorganizowanym gangiem, z jakim będziemy mieli styczność podczas przechodzenia gry. W azjatyckiej organizacji nie ma miejsca na jakiekolwiek błędy, wszystko jest dopracowane, przemyślane, choć i im zdarza się podejmować decyzje mając przystawiony pistolet do głowy.
Animals
Najbardziej "zmutowany gang"? Na pewno Animalsi, którzy, jak sama nazwa wskazuje, wyglądają na zwierzęta przez modyfikacje swojego ciała. Ich mięśnie są tak ogromne, że raczej nikt nie chciałby mierzyć się z nimi na pięści. Są oni najczęściej strażnikami, czy też gorylami ważnych osób. Co najciekawsze, nie zajmują oni jakiegokolwiek terenu, są porozrzucani po całym Night City.