F1 22 - Oszczędzanie opon, jak jeździć, aby nie zużywać szybko mieszanki?
Jak oszczędzać opony w F1 22?
Oszczędzanie opon to zmora kierowców w F1 22. Istotną rolę gra tutaj wiele czynników - wprowadzony do bolidu setup, zachowanie na torze, aktywowane asysty, a także styl jazdy. Jest jednak parę podstawowych rad, dzięki którym zawsze będziesz mógł przejechać więcej okrążeń na jednym komplecie opon.
Brzmią one następująco:
- Nie blokuj kół, jeżdżąc bez ABS-u. Jeżdżąc z ABS-em, staraj się w wolnych zakrętach nie skręca,ć mając wciśnięty cały pedał hamulca. Nie zablokujesz wtedy kół, ale zaczną one się mocniej przegrzewać, a co za tym idzie, zużywać.
- Nie dodawaj od razu całego gazu przy wyjściu z wolniejszych zakrętów, aby zapobiec uślizgom tylnej osi. Sprawiają one, że opony z tyłu zaczną szybciej się niszczyć. To samo tyczy się startów z pól.
- Staraj się unikać tarek - nie zużywają one opon aż tak mocno, jak w prawdziwym życiu, ale mogą doprowadzić do podskoków, agresywnych skrętów i odbić kierownicą w przeciwną stronę, co akurat mieszankę zużywa.
- Staraj się nie jechać bardzo blisko innego bolidu przez kilkanaście okrążeń - spróbuj schładzać opony na prostej startowej, zjeżdżając z linii toru jazdy przeciwnika.
Jeśli masz problem z przegrzewanymi się oponami, to wyłącz symulacje temperatur opon w menu kariery/Grand Prix.
Na sam koniec warto wspomnieć, że opony nadają się na śmietnik już od 65-70% zużycia, choć w F1 22 nawet przy 40/50% będziesz bardzo odczuwał zużycie, bo zwiększają one szanse na uślizgi i negatywnie wpływają na ogólną przyczepność bolidu. Można na nich jechać, ale to właśnie wtedy rozpoczyna się ich ostatni rozdział życia, w którym nie pozwalają jechać szybko. Przy mniej więcej 80% zużyciu istnieje również szansa, że złapiesz tzw. "gumę".