The Last of Us 2 Remastered - Seattle, dzień 1 - Prezent urodzinowy
Seattle dzień 1: Prezent urodzinowy - The Last of Us 2 Remastered.
WAŻNE: Jeśli zechcesz powtórzyć jakiś rozdział to zrób najpierw RĘCZNY ZAPIS STANU GRY, bo po rozpoczęciu jakiegoś wcześniejszego epizodu, następne zostaną zablokowane. Jeśli nie zrobisz zapisu, konieczne będzie dotarcie tam jeszcze raz. Tyczy się to nawet wybierania rozdziałów już po ukończeniu gry.
Znajdźki do znalezienia:
- Artefakty: 1
- Karty kolekcjonerskie: 2
- Wpisy w dzienniku: 2
Po niej mała niespodzianka – wcielisz się w młodą Ellie. Podążaj na razie za Joelem. Niebawem nastąpi kolejna scenka. Po niej podążaj dalej za towarzyszem, aż do kolejnej scenki – w jej trakcie można będzie uruchomić kolejny dialog dodatkowy, po którym obejrzysz jeszcze jedną scenkę. Po niej przyjdzie trochę popływać. Stosuj się do instrukcji wydawanych przez grę i ciągle podążaj za Joelem. Nie ma w tej sekwencji nic do znalezienia.
Po wyjściu na ląd, możliwe będzie rozpoczęcie dodatkowego dialogu. Po chwili znów trzeba będzie zanurkować, a następnie znów możliwe będzie rozpoczęcie dodatkowego dialogu. Po wyjściu z wody możesz udać się w lewo lub prawo – wybrana droga nie ma znaczenia, bo obie prowadzą do tego samego celu i nic w sobie nie skrywają. Dotrzesz w końcu do celu tej wycieczki – znajduje się tutaj dinozaur, na górę którego możesz wejść po jego ogonie.
Kiedy dostaniesz się na sam nos, obejrzysz krótką scenkę. Po niej zeskocz do wody. Po wynurzeniu się, podejdź do tablicy i sporządź wpis do pamiętnika Ellie [1/2].
Teraz możesz wejść do opuszczonego muzeum Wyoming – zanim to zrobisz możesz zbliżyć się do logo, co wywoła dialog. Kiedy znajdziesz się w środku, możesz zdobyć trofeum. Udaj się na prawo do wiszącego kapelusza i wejdź z nim w interakcję - to kluczowe dla trofeum.
Następnie możesz podejść do szkieletu dinozaura, zbadać go i wysłuchać dialogu. Stamtąd udaj się na lewo i przeskocz przez ladę. W następnym pomieszczeniu możesz siąść na obracanym krześle, co wywoła dodatkową rozmowę pomiędzy bohaterami. Opuść biuro i udaj się w głąb korytarza – na prawo jest kilka szkieletów małych dinozaurów, po zbadaniu których usłyszysz kolejny dialog. Po nim możliwe będzie rozpoczęcie dodatkowego dialogu.
Znajdziesz się w sali z kilkoma większymi szkieletami. Z każdym z nich możesz wejść w interakcję. Pierwszemu po lewej możesz nałożyć kapelusz. To samo możesz zrobić z triceratopsem. Żeby otrzymać trofeum, musisz nałożyć go Joelowi, co możesz zrobić już teraz. Otrzymasz brązowe trofeum
Jeśli podejdziesz od innej strony do pierwszego dinozaura (dokładniej mówiąc do tabliczki przy nim), któremu Ellie ubrała kapelusz, możliwe będzie zbadanie go i wysłuchanie rozmówki. To samo z każdym kolejnym. Ważne jest, aby podchodzić do tablic z nazwami dinozaurów. Po obejrzeniu wszystkich udaj się do małego korytarza prowadzącego do toalety. Tam na ławce znajduje się karta kolekcjonerska (THE NIGHTHAWK) [1/2].
W toalecie możesz przejrzeć się w lustrze i zrobić kilka głupich min. Opuść toaletę i udaj się do pomieszczenia, którego wejście znajduje się obok skamieliny. Tam czeka kilka kolejnych dialogów.
