Banishers Ghosts of New Eden - Powrót do domu: dom Davenportów, dom Spotkań, Koszmar, Zemsta, Zakończenia
Powrót do domu - Banishers Ghosts of New Eden.
Po powrocie do New Eden idź za Anteą w stronę centralnej części miasta. Finalnie dotrzesz do portu, gdzie znajdziesz pierwszy możliwy do zniszczenia rdzeń.
Strzel w niego, a potem odnajdź ogniki - jeden jest z lewej strony, drugi z prawej, a trzeci na górze nad rdzeniem. Potem wejdź do wioski. Możesz wchodzić do domu lub iść za znacznikiem. Gdy zauważysz chatę ze światłem, wejdź do środka, bo powinna znajdować się tam pani Davenport.
Esther znajdziesz w kuchni na prawo od głównego wejścia. Pomów z nią, a zauważysz, że mieszkańców New Eden dręczą koszmary. Teraz dotrzesz do studni, a potem zaczniesz obiegać miasto od zachodnio południowej strony. Wcześniej warto odwiedzić szkołę i pomówić jeszcze z bohaterami.
Potem znajdziesz się przy kolejnym rdzeniu. Zniszcz ogniki - dwa są po lewej stronie, a trzeci w zaułku z wozem. Odsuń najpierw wóz, a za nim znajdziesz wspomniany ognik. Potem biegnij do góry prosto do Domu Spotkań.
Przed nim znajdziesz rdzeń po prawej stronie - pierwszy ognik jest na studni, a drugi za żółtymi deskami za Tobą, tuż za rdzeniem. Teraz obejdź kościół z prawej strony i wdrap się po ścianie do góry. Potem odbij w lewo i zeskocz do budynku.
Zmierzysz się tutaj z finałowym bossem, a więc Koszmarem. Jeśli wcześniej ulepszałeś postać, to walka jest banalnie prosta - gdy przeciwniczka używa iluzji, to graj najlepiej jako Antea i postaraj się wykorzystać swoje moce, aby pozbyć się innych wrogów i skupić na głównej przeciwniczce. Uważaj na jej doskoki i puszczanie fali uderzeniowej w linii prostej.
Po zabraniu każdej 1/3 paska zdrowia wykonaj wygnanie za pomocą Reda. Kluczem jest po prostu odnajdowanie prawdziwej Deborah i atakowaniu jej zamiast pozostałych iluzji. Cięższa jest natomiast druga faza starcia, gdzie kobieta przyjmie postać Zemsty.
W trakcie tej walki warto użyć Scalenia oraz muszkietu w walce na odległość. Przeciwniczka potrafi bardzo szybko poruszać się po arenie, a do tego rzuca w ekspresowym tempie uderzenia pazurami, które zmierzają w linii prostej. Czasami oznacza też obszar kajdankami, więc nie możesz się w nim znajdować. Jeśli chcesz walczyć bronią białą jako Red, warto wcześniej użyć Antei do szybkiego skrócenia dystansu, a dopiero potem przełączyć się na protagonistę.
Dodatkowo warto uważać na muł zostawiany na podłodze - najlepiej, gdy po prostu wykonasz unik w lewo lub prawo, gdy Zemsta będzie wykonywać atak, a większości obrażeń unikniesz. Kobieta prawie zawsze atakuje w linii prostej.
Po wykonaniu 6 wygnań aktywujesz scenki końcowe i jedno z zakończeń, do którego zbliżałeś się przez całą grę. Oto one:
- Przysięga wskrzeszenia spełniona: jeśli wydasz wyrok na większość osób, to Antea wróci do świata żywych. Nie będzie ona jednak do końca sobą, a Reda będą dręczyć wyrzuty sumienia za popełnione morderstwa. Jednakże opuszczą New Eden wspólnie.
- Przysięga wskrzeszenia/wzniesienia niespełniona: Antea nie może zostać wskrzeszona, a duch atakuje również Poszukiwaczkę. Nic nie idzie po myśli Reda, który niespodziewanie trafia do pętli i budzi się - tak jak po prologu gry - na plaży wspólnie z Poszukiwaczką.
- Przysięga wzniesienia spełniona: Antea opuszcza zaświaty w spokoju, Red ma czystą głowę, choć początkowo nie może sobie poradzić ze śmiercią ukochanej. Potem opowiada swoim pociechom o historiach z Anteą.
- Przysięga wzniesienia spełniona w mniejszym stopniu: jeśli zabiłeś kilku mieszkańców, lecz zamiast tego częściej uwalniałeś ich od duchów, to Antea również wstąpi, lecz Red będzie zmagał się z żałobą i będzie przytłoczony koszmarami związanymi z zabójstwami z jego ręki.