The Last of Us 2 - Seattle, dzień 1: Capitol Hill
WAŻNE: Jeśli zechcesz powtórzyć jakiś rozdział to zrób najpierw RĘCZNY ZAPIS STANU GRY, bo po rozpoczęciu jakiegoś wcześniejszego epizodu, następne zostaną zablokowane. Jeśli nie zrobisz zapisu, konieczne będzie dotarcie tam jeszcze raz. Tyczy się to nawet wybierania rozdziałów już po ukończeniu gry.
Znajdźki do znalezienia:
- Artefakty: 7
- Karty kolekcjonerskie: 6
- Warsztaty: 2
- Sejfy: 1
W następnej sekcji skręć w prawo, w najbliższą uliczkę.
Trzymaj się prawej strony i jak tylko na niego trafisz, wejdź do jednego z budynków (oznaczonego przy wejściu numerem 3).
W środku, koło sofy znajduje się mała szafka, a w niej karta kolekcjonerska (MECENASKA KINNARD) [1/6].
Przeszukaj szufladę w kuchni naprzeciwko, aby znaleźć trochę części. Nieopodal na półce jest alkohol. Po tym możesz opuścić budynek i udać się za altanką z grillem na lewo, w stronę alejki z ceglanymi ścianami. Tam trafisz na otwarte drzwi koło okrągłego stolika.
Tam na prawo, w kuchni, znajdziesz alkohol na stole i trochę szmatek w jednej z pobliskich szuflad. W szafce pod suszarką na naczynia znajdziesz pusty pojemnik. W toalecie niedaleko standardowo znajduje się garść suplementów. Po zabraniu tych rzeczy możesz udać się na górę, ale uważaj, bo znajduje się tam biegacz.
Udaj się do sypialni, z której przybiegł i przeszukaj nocną szafkę obok łóżka – znajdziesz amunicję. Na prawo, na pobliskiej szafce jest kilka części. Z kolei na łóżku jest artefakt (Przeprosiny Chevy'ego) [1/7]. Udaj się do toalety obok i przeszukaj szufladkę pod lustrem – kolejna porcja suplementów. Koło umywalki jest trochę alkoholu.
W następnym pomieszczeniu, w szufladzie pod globusem, znajdziesz trochę szmatek. W szafeczce na prawo są nożyczki. W szafie na ubrania znajduje się kij bejsbolowy oraz proch, a w szafce obok łóżka, taśma klejąca. To wszystko co możesz tutaj znaleźć. Po opuszczeniu budynku udaj się ulicę, gdzie po krótkiej rozmowie z Diną, możliwe będzie rozpoczęcie dodatkowego dialogu. Na wprost znajdziesz wywieszone płótno z zasadami WLF – możesz je zbadać, aby usłyszeć dialog dziewczyn.
Po tym udaj się na lewo do alejki, gdzie po krótkim truchciku trafisz na okno pozwalające wejść do wnętrza budynku.
Pierwsze z okien prowadzi do toalety, gdzie jest kilka szmatek. W następnym pomieszczeniu znajdziesz butelkę z alkoholem leżącą na łóżku. Na podłodze, przy przewróconym koszu na śmieci jest karta kolekcjonerska (ROCKAFELLA) [2/6].
Przy okazji możesz odblokować czerwone drzwi. Po zrobieniu tego wyjdź na zewnątrz używając okna, którym wszedłeś do toalety. Udaj się na prawo i przeskocz przez sąsiadujące okno. Znów trafisz do toalety, gdzie na podłodze leży garść rozrzuconych suplementów.
Po opuszczeniu budynku udaj się na lewo, do kolejnego pomieszczenia – tym razem jest to magazynek. Na samym jego końcu znajdziesz trochę alkoholu, prochu i szmatek. Na górze, za schodami nic nie ma, możesz więc przejść do następnej sekcji.
Tam możesz użyć kontenera, ale najpierw trzeba będzie cofnąć go do tyłu, żeby wydostać go z krawężnika. Zanim podstawisz go pod ogrodzenie po lewej, ustaw go pod balkonem pobliskiego budynku.