W kolejnym pomieszczeniu znajduje się kolejny dinozaur do skomentowania oraz schody, z których skorzystaj. Zanim to zrobisz możesz zgarnąć kapelusz leżący pod nimi – teraz rodzinka będzie w komplecie. Na górze czeka interakcja z kolejnym dinozaurem. Idź dalej i skorzystaj z bramki.
Znajdziesz się w planetarium, gdzie możesz pobawić się modelem układu słonecznego. Oprócz tego możesz też posłuchać dialogu po zbadaniu niektórych modeli rakiet w pobliżu. Mowa o następujących: Vostok-K, Voskhod i Saturn V. Po tym możliwe będzie wysłuchanie kolejnego dialogu dodatkowego. Po nim możesz zbadać kolejny model jakim jest STS. Po nim jeszcze jeden i ostatni: Long March 2F.
Następnie możesz zbadać model księżyca, co wywoła kolejny dialog. Na środku pomieszczenia znajdują się zaokrąglone ławki, przy których możesz sporządzić wpis do dziennika Ellie [2/2].
Następnie możesz wejść do łazika księżycowego, co uruchomi krótką scenkę. Teraz możesz przejść do sekcji ze skafandrami i wejść w interakcję z nimi – a dokładniej mówiąc, z hełmami. Na koniec pozostaje wrak stojący na samym środku – po wejściu z nim w interakcję czeka kolejna scenka.
Po niej i otrzymaniu specjalnego przedmiotu, udaj się do drzwi wyjściowych. Tutaj czeka kolejne nurkowanie i następnie przedostanie się do dalszej części muzeum naprzeciwko. Zanim to jednak zrobisz, możesz udać się na prawo, żeby Ellie mogła skomentować znajdującą się tam paletę.
Po tym pozostaje wydostać się na brzeg i wejście do środka budynku. Drzwi okażą się zamknięte, więc Joel podrzuci Ellie do pobliskiego okna. Po przejściu za ladę możesz zbadać napis na ścianie. Kawałek dalej możesz sprawdzić wizerunki zwierząt ameryki północnej.
Idąc do kolejnego pomieszczenia, można skomentować łosia otoczonego wilkami. Na prawo od niego, pod ławką znajduje się karta kolekcjonerska (SAURA) [2/2].
Po lewej stronie znajduje się napis na ścianie, który również można skomentować. W następnym pomieszczeniu jest kolejny napis na ścianie. To samo tyczy się następnego, gdzie kolejny napis jest na prawej ścianie, zaraz przy wejściu. Tutaj jednak trzeba na siebie uważać, bo w pobliżu najwidoczniej czai się coś niebezpiecznego.
Na wprost od wejścia, obok figury lisa, znajduje się pusta butelka. Po wzięciu jej cofnij się do tyłu do ławki w rogu, gdzie leży trochę szmatek. Dalej, w głąb pomieszczenia, na ścianie po lewej znajduje się kolejny napis. Kawałek dalej na prawo, koło kolejnego napisu jest więcej szmatek. Miń uszkodzone drzwi podwójne i podejdź do prezentacji szopów – koło nich jest trochę szmatek i alkoholu.
Nie przechodź jeszcze przez dziurę w ścianie – zamiast tego udaj się na prawo do kolejnego napisu. Pod nim jest szmatka i dwie puste butelki. Teraz możesz przejść pod zawalonym stropem do kolejnego pomieszczenia.
Niemal na wprost jest napis, dziura w ścianie i trup, obok którego jest kilka rzeczy do zgarnięcia – artefakt (List samobójcy) [1/1], amunicja i alkohol.
Nie przechodź jeszcze przez dziurę, a zamiast tego udaj się na lewo, do sąsiadującego pomieszczenia. Znajdziesz tam kilka szmatek koło bloku. Nieco na lewo, niedaleko wystawy owadów, znajdziesz trochę szmatek. Teraz możesz przejść przez dziurę w ścianie obok truchła samobójcy. W następnym pomieszczeniu będzie krótka scenka. Zakończy ona ten rozdział.