F1 22 - Asysty: czy spowalniają gracza, które warto wyłączyć?
Które asysty warto wyłączyć w F1 22?
Asysty w F1 22 pomagają wejść do świata Formuły 1 osobom, które nie są zaznajomione z serią. Jednakże osoby, które wcześniej stawiały już kroki w Formule 1 od Codemasters posiadają pewne doświadczenie, dzięki któremu mogą zrezygnować z niektórych wspomagaczy. Warto dokładnie przejrzeć tę stronę, ponieważ asysty będą Cię spowalniać - jedne bardziej, a drugie mniej. Oto one:
- Wspomaganie sterowania i hamowania - diametralnie wpływa na Twoje tempo, zalecane jest nauczyć się jeździć bez tych wspomagaczy.
- ABS - zmusza do wcześniejszego hamowania, droga hamowania jest dłuższa niż bez aktywowanego ABS-u.
- Kontrola trakcji - pełna bardzo mocno ogranicza prędkość w zakrętach, zalecane jest ją wyłączyć lub korzystać ze średniej.
- Automatyczna skrzynia biegów - nie wykorzystasz w pełni swojego bolidu przede wszystkim na wzniesieniach, na które trzeba wjeżdżać z wyższym biegiem. Gorzej będzie Ci się jeździło także w deszczu, bo automatyczna skrzynia biegów zbyt długo zostawia Cię na wysokich biegach.
- Wspomaganie ERS - Twoja energia bolidu jest automatycznie pożerana bardzo często w nieodpowiednich momentach, warto nauczyć się samodzielnie, jak z niej korzystać (o zarządzaniu ERS-em więcej napisaliśmy w drugiej sekcji poradnika).
Najszybszy będziesz bez asyst. Możesz jedynie zostawić włączone wspomaganie w boksach, choć to w e-sportowych ligach jest najczęściej zablokowane. Pozostaje także kwestia średniej trakcji. To jedyny wspomagacz, który pomaga utrzymywać się na torze i nie ogranicza aż tak tempa wyścigowego, więc jeśli boisz się uślizgów tylnej osi, to możesz zostawić tę asystę włączoną.