W środku udaj się na prawo do szuflady w kuchni, gdzie znajdziesz nożyczki. W szufladzie koło lodówki znajdziesz artefakt (Gałązka oliwna Raula) [2/7], a na prawo trochę szmatek.
W salonie obok oraz w otwartym pokoju na wprost kuchni nie ma nic, udaj się więc do pobliskiego składziku, gdzie leży trochę części. W pobliskiej sypialni, na łóżku, znajdziesz minę (tym samym schemat na tworzenie jej), taśmę, pusty pojemnik oraz części.
W pobliskiej szafce nocnej jest amunicja do strzelby. Na koniec pozostaje kilka suplementów w toalecie. Po tym możesz opuścić budynek i przepchnąć kontener pod ogrodzenie.
W następnej sekcji udaj się na lewo i wespnij się na dach pobliskiego budynku - użyj do tego furgonetki. Natrafisz na grupę Wilków, z czego jeden znajduje się na dachu razem z tobą. Zlikwidowanie go po cichu nie powinno sprawić zbyt wielu trudności. Zeskocz z dachu i rozpraw się z trzema kolejnymi przeciwnikami. Wszyscy poruszają się w obrębie budynku, na dachu którego się znajdowałeś.
W pobliżu furgonetki za ogrodzeniem, dzięki której da się wejść na dach, możesz udać się do pierwszego pomieszczenia. Tam po prawej, na stercie starych ubrań znajdziesz trochę szmatek. W następnym pomieszczeniu na pobliskim regale jest proch i pusty pojemnik, z kolei na biurku obok komputera, nożyczki.
W innym budynku, o nazwie Nancy's znajdziesz taśmę na regale po lewej, ale nie tym przy ścianie. Następnie udaj się do kąta po lewej, gdzie przy nagrobkach znajdziesz kilka szmat. Na półce obok jest też alkohol. Idąc dalej na prawo, pod kasą znajdziesz trochę amunicji.
Po opuszczeniu Nancy's możesz udać się do następnej sekcji, do której prowadzą pozostałe ścieżki. Natrafisz tam na parę przeciwników poruszających się razem. Zabicie ich bez wszczęcia alarmu nie powinno stanowić problemu, o ile zabijesz najpierw tego co porusza się z tyłu. Po załatwieniu ich udaj się na górę, gdzie znajduje się stacja benzynowa, niedaleko tylnej części budynku Nancy's.
W warsztacie, na czerwonych szafkach znajdziesz trochę części. Na szafkach w pobliżu i w ich szufladach znajdziesz kolejną porcję cennych znalezisk. Uważaj na kolejny patrol, który pojawi się w międzyczasie. W tym samym pomieszczeniu znajduje się też warsztat [1/2], dzięki któremu możesz ulepszyć swoją broń. Jeśli korzystasz z naszego poradnika lub samodzielnie znajdujesz większość części, na tym etapie powinieneś móc ulepszyć nawet dwie bronie do maksimum – ulepszenie jednej broni skutkuje otrzymaniem srebrnego trofeum MECHANIST.
W kolejnym pomieszczeniu, w jednej z szafek znajdziesz amunicję. Na stole obok jest leczenie. W szufladce pod mikrofalą jest pusty pojemnik. W pomieszczeniu obok (na lewo od szafek) znajdziesz trochę alkoholu na szafce pomiędzy regałami. Na regale z kolei są nożyczki i sporo prochu. Nieopodal znajduje się szafka ze szmatkami.
Kawałek dalej jest damska toaleta, ale oprócz pustej butelki nic w niej nie ma. Pustej butelki możesz użyć do rozbicia szybki w pobliskim sklepie – mowa o jednej z gablotek zawierającej pusty pojemnik. Oprócz tego, na pobliskim regale jest trochę alkoholu.
Na koniec pozostaje męska toaleta, znajdująca się na lewo od damskiej – tam jest kilka suplementów. Możesz opuścić stację i będąc na zewnątrz udać się do księgarni – uważaj jednak, bo znajdują się w niej zarażeni.
