Banishers Ghosts of New Eden - Bestia: Twarda, Muszkiet, Kopalnia, Nicholas, Legowisko, Zmora
Bestia - Banishers Ghosts of New Eden.
Po przespaniu się rusz do Twardej. Kobieta powie o bestii, którą będziesz musiał upolować. Otrzymasz też muszkiet, o ile przekonasz do tego Kate. Nie jest to trudne, bo dialog zawsze kończy się możliwością zabrania broni.
Z nim udaj się na południowy wschód Mrocznego Lasu. Przed mostem spotkasz strażnika, który pozwoli ci opuścić teren obozu. Potem naucz się strzelać z karabinu, co jest prostą czynnością i idź dalej na południe. Obiegnij lokację od prawej strony, a dotrzesz na teren kopalni.
Gdy zauważysz drewniane deski, to popatrz na belkę na górze i zestrzel linę, aby zniszczyć barykadę. Potem wybij oponentów - dojdzie nowy typ przeciwników, który potrafi korzystać z broni palnej. Następnie wejdź na teren kopalni - gdy znajdziesz się na rozwidleniu, to idź w prawo.
Przy barykadach odbij w lewo i zeskocz w dół, aby kontynuować drogę. Przesuń wagonik i opcjonalnie wskocz na niego, aby wdrapać się na skałkę po lewej stronie od rzeczonego przedmiotu. Potem podejdź do drugiego wagonika, który jest zablokowany. Przejdź na kładkę po lewej strony od niego.
Z niej dojrzysz łańcuch z liną - przestrzel go i przesuń wagonik pod kolejną krawędź. Na górze idź cały czas przed siebie. Poziom wyżej lokacji wdrap się na skałkę z lewej strony i jako Antea skorzystaj ze skazy, aby teleportować się na drugą stronę obiektu (wcześniej przebiegnij jeszcze przed siebie, skręć w prawo, przesuń wagonik i na kładce wyżej zniszcz kolejną linkę, aby opuścić belę).
Tam idź przed siebie, aż dotrzesz do śladów pozostawionych przez bestię. Kieruj się do zabitych wilków, a potem odbij w prawo, aby wejść do leża czworonożnych. Tam zauważysz leżące na środku szczenię, które musisz zbadać, aby przywołać wspomnienia.
Teraz wybij wrogów, którzy również utorują drogę naprzód. Wdrap się na skały i rusz w stronę rzeki. Gdy przejdziesz pod drzewami, to zauważysz bossa - Nicholasa. W pierwszej kolejności zabij wilki i tułacze, uważając na strzały z muszkietu oponenta.
Wykonuj uniki, gdy będzie leciał w Twoim kierunku pocisk. Potem staraj się skracać dystans do oponenta, a gdy teleportuje się za ciebie, to odskakuj w bok, bo oznacza to, że od razu odda strzał z karabinu. Po wszystkim wciel się w Anteę i zdobądź kolejną wskazówkę przy skale z prawej strony.
Po jej sprawdzeniu rusz na szczyt góry, a znajdziesz tam schronisko. Gdy z niego skorzystasz, to zbadaj znaki na ścianie oraz spalone papiery. Po przeczytaniu notatnika wybiegnij ze schroniska i przejdź przez most z palików na drugą stronę lasu.
Tam znajdziesz kawałek dalej drugi most, lecz ten jest zniszczony. Zeskocz w dół z lewej strony, a potem odbij na ścieżkę z prawej strony. Nie zeskakuj ze skałki, a zamiast tego wykorzystaj Anteę i ustaw się w sposób pokazany wyżej, aby wykorzystać skazę.
Po tym okaże się, że skok jest niemożliwy. Zeskocz w dół, odbij w lewo i wejdź na skarpę z drugiej strony lokacji. Tam zauważysz kolejne skazy, więc stań blisko ubocza i wykonaj skok. W dalszej części drogi dotrzesz do poszukiwanego obozu. Wybij wrogów, a potem odbij w prawo.
Gdy dotrzesz na miejsce katastrofy, to idź kawałek przed siebie i przełącz się na Anteę, aby zdobyć dwie wskazówki z umarłych. Potem trzymaj się lewej strony, a zauważysz też wisielca, którego musisz zrzucić z liny i sprawdzić jego wspomnienia. Teraz przesuń do przodu wóz, gdzie znajdziesz retrospekcję - teraz możesz iść do schroniska z prawej strony (tam też znajdziesz kolejne wspomnienie) lub przejść przez drzewo na wprost.
W dalszej części lokacji dowiesz się, jak powstała bestia oraz dotrzesz do legowiska. Rozpocznij rytuał (Przywołanie zmory), a potem walkę z przeciwnikiem. Podstawowymi atakami wroga jest unoszenie łap i uderzanie w ziemię w linii prostej - gdy Bestia uderzy lewą dłonią, po chwili zrobi to prawą. Gdy przy jej głowie unosi się czerwona flaga, to wiedz, że zostaniesz zaatakowany ugryzieniem, więc wtedy również odskakuj w bok. Natomiast gdy jesteś bardzo daleko od oponenta, to ten będzie próbował wykonać szarżę w Twoim kierunku. Odbiegaj lub odskakuj w bok.
W międzyczasie, gdy oponent jest bardzo daleko, wykorzystuj karabin czy zdolność wygnania. Po zabraniu Bestii 1/3 paska zdrowia wykonaj kolejne, tym razem narzucone wygnanie, po czym przejdź do drugiego etapu starcia. W nim będziesz musiał tym razem skupiać się na atakowaniu nogi, a nie głowy (tam zostanie przeniesiona skaza). W międzyczasie staraj się również wybijać popleczników Bestii, a więc wilki.
W ostatniej fazie pojedynku uczyń to samo, co wcześniej, lecz tym razem skup się na lewej, tylnej nodze. Dodatkowo uciekaj lub szybko eliminuj ogniki, aby te nie wybuchały, gdy będziesz skupiał się na Bestii. Po wszystkim spotkasz Twardą, z którą się skonfrontujesz. Podobnie z Kate.
Przyjdzie Ci tutaj podjąć wybór, który wpływa na zakończenie wątku obozu myśliwych. Możesz:
- Oszczędzić Twardą, aby ta mogła dalej współpracować z obozem i nim zarządzać, dbając np. o odpowiednie pożywienie. Wtedy uznasz, że poświęcenie ludzi miało sens. W tym przypadku w dalszej części gry Kate opuści obóz, a ten będzie zarządzany wyłącznie przez Twardą - do momentu wykonania kolejnej misji wchodzącej w skład wątku kobiet.
- Możesz poświęcić Twardą, co zezłości Kate, choć kobieta przejmie teraz władzę nad obozem myśliwych. Przyczyni się to również do wskrzeszenia Antei. W tym przypadku Kate będzie rządzić obozem, co niektórym osadnikom się spodoba, a innym nie. Jednakże nie poradzi sobie z tym zadaniem i tak jak w poprzednim przypadku, opuści go.
Niezależnie od tej decyzji obejrzysz scenkę, po której kontynuuj podróż na południowy wschód. Odblokujesz dzięki temu nowe terytorium.