Cyberpunk 2077 poradnik - Ścieżka życia: czy dużo zmienia?
Na samym początku tworzenia swojego własnego V będziemy musieli zdecydować, jaką przeszłość ma mieć za sobą nasz bohater. Mamy do wyboru:
Uliczny dzieciak (Punk):
Wybierając tę ścieżkę wcielimy się w kogoś, kogo zna prawie każda osoba prowadząca czarne interesy w Night City. V jest znany wśród największych szych miasta, ponieważ już od małego wieku wychowywał się na ulicy, podejmował się ciężkich zleceń. W dalszej części rozgrywki spotkasz wiele osób, którym pomogłeś w przeszłości - niektórzy odwdzięczą się tym samym.
Nomad:
Z kolei Nomad to wyrzutek, który mieszka na obrzeżach Night City - przede wszystkim na pustynnych terenach grzebiąc przy rozmaitych samochodach, ulepszając je itp. Najważniejszym elementem tejże frakcji jest rodzina, która jest dla Nomada najważniejsza - nie ma tutaj mowy o jakimkolwiek zdradzeniu swoich najbliższych.
Korposzczur:
Wybierając korposzczura będziesz członkiem korporacji Arasaka, która dyktuje warunki w Night City - zmusza zwykłych mieszkańców do karygodnych czynów, czy wykorzystują ich do swoich własnych celów. V będzie kojarzony jako elita, który miał dostęp do przedmiotów z najwyższej półki, ale nie każdemu to się spodoba w dalszej części rozgrywki, gdzie spotykasz mało przyjaznych "korposzczurów".
Od wybrania ścieżki życia zależy to, jak będą spostrzegały Cię najważniejsze postacie w Cyberpunku 2077. Jeśli wybierzesz np. Nomada, korporszczury będą chciały Cię zjeść niemalże na każdym kroku. Z kolei wybierając Punka musisz liczyć się z tym, że Nomady nie będą się aż tak z Tobą liczyć, ponieważ wiedzą, że gdy tylko pojawi się lepsza oferta - spróbujesz wbić im nóż w plecy, aby tylko przeżyć.
Wybierając daną ścieżkę odblokujesz dodatkowe, przygotowane wyłącznie dla tej, a nie innej ścieżki życia dialogi, które często mogą zmienić przebieg rozmowy. Spotykając na swojej drodze naćpanych chłopaków z ulicy, łatwiej przemówisz im do rozsądku będąc Punkiem, aniżeli korposzczurem itp. Co więcej, niektóre postacie, z którymi możemy wejść w bliższą relację, będą także patrzyć na to, jaką mamy za sobą przeszłość. Bardzo często zdarzy się, że przedstawicielka korporacji nie będzie chciała w ogóle spojrzeć na zaniedbanego Nomada.
Z kolei wybrane ścieżki życia nie wpływają na otrzymywane punkty doświadczenia, statystyki, otrzymywane przedmioty, czy otrzymywane misje (one akurat mogą się jedynie trochę inaczej potoczyć).