5. Avion
Ruszamy tak jak do poprzedniego bossa, ale nie wbijamy w górską szczelinę, lecz odbijamy w lewo, gdzie rozpościera się piękny widok na góry i wodospady.
Będąc cały czas na koniu podążamy ścieżką nad przepaścią mijając po drodze ołtarzyk (można tu zapolować na jaszczurkę), a następnie udajemy się w stronę górskiego przesmyku.
Gdy drogę zablokuje nam woda, wskakujemy do niej a następnie nurkujemy przepływając na drugą stronę.
Tam wspinamy się na górę a następnie przez dziurę zeskakujemy ponownie do wody. Naszym celem są teraz kwadratowe płyty wystające z wody. Stajemy na środkowej (boczne nic nam nie dadzą) i strzelamy z łuku do siedzącego na skale kolosa.
Zerwany do lotu potwór zaatakuje nas, a my musimy w odpowiednim momencie złapać jego sierść (R2), lub dla ułatwienia przed kontaktem ze stworem podskoczyć i dopiero złapać za jego skrzydło.
Walka nie będzie łatwa, bo kolos cały czas jest w ruchu często ruszając skrzydłami. Najpierw obieramy za cel koniec ogona, gdzie niszczymy pierwszy słaby punkt (60% mocy). Kolejne dwa znajdują się na skrzydłach stwora (po 20%) i najlepiej atakować je gdy ptak szybuje i nie rusza nimi. Po zaatakowaniu pierwszego skrzydła kolos zrobi beczkę chcąc nas z siebie zrzucić. Gdy chcemy naładować staminę najlepiej przekroczyć z powrotem ze skrzydeł na grzbiet.
TIP: Na poziomie trudności Wysokim kolos posiada tak jak na poziomie Średnim - trzy słabe punkty.