The Last of Us 2 Remastered - Seattle, dzień 2 - Serafici
Seattle dzień 2: Serafici - The Last of Us 2 Remastered.
WAŻNE: Jeśli zechcesz powtórzyć jakiś rozdział to zrób najpierw RĘCZNY ZAPIS STANU GRY, bo po rozpoczęciu jakiegoś wcześniejszego epizodu, następne zostaną zablokowane. Jeśli nie zrobisz zapisu, konieczne będzie dotarcie tam jeszcze raz. Tyczy się to nawet wybierania rozdziałów już po ukończeniu gry.
Znajdźki do znalezienia:
- Artefakty: 7
- Karty kolekcjonerskie: 6
- Wpisy w dzienniku: 3
- Warsztaty: 2
- Sejfy: 2
Rozdział zacznie się scenką. Po niej znajdziesz się na zewnątrz. Udaj się na lewo i podążaj przed siebie, aż dotrzesz do metalowej bramki obrotowej. W okolicy nie ma nic do zebrania.
Następnie przedostań się na lewo i tam zlokalizuj kilka bloków, dzięki którym dostaniesz się na dach.
Zanim skierujesz się w stronę parkingu udaj się na lewo i przejdź po kładce. Tam znajdziesz pustą butelkę, trochę części i prochu.
Teraz możesz przeskoczyć z dachu na drugą stronę, dzięki czemu możliwe będzie dostanie się do pobliskiego budynku.
Wewnątrz odbij na prawo, gdzie za szybą jednej z lodówek znajdziesz pusty pojemnik. Następnie poruszaj się wzdłuż lokacji mijając po drodze kasę i drewniane drzwi – nimi zajmiemy się za chwilę. Na środku stoi podłużny regał – na jego drugim końcu znajdziesz trochę taśmy. W pobliżu znajdują się dwie kasy – ta po prawej ma trochę amunicji do strzelby. Stamtąd zerknij trochę na prawo, gdzie jest półka z kolorowymi kartami – znajdziesz tam kartę kolekcjonerską (RANDY STYLES) [1/6].
Półka obok ma do zaoferowania trochę prochu. Teraz możesz zająć się drewnianymi drzwiami obok automatów. W środku zerknij od razu na lewo, gdzie w okolicach zlewozmywaka znajdziesz trochę amunicji do rewolweru oraz ścierkę. Na pobliskich regałach znajdziesz trochę taśmy, alkoholu i części. Teraz możesz udać się na zewnątrz. Tam skieruj swoje kroki w stronę niebieskiego pickupa, koło którego leży trup z amunicją do strzelby.
Jeden z zarażonych opuści artefakt (WLF – lista celów) [1/7].
Kawałek dalej znajduje się sklep z alkoholem, ale nie jest opustoszały – znajdują się w nim zarażeni. W środku, na ladzie znajdziesz trochę szmatek i pustą butelkę. Za barem znajdziesz 3 butelki alkoholu, choć nie będą one pełne. Na stolikach naprzeciwko baru znajdziesz kolejną porcję trunku. Przy kasie niedaleko baru znajdziesz trochę amunicji do krótkiego pistoletu. Teraz udaj się na prawo, gdzie dotrzyj do samego końca – na stolikach znajdziesz trochę części, alkoholu i szmatek.
Wróć się teraz do małego stanowiska z kasą i skorzystaj z przejścia obok. Zaprowadzi ono do podwójnych drzwi, za którymi kryje się kuchnia. Na prawo od wejścia znajdziesz pusty pojemnik. Nieco dalej, przy kuchence gazowej znajduje się kolejny oraz szmatka. Nieco dalej na lewo jest trochę suplementów i ostrzy z nożyczek. Teraz możesz udać się na zewnątrz. Zanim oddalisz się od restauracji udaj się wzdłuż niej nieco dalej, dzięki czemu znajdziesz pusty pojemnik na murku i trochę szmatek przy wysuszonym trupie.
Stamtąd udaj się naprzeciwko, do kolejnego budynku – na jego froncie znajduje się napis CON NCE CENTER – czyli wybrakowane Conference Center.
Tam skieruj się do recepcji znajdującej się po prawej. Znajdziesz trochę ostrzy z nożyczek i taśmę klejącą. W głównym holu znajdują się drzwi z napisem sporządzonym krwią – pozwoli on zrobić wpis do dziennika Ellie [1/3].