Jak się z nimi rozprawisz, możesz na spokojnie zacząć się rozglądać, bo jest tu kilka cennych rzeczy do znalezienia. Począwszy od przejścia za niebieskimi drzwiami udaj się przed siebie, mijając po drodze męską toaletę. Następnie udaj się do damskiej, znajdującej się po prawej, a znajdziesz tam kilka szmatek i suplementów koło umywalek. W jednej z kabin jest trochę alkoholu. Po opuszczeniu jej udaj się na prawo, do szafki z gramofonem. Znajdziesz tam kartę kolekcjonerską (DOKTOR STEM) [3/6].
Następnie możesz udać się do pobliskiego pomieszczenia za białymi drzwiami. Tam zlokalizuj kasę fiskalną, koło której znajduje się trochę taśmy klejącej. Wróć się nieco do tyłu i skorzystaj z ceglastego przejścia. Tam koło zlewozmywaka znajdziesz artefakt (Cynk od Rebekki) [3/7].
Na tej samej szafce, nieco dalej jest trochę szmatek, a obok na dolnej półce, pusty pojemnik. Niemal na wprost od kasy fiskalnej, na stoliku z maszyną do pisania jest podręcznik treningowy, dzięki któremu odblokujesz kolejne drzewko rozwoju dla Ellie – między innymi tworzenie tłumików.
Po wzięciu podręcznika możesz udać się na zewnątrz i do niższej części lokacji. Najlepiej jeśli pójdziesz w stronę najbardziej oddaloną na lewo, gdzie znajduje się wojskowy hummer, obok którego jest trochę amunicji do strzelby. Następnie zlokalizuj niebieską furgonetkę stacji telewizyjnej z napisem NEWS CHANNEL 13 i zeskocz na dół. Tam, nieco na prawo znajdziesz wejście do budynku, który możesz przeszukać.
Natrafisz tutaj na kolejnych przeciwników – zarówno zarażonych jak i ludzi. Po rozprawieniu się z nimi przejdź przez niebieskie drzwi. Zaraz po tym udaj się na prawo, gdzie znajdziesz garść cennych zapasów: taśma, proch i alkohol. W sklepowym pomieszczeniu obok udaj się do lady niedaleko żółtych kwiatów porastających ścianę – na niej znajdziesz kilka szmatek. Z kolei w pobliskiej szafce jest trochę amunicji do strzelby.
Wróć się do niebieskich drzwi i przeczołgaj się pod drzwiami garażowymi.
Tam przejdź przez pomieszczenie i kolejnym korytarzem kieruj się w stronę metalowych regałów. Na nich znajdziesz trochę amunicji i części. W szafce obok jest apteczka, a w następnej nieco dalej, kolejna karta kolekcjonerska (SIERŻANT FROST) [4/6].
Następnie udaj się do małego pomieszczenia na lewo, w którym znajduje się sporo metalowych regałów. Tam znajdziesz gazrurkę, nożyczki, trochę alkoholu, szmatek i pusty pojemnik. Możesz teraz udać się do największego pomieszczenia w tym budynku, gdzie na regale przy lewej ścianie, znajdziesz trochę alkoholu. W pobliżu, przy kasach znajduje się amunicja, trochę leczenia i pusty pojemnik. Przy drugiej kasie są suplementy. Po opuszczeniu budynku możesz udać się do Banku Meridian.
Obok niego znajduje się ciężarówka, na przyczepie której znajdziesz trochę prochu. W głównym pomieszczeniu nie znajdziesz nic, udaj się więc na prawo. Tam w niebieskiej szafce znajdziesz pusty pojemnik. W drugiej, nieco oddalonej jest alkohol. Na szafce niedaleko znajdziesz pusty pojemnik i taśmę klejącą. Obok kserokopiarki znajdują się z kolei nożyczki. Przejdź przez drewniane drzwi do kolejnego pomieszczenia, gdzie na biurku leżą nożyczki. W niebieskiej szafce obok znajdziesz kilka suplementów. Na drugim biurku jest trochę leczenia. To wszystko co możesz znaleźć w tym małym oddziale banku. Następnie możesz udać się do piekarni BAGEL BROS.
