F1 22 - Zużyte części i komponenty, kiedy wymieniać?
Wymienianie części w bolidzie w karierze F1 22.
Podczas rozgrywania kariery i trenowania będziesz stopniowo zużywał swoje komponenty. Wszystkie z nich podejrzysz w garażu albo z poziomu centrali, a w dodatku między sesjami możesz je wymienić. Tak prezentuje się ilość wskazanych części w bolidzie na jeden sezon:
- Silnik spalinowy - 3 jednostki;
- Jednostka generatora silnika - kinetyczna - 3 jednostki;
- Jednostka generatora silnika - ciepło - 3 jednostki;
- Akumulatory - 2 sztuki;
- Turbosprężarka - 3 sztuki;
- Elektronika sterująca - 2 sztuki;
- Skrzynia biegów - 4 egzemplarze.
Jedynie kwestia skrzyni biegów może być bardziej zagmatwana. Wymienić je bez dodatkowej kary na starcie do kolejnego wyścigu można wyłącznie co sześć wyścigów. W treningach skrzynia natomiast się nie zużywa, ponieważ bolid bazuje na treningowej skrzyni biegów.
O ile zmienianie przypisanych komponentów jest darmowe i nie wpływa na kary (jeśli masz wyłączone parc ferme - jeśli owa opcja jest aktywowana, to zmian nie zrobisz między kwalifikacjami a wyścigiem), tak skorzystanie z nadprogramowych części sprowadza się do kar na starcie.
Jeśli brakuje Ci już komponentów, to najlepiej dobrać każdą część bolidu dodatkowo, a nie ograniczać się np. tylko do nowych akumulatorów. Dobierz wtedy także silnik, elektronikę sterującą, turbosprężarkę itd.
Jeśli chcesz zmniejszyć zużywanie części, to rozwijaj dział wytrzymałości. Ponadto zużyte części zmniejszają wydajność bolidu, a w dodatku mogą doprowadzić do awarii. Przyjęło się, że przy 60-70% zużycia powinno wymienić się komponent w pojeździe.