Stamtąd możesz udać się do wind po lewej i skorzystać z drabiny prowadzącej na górę. Znajdziesz się na górnym piętrze, gdzie w pierwszej kolejności rozbij frontowe okno najbliższe niebieskim drzwiom. Następnie rozbij szklane zadaszenie, tak aby metalowe belki były wolne. Po wykonaniu tych czynności udaj się na dół, przed front budynku, gdzie skorzystaj z przygotowanej linki.
Pozwoli to dostać się do pomieszczenia pełnego fantów. Możesz bezpośrednio z tego miejsca zeskoczyć na dół – nie jest na tyle wysoko, żeby Ellie stała się krzywda. Wespnij się na wysokość okna i wystarczająco rozhuśtaj, po czym skocz. Zaraz obok niebieskich drzwi znajdziesz trochę alkoholu. Na prawo jest sporo części i amunicja do strzelby. Na drugim końcu tego samego stołu znajdziesz amunicję do krótkiego pistoletu i karabinu. Na pobliskim stoliku pod ścianą znajdziesz ostrze z nożyczek oraz trochę alkoholu. Pod ścianą po prawej znajduje się sofa, na której leży kilka szmatek. Obok niej jest artefakt (Ostatni list do męża) [2/7] i pusty pojemnik.
Na drugiej sofie obok, przy pustej butelce leży karta kolekcjonerska (SHIFT) [2/6].
Zanim zeskoczysz na dół, możesz zgarnąć jeszcze pusty pojemnik znajdujący się na szklanym daszku przed frontowymi oknami. Z tego miejsca kieruj się na prawą stronę lokacji, gdzie w końcu trafisz na białą ciężarówkę i żółty samochód z otwartymi drzwiami.
Znajdziesz tam trochę szmatek i części. Następnie kieruj się na wprost, ale za brązową furgonetką skręć w lewo, gdzie w otwartej furgonetce znajdziesz pusty pojemnik i trochę prochu.
Po zebraniu wyżej wspomnianych rzeczy wejdź po schodach do pobliskiego budynku. Frontowe drzwi okażą się zamknięte, użyj więc małego włazu po prawej. Wylądujesz w pralni, gdzie na lewo od miejsca startowego, w koszu z brudnymi ubraniami znajdziesz kilka szmatek. Nieco dalej, przy pralkach jest pusty pojemnik. Trochę na prawo jest alkohol i szmatka w koszu z ubraniami. Teraz możesz udać się po schodach na górę.
Na małym stoliku w głównym pomieszczeniu znajduje się trochę leczenia. Przy komputerze w recepcji znajdziesz ostrze, a na szafce obok taśmę klejącą. Następnie udaj się na wyższe piętro używając pobliskich schodów. Tam od razu udaj się na lewo do białych drzwi przy windzie. Okażą się jednak zamknięte. Żeby dostać się do pomieszczenia za nimi, konieczne będzie użycie okna naprzeciwko – po zbiciu szyby przeskocz z jednego dachu na drugi.
Będąc w środku skieruj się na lewo, gdzie na jednej z półek leży trochę taśmy klejącej. Po prawej stronie pomieszczenia, w kuchni znajdziesz pusty pojemnik i artefakt (List dot. ewakuacji) [3/7] na stole.
Nieco na prawo, w szufladzie pod naczyniami na suszarce znajdziesz nożyczki. W okolicach kuchenki gazowej znajdziesz trochę prochu i szmatek. Następnie możesz przejść przez drewniane drzwi obok lodówki – zaprowadzą one do sypialni. W szafce nocnej znajdziesz kartę kolekcjonerską (STAR SIGN) [3/6].
Po prawej stronie łóżka jest trochę szmatek, pusty pojemnik i kalendarz, który możesz zbadać. Dzięki temu poznasz kod do sejfu [1/2] znajdującego się w tym samym pomieszczeniu – kod to 08 10 83. W środku jest amunicja do strzelby, suplementy i amunicja do rewolweru. Teraz możesz wydostać się do głównego pomieszczenia i skorzystać z białych drzwi naprzeciwko.
Po lewej stronie pokoju, przy sprzęcie audio znajdziesz trochę części. W tym samym pokoju jest duży stół, na którym stoi pusty pojemnik. Teraz pozostaje przeszukać kuchnię. Przy kwiatach stojących w kącie znajdziesz trochę prochu i ostrze. W szafkach niedaleko kuchenki gazowej znajdziesz trochę prochu, taśmy klejącej i pusty pojemnik. Na prawo stąd jest stół, na którym możesz ulepszyć broń [2/2]. Zanim jednak zaczniesz z niego korzystać udaj się na prawo po małą porcję amunicji do krótkiego pistoletu. Teraz możesz spokojnie zabrać się za ulepszanie uzbrojenia. Albo i nie, bo Ellie zostanie zaatakowana przez blisko 5 żołnierzy WLF. Po rozprawieniu się z nimi możesz już teraz naprawdę skorzystać ze stołu.