Tam w szufladzie pod kasą znajdziesz amunicję do krótkiego pistoletu. W pomieszczeniu za nią jest trochę leczenia oraz szmatki w zlewie. Zanim pójdziesz na górę, przejdź do kolejnej części budynku jaką jest ORCHARDS.
Tam na stole znajdziesz amunicję i proch. W szufladzie obok kasy znajdziesz suplementy, a nieco dalej trochę leczenia. W kolejnym pomieszczeniu, na metalowym regale znajdziesz trochę szmatek. Teraz możesz udać się na górę.
Udaj się nieco do tyłu do małego pomieszczenia, gdzie znajdziesz nożyczki, apteczkę, pusty pojemnik i trochę suplementów. W kolejnych pomieszczeniach znajdziesz trochę taśmy, nożyczek, alkoholu i szmatek – wszystkie znajdują się w biurkach. Wkrótce trafisz na większą dziurę w ścianie, która pozwoli Ci przedostać się na drugą stronę.
Po zeskoczeniu na dół, od razu skieruj się na prawo po amunicję i proch.
Następnie udaj się do przodu gdzie zerknij na znak nad przejściem – oznaczony będzie przyciskiem akcji. Dziewczyny pomogą sobie wejść na górę.
Następnie protagonistki skomentują widoczną przed nimi stację telewizyjną. Po zeskoczeniu na dół udaj się na lewo, gdzie zobaczysz klikacza wbiegającego w wybuchową pułapkę.
Kolejna znajduje się pod przejściem oznaczonym jako SEATTLE MILITARY ZONE. Za nią znajduje się kilku zarażonych. Na parapecie pobliskiej budki, w jej wnętrzu znajdziesz trochę amunicji. Po zebraniu jej udaj się do pobliskiego budynku (sklepu monopolowego).
Uważaj, żeby nie wejść w pułapkę po drugiej stronie budki. W środku, za kasami po lewej stronie znajdziesz trochę szmatek i amunicji do strzelby.
Udaj się do ściany po lewej, nieco dalej od kas, a znajdziesz tam kolejną kartę kolekcjonerską (CANDELABRA) [5/6].
Na podłodze niedaleko leży trochę leczenia. Na szafce niedaleko jest trochę alkoholu. Teraz pozostaje zlikwidować dwóch biegaczy. Możesz zwabić jednego z nich w pułapkę i następnie zlikwidować w otwartej walce drugiego; lub oczywiście ominąć pułapkę i zająć się nimi osobiście. Teraz możesz udać się przez pobliską furtkę.
Zanim zjedziesz na dół, zerknij na prawo na pobliską wieżę. Skorzystaj z drabinki prowadzącej na górę, a znajdziesz tam amunicję, nożyczki, taśmę, części i artefakt (Gryzmoły z wieży) [4/7].
Po tym pozostaje udać się na dół i chwilę się przejechać. Niedaleko na prawo znajduje się czołg, a na nim, z przodu trochę zapasów – pusta butelka, szmatki i alkohol. Udaj się do ciężarówki stojącej niedaleko, gdzie na prawym jej błotniku z przodu znajdziesz trochę amunicji do strzelby.
Następnie przejdź przez rzekę na drugą stronę. Gdy pójdziesz kawałek dalej, bohaterki zwrócą uwagę na pobliskie graffiti. Na prawo znajduje się obrośnięta bluszczem ciężarówka. Zajrzyj do jej środka, aby znaleźć amunicję do strzelby, proch, szmatki i artefakt (Relacja Raula) [5/7].
Udaj się w głąb tunelu pod mostem, gdzie trafisz na kilku trupów. Przy truchle konia znajdziesz torbę, okaże się jednak pusta. Po obejrzeniu krótkiej scenki, przejdź przez murek w stronę rzeki. Następnie udaj się na prawo w stronę zarośniętego ambulansu, gdzie znajdziesz pusty pojemnik.
Po zabraniu go wróć się do murka, i podążaj pod górę, lesistym zboczem. Dojdziesz w końcu do ogrodzenia, przez które przejdź. Znów natrafisz na kilka trupów. Miejsce przepełnione jest pułapkami, więc uważaj na każdy krok. Furtka widoczna po prawej jest zablokowana, ale zbliż się do niej żeby podnieść cegłówkę – pomoże przedostać się przez pole minowe.
