Dragon's Dogma 2 - Pawns (Pionki), sojusznicy, kompani: styl walki, specjalizacje, odznaki, jak działają?
Pawns w Dragon's Dogma 2.
W grze Dragon's Dogma 2 znajdziesz wiele bohaterów, z którymi wybierzesz się wspólnie na misje. Jednakże zawsze w trakcie eksploracji będziesz miał przy sobie kilku Pawns, a więc Pionków - czyli inaczej towarzyszy bez historii sterowanych przez SI.
Pierwsza możliwość zatrudnienia sojusznika nadejdzie w drugiej misji głównej. Odblokujesz wtedy kamień mocy, który pozwala sprawdzać inne postacie i ewentualnie je zatrudniać. Oto, co musisz wiedzieć o Pawns na sam początek:
- Pierwszym Pawns będzie "own loyal pawn", którego tworzysz samodzielnie. To jedyny bohater, który będzie rozmawiał i miał jakieś znaczenie w historii. Jednocześnie będzie on rozwijał się razem z głównym bohaterem, czego nie można powiedzieć o pozostałych współpracownikach. Ci stworzeni przez innych graczy nie będą levelowali, więc będziesz musiał ich zwalniać, by zatrudniać coraz lepszych Pawns.
- Każdy Pionek posiada własną klasę postaci i specjalizację. Podejrzymy ją w oknie wyboru sojusznika. Dodatkowo jego styl walki zależy od tego, w jaki sposób będzie podchodził do pojedynków, czy będzie agresywny, stanowczy, czy też skupi się na cichym podejściu. Dobieraj Pionków tak, aby odpowiadali oni twojemu stylowi rozgrywki.
- Pawns potrafią dowiadywać się o ważnych elementach (szczególnie gdy śpisz/odpoczywasz w mieście) i potem dzielić się z Tobą lokalizacją ukrytego skarbu czy celu nowej misji.
- Po wyrzuceniu z załogi Pionka (np. z powodu niskiego poziomu doświadczenia) cały jego ekwipunek - wyposażenie - trafia do jego mistrza, a więc osoby, przez którą kompan został stworzony. Miej to na uwadze, gdy będziesz odsyłał kompana.
- Po oddaniu Pawns nie odzyskasz pieniędzy, które wydałeś na jego zatrudnienie. Warto więc czasami nabyć sojusznika o wiele lepszego z poziomem wyższym o kilka lub kilkanaście, aby była to dobra inwestycja na długi czas.
- Za walutę RC zatrudnisz jedynie Pawnsów, którzy mają wyższy poziom od Ciebie. Nie warto tego robić na początku zabawy, bo do 10-15 levelu wbijesz bardzo szybko.
Co więcej, Inclinations to sposób zachowania Pionka na polu bitwy. Wyróżniamy w tym aspekcie 4 opcje:
- Kindhearted Pawns - to sojusznicy, którzy podczas bitwy preferują wsparcie kompanów, wstrzymanie ataków wrogów i leczeniu sojuszników na polu bitwy.
- Calm Pawns - to kompani, którzy są strategami. Zawsze będą u boku Arisena, lecz preferują podejście taktyczne i wykorzystają zawsze przedmioty, które dadzą im przewagę.
- Simple Pawns - to wojownicy, którzy uwielbiają nowe przygody. Będą bardzo dokładnie przeszukiwać pobliskie obszary i dawać znać, jeśli możesz znaleźć coś w pobliżu. Dodatkowo wręcza ci czasami jakieś itemy.
- Straightforward Pawns - to żołnierze, którzy są impulsywni i tylko czekają na nowe doświadczenia. Zawsze są gotowi do walki z ciężkimi wojownikami i nigdy się nie poddają - nawet wtedy, gdy bitwa wydaje się przegrana.
W skrócie - warto mieć u swojego boku Kindhearted, Calm oraz Straightforward Pawns. Simple również się przyda, ale w ramach bonusu, ponieważ ten typ sojusznika nie pomaga aż tak mocno w walce, jak ci pozostali.
Pawns posiadają także specjalizacje, a więc specjalną cechę, która odblokowuje pewne możliwości w rozgrywce. Ciekawsze są jednak odznaki w ekranie postaci (Status), które pojawiają się tam po zdobyciu pewnych osiągnięć, jak wyeliminowaniu wyznaczonej ilości potworów danego typu.
Po wybraniu danej odznaki Pawns będą lepsi w walce przeciwko wskazanym potworom. Dodatkowo punkty RC, za które najmiesz pionków z wyższym poziomiem doświadczenia, zdobędziesz poprzez aktywowanie kamieni w świecie gry.