Zanim opuścisz budynek, zauważ że brązowe drzwi są teraz otwarte. W środku znajduje się kilka cennych rzeczy do zgarnięcia. Na prawo od wejścia, przy telewizorze jest trochę alkoholu oraz artefakt (List dezerterki z WLF) [4/7].
Na łóżku niedaleko jest podręcznik szkoleniowy dotyczący chemii. Odblokujesz dzięki temu ostatnie drzewko umiejętności – materiały wybuchowe. Po prawej stronie od łóżka jest trochę amunicji: do strzelby, krótkiego pistoletu i karabinu. W szufladzie szafki nocnej są naboje do rewolweru. Po lewej stronie łóżka znajdziesz apteczkę i suplementy, które znajdują się nie tylko na szafce z wieżą audio, ale również w szufladzie szafki nocnej. Teraz możesz wydostać się na zewnątrz. Tam skieruj się w stronę białej śmieciarki stojącej niedaleko bramy wjazdowej.
Obok wspomnianej bramy jest kontener, dzięki któremu przedostaniesz się do następnej sekcji. Tam udaj się na wprost i skorzystaj z brązowych drzwi po prawej. Będąc w środku udaj się na prawo do metalowego regału, na którym leży trochę taśmy klejącej i prochu. Kontener możesz podstawić pod niebieski podnośnik, na którym znajdziesz trochę amunicji do strzelby, alkoholu i pusty pojemnik. Kontener będzie jednak zjeżdżać, musisz więc działać w miarę szybko.
Teraz pozostaje znów ustawić kontener na pochyłej powierzchni i migiem lecieć do łańcucha i z jego użyciem szybko otworzyć bramę – dzięki temu kontener przedostanie się na zewnątrz. Innego sposobu nie ma, bo wspomniana brama bardzo szybko opada. Teraz możesz ustawić go pod murem naprzeciwko i przedostać się na drugą stronę. Kieruj się schodami na górę, a później wespnij się na szczyt muru. Po wejściu na niego Ellie sporządzi wpis w dzienniku [2/3].
Idąc po murze, udaj się na prawo, gdzie po zbiciu okna będzie możliwe przedostanie się do wnętrza budynku. Będąc w środku okaże się, że nie ma innej drogi niż w dół, po rusztowaniach. Stań na tym niższym i zeskocz na kolejne, będące niżej.
Stamtąd możesz bez obaw zeskoczyć na sam dół. Niedaleko wspomnianego rusztowania są szare drzwi, ale okażą się na ten moment zamknięte. Do pomieszczenia możesz dostać się od lewej strony, korzystając z okien, które najpierw musisz wybić.
W środku na biurku po lewej i w okolicznych szufladach znajdziesz trochę części oraz amunicję do strzelby i rewolweru. W szufladzie tego bardziej oddalonego biurka znajdziesz kartę kolekcjonerską (ARCH-ENEMY) [4/6].
Na pobliskim stole znajdziesz koktajl Mołotowa, taśmę, nożyczki i kilka pustych butelek. Po opuszczeniu pomieszczenia udaj się na wprost i później odbij na lewo. Trafisz w końcu na podwójne drzwi.
W nowym pomieszczeniu krocz przed siebie, aż dojdziesz do biura naprzeciwko – tam znajduje się kilka cennych rzeczy. Będzie to trochę szmatek na biurku, amunicja przy trupie i nożyczki na pobliskim biurku. Stamtąd udaj się do pobliskich toalet, gzie przy zmarłym znajdziesz trochę prochu. W toalecie, w okolicy trupa znajdziesz amunicję do rewolweru, alkohol i trochę szmatek. Po zebraniu wszystkiego udaj się z powrotem na korytarz i kieruj się przed siebie. Teraz pozostaje przedostać się przez okno nad podwójnymi drzwiami na końcu korytarza.
Trafisz na nowy rodzaj zarażonych – czyhaczy. Obecność Ellie je spłoszy, co nie znaczy, że nie należy zachować ostrożności - tym bardziej, że lubią atakować z zaskoczenia. W międzyczasie możesz przeszukiwać pobliskie pomieszczenia. W biurze po lewej, w szufladzie najbliższego biurka znajdziesz nożyczki. W głównej sali przy trupie, którym żywiły się czyhacze, znajdziesz amunicję do strzelby.