Pierwsze dwie pułapki są pomiędzy kilkoma pojazdami, trzymaj się więc pośrodku, pomiędzy nimi, gdzie jest bezpiecznie. Na lewo i po prawej znajdują się kolejne pułapki, odbij więc na prawo w stronę szklanej witryny. Zbij szybę używając wcześniej podniesionej cegłówki i przejdź do następnej sekcji.
Tam udaj się na prawo w stronę ścian z manekinami. Pomiędzy nimi znajduje się gablotka z pucharami, której szybę możesz zbić – dzięki temu zdobędziesz trochę szmatek. Udaj się do wnętrza korytarza, gdzie na pobliskiej tablicy znajdziesz artefakt (Odmowa Fran) [6/7].
Przejdź kawałek dalej i udaj się na lewo do przebieralni. W środku, na ławce, znajdziesz trochę amunicji. W pobliskiej szafce na korytarzu, po prawej znajdziesz trochę alkoholu. W kolejnym pomieszczeniu na wprost znajdziesz stół do ulepszania broni [2/2] oraz nożyczki trochę na prawo.
Dziurą w ścianie przedostaniesz się na zewnątrz. Na prawo jest pułapka, udaj się na lewo i zaraz skręć w prawo do pobliskiego budynku. Uważaj jednak, bo koło maski żółtego samochodu, znajduje się kolejna pułapka. Obejdź ją i wejdź do środka DONATION CENTER. Na regale (podpisanym CHILDRENS) po lewej stronie pomieszczenia znajdziesz kolejną kartę kolekcjonerską (BIZARREBRA) [6/6].
Następnie skorzystaj z białych drzwi w prawym rogu pomieszczenia. Po przejściu przez nie skieruj się na prawo, do tablicy, gdzie znajdziesz artefakt (Przypomnienie ze sklepu ze starzyzną) [7/7].
Drzwi bliższe automatom prowadzą do toalety. Tam znajdziesz numer telefonu do Staci – a tym samym kod do sejfu znajdującego się w pobliżu. Za ostatnimi drzwiami jest mała niespodzianka, uważaj na siebie. Na wprost od wejścia znajduje się regał, a na nim trochę alkoholu. Kawałek z tyłu niedaleko wejścia, na podłodze obok szafek jest pusty pojemnik. Na końcu wyżej wspomnianego regału, koło sejfu jest trochę suplementów. Otwórz sejf [1/1] (kodem 55-01-33) i zabierz z niego amunicję do długich broni oraz apteczkę.
Na biurku po prawej jest ostatnia rzecz do zabrania, czyli taśma klejąca. Po wzięciu jej możesz wyjść z budynku i wejść na maskę pobliskiej furgonetki. Po zeskoczeniu na dół możesz sprawdzić graffiti na tyle furgonetki, a następnie ją otworzyć i do niej wejść – to pozwoli przedostać się dalej. W środku znajdziesz taśmę klejącą (po prawej) i szmatki (po lewej).
Wydostań się na zewnątrz przejściem po prawej. Krocz powoli, bo za chwilę natrafisz na kolejną pułapkę. Żeby ją ominąć, skieruj się na prawo i przeczołgaj pod pojazdem. Po wyjściu nie idź za mocno na prawo, bo tam jest kolejna pułapka. Zamiast tego udaj się przejściem po lewej. Żeby przedostać się dalej konieczne będzie ustrzelenie jednej z min – lub użycie na niej cegły leżącej nieopodal. Przy furgonetce nieco dalej są dwie pułapki. Po zlikwidowaniu jednej z nich (wybór dowolny) udaj się na poziom wyżej wspinając się po pobliskich murkach.
Teraz bądź ostrożny, bo na górze czekają kolejne pułapki. W pobliżu jest cegła, więc użyj jej do zlikwidowania jednej z nich. Po tym przedostań się schodami do pobliskiej furtki. Ta okaże się zamknięta, musisz więc przeskoczyć przez ogrodzenie po prawej, za murkiem. Po udaniu się schodami na górę, znajdziesz się przed głównym wejściem do stacji telewizyjnej.