F1 22 - Ustawianie bolidu (setup), jakie opcje są najważniejsze?
Tworzenie setupów, ustawienia bolidu, jakie opcje zmieniać w F1 22?
Jeśli myślisz o walce z przeciwnikami na wysokim poziomie w F1 22, to jesteś zmuszony tworzyć własne ustawienia bolidu. Możesz oczywiście skorzystać z jednej z pięciu dostępnych opcji, widocznej z poziomu garażu (jeden setup jest zrównoważony, dwa dobrze działają na torach z wysoką prędkością maksymalną, a dwa kolejne na krętych obiektach), ale jest to droga na skróty, która nie zawsze działa tak, jakbyś sobie tego zażyczył.
Tworzenie setupu nie jest trudne, lecz dość czasochłonne. Najlepiej robić go w trakcie prób czasowych albo treningów (jeśli jeździsz w karierze w trybie np. MyTeam). Jeśli nie chce grzebać Ci się w mało istotnych rzeczach, jak ciśnienie opon czy balans hamulców, w tym miejscu wymieniamy tzw. "mięsko", czyli konkrety, którym warto się przyjrzeć:
- Ilość paliwa - standardowo zalewasz bolid na kilka okrążeń, a jadąc kwalifikacje najlepiej wybrać paliwo na 3, max 4 kółka.
- Aerodynamika - ustawiaj skrzydła: im niższe wartości, tym Twój bolid będzie szybszy na prostych odcinkach kosztem większej ociężałości w zakrętach / im wyższe wartości, tym lepiej będzie się prowadził Twój bolid w zakrętach kosztem niskiej prędkości maksymalnej na prostych.
- Zawieszenie - stabilność bolidu: im niższe wartości, tym bolid jest szybszy w zakrętach kosztem przyczepności / im wyższe wartości, tym bolid jest bardziej przyklejony do asfaltu kosztem wysokiej prędkości w zakrętach.
O ile pierwsza rzecz jest bardzo prosta, tak dwie kolejne musisz sprawdzić osobiście. Znajdź złoty środek na każdym z torów, a potem zapisz ustawienia bolidu z poziomu garażu, aby móc je wczytywać w przyszłości, gdy wrócisz na dany obiekt.
Pełne, gotowe setupy na każdy z torów z kalendarza znajdziesz w naszym poradniku w zakładce "SETUPY".