Po lewej stronie lokacji znajdziesz trochę alkoholu w szufladzie biurka. Poruszaj się po cichu przed siebie, ale uważaj, bo prawdopodobnie stoczysz walkę z zarażonymi – będzie ich aż czterech. Nie są na szczęście tak wytrzymali jak klikacze, więc możesz rozprawić się z nimi z użyciem broni krótkiej. Grupka ostatnich znajduje się dalej, w korytarzu widocznym w oddali. Rozprawisz się z nimi i na spokojnie możesz przeszukiwać pobliskie pomieszczenia.
W głównej sali nic już nie ma, dlatego możesz udać się do biura po prawej od punktu startowego. Tam na szafce koło korkowej tablicy znajdziesz taśmę klejącą. W następnych pomieszczeniach po prawej nic nie znajdziesz, dlatego udaj się do biura Gilmana znajdującego się na wprost od punktu startowego.
Tam na biurku znajdziesz trochę alkoholu i amunicji do karabinu. Po lewej stronie sąsiaduje kuchnia, w której znajdziesz trochę szmatek przy ekspresach do kawy. W automacie niedaleko jest trochę leczenia. Po wyjściu z kuchni skieruj się do pomieszczenia sąsiadującego z biurem Gilmana – tam znajdziesz trochę taśmy i ostrzy z nożyczek. Po opuszczeniu go skieruj się na prawą stronę, gdzie na małym biurku jest trochę szmatek. Następnie wejdź do mocno porośniętego grzybem pokoju niedaleko. Tam na stole znajdziesz pusty pojemnik i proch. Teraz możesz wydostać się na zewnątrz, używając okien na samym końcu.
Znajdziesz się na balkonie, na którym użyj schodów prowadzących wyżej. Stamtąd przeskocz na kolejny balkon. Tam przedostań się przez pobliskie okno. W nowym pomieszczeniu znajdziesz przed sobą pusty pojemnik. Nieco dalej, przy trupie znajdziesz amunicję do strzelby. W kolejnych pomieszczeniach znajduje się grupa 5 czyhaczy. Rozpraw się z nimi szybko, a następnie zabierz za przeszukiwanie pomieszczeń.
W biurze naprzeciwko punktu startowego znajdziesz pusty pojemnik na biurku po prawej. W pomieszczeniu na prawo od punktu startowego znajdziesz amunicję do karabinu i trochę leczenia. Wyjdź na korytarz i z stamtąd odbij na prawo do okienka, przez które dostaniesz się do ostatniego pomieszczenia.
Zanim przejdziesz przez drewniane drzwi na końcu po prawej, udaj się na lewo gdzie znajdziesz trochę prochu leżącego na biurku. Teraz możesz kierować się w stronę wyjściowych drzwi. Na lewo od nich znajdziesz biurko, na którym leży trochę leczenia. Z kolei na biurku koło okna, którym Ellie się tutaj dostała jest amunicja do strzelby. Następnie podejdź do drzwi i uważaj na siebie.
Po nieco szalonej sekwencji wynurz się z wody i kontynuuj przed siebie do kolejnego kanału. Następnie płyń na prawo, gdzie jeden z kanałów będzie otwarty - koło wejścia do niego znajdziesz pusty pojemnik, a w środku deskę. Następnie przedostań się na brzeg naprzeciwko i skorzystaj z murku, którym przedostaniesz się wyżej. Na samej górze idź przed siebie i wespnij się jeszcze wyżej. Będąc na kratce idź przed siebie i przejdź po zielonej rurze. Po przeczołganiu się pod przeszkodą zeskocz na dół i skorzystaj z drabiny w pobliżu.
Znajdziesz się w nowej lokacji – stacji metra. Naprzeciwko pod ścianą, przy worku na śmieci i automacie znajdziesz pusty pojemnik – w automacie z kolei jest trochę leczenia. Następnie udaj się schodami na górę i przejdź przez zniszczoną bramę. Twoim następnym celem jest przedostanie się przez park. W okolicy nic nie znajdziesz, więc kieruj się przed siebie, aż do scenki.
Po niej pojawią się przeciwnicy. Uważaj na nich, bo mają dobry wzrok i często poruszają się grupami. Ponadto, całkiem nieźle się kamuflują. Po rozprawieniu się z nimi nie zapomnij przeszukać ciał. Następnie kieruj się dalej, w stronę płonącego wraku. Teraz kieruj się wzdłuż ulicy przed siebie. Przy skrzyni wysokiego napięcia, koło radiowozu, znajdziesz trupa z amunicją do karabinu. Nieco dalej, koło przystanku autobusowego leży trup – dzięki niemu możesz sporządzić nowy wpis w dzienniku Ellie [3/3].
Oprócz tego możesz wziąć od niego siekierkę. Po tym przeskocz przez płot po lewej, gdzie znajdziesz śmietnik, a w nim szmatkę, pustą butelkę i pojemnik. Następnie wróć na ulicę, gdzie przy hummerze znajdziesz trupa ze strzałą. Po tym możesz udać się do pobliskich drzwi z napisem GARDEN SUITES.
W pomieszczeniu po lewej znajdziesz trochę taśmy na biurku i amunicji do karabinu w niebieskiej szafce. Niedaleko jest przejście do szybu windy, gdzie znajduje się automat z leczeniem. Teraz możesz iść na górę. Tam odbij na lewo lub prawo i idź cały czas przed siebie, aż w końcu dojdziesz do stoliczka koło hulajnogi i kilku zabawek. Pod nim znajduje się karta kolekcjonerska (DOPPELGANGER) [5/6].
Następnie wróć do schodów, gdzie w pobliżu znajdują się białe drzwi do pokoju 201. Tam skieruj się na lewo i do łóżka, gdzie po prawej znajdziesz trochę szmatek i amunicję do krótkiego pistoletu w szafce nocnej. Niedaleko, pomiędzy sofami znajdziesz małą szafeczkę, w szufladzie której jest trochę alkoholu. Z kolei w kuchni na stole jest trochę leczenia oraz nożyczki. Koło lodówki, na ladzie znajdziesz pusty pojemnik. Przy pralkach jest trochę szmatek i pusty pojemnik. Przy drzwiach na balkon jest trochę części na półce – jeszcze więcej znajdziesz w szufladzie pobliskiej komody. W szufladzie małej szafki z książkami jest trochę amunicji do rewolweru. Następnie wydostań się na balkon i udaj się schodami na górę.
Tam przejdź do pokoju 302. Białe drzwi okażą się zamknięte, więc konieczne będzie wybicie szyby i wejście przez okno. Na prawo od wejścia jest trup przy którym leży artefakt (Prośba umierającego męża) [5/7] i trochę suplementów.
Przy materacu, w koszu na ubrania znajdziesz trochę szmatek, a na podłodze alkohol. Regał przy kuchence ma do zaoferowania trochę taśmy, a szuflada po lewej od niego trochę alkoholu. Na stoliku przy drzwiach jest trochę amunicji do rewolweru i prochu. Teraz możesz wrócić na balkon i przedostać się na dół korzystając z drabiny lub po prostu zeskakując. Niedaleko drabiny jest hummer, na tyle którego znajdziesz amunicję do krótkiego pistoletu i trochę prochu. Następnie udaj się do końca ścieżki i przeciśnij się przez wąską przestrzeń pomiędzy ścianą, a zarośniętym hummerem.
W następnej sekcji trafisz na grupę serafitów. Trzymaj się prawej strony lokacji, żeby nie nadziać się na pierwszą dwójkę poruszającą się po lewej stronie. Reszta porusza się w okolicy oraz pośrodku lokacji niedaleko wisielca. Po rozprawieniu się z przeciwnikami i przeszukaniu ich ciał udaj się na wzniesienie przed siebie i nieco na prawo do małego budynku.
Tam możesz zaczaić się na większość przeciwników. Po prawej stronie budynku, na zewnątrz, znajdziesz z kolei trochę leczenia i szmatek przy sportowej torbie. Wewnątrz przy białej furgonetce znajdziesz pusty pojemnik. Za nią jest wzniesienie, które zaprowadzi do dziury w ścianie – tam, nieco dalej jest kolejny wisielec, przy którym znajduje się trochę alkoholu i leczenia.
Teraz możesz wrócić się do wnętrza garażu i wejść na wyższy poziom. Tam na drugim końcu, przy płonącej beczce znajdziesz trochę alkoholu. Stamtąd skieruj się do pobliskiej furgonetki z napisem MANKE i po niej wespnij się na wyższy poziom.
Na wyższym poziomie, naprzeciwko znajdziesz trochę leczenia na parapecie okna przy klatce schodowej. Za dziurą którą Ellie dostała się na ten poziom znajdziesz przy trupie trochę amunicji do karabinu. Przy furgonetce w pobliżu znajdziesz trochę prochu. Na prawo od dziury w podłodze znajdziesz trochę alkoholu w butelce leżącej na parapecie pobliskiego okna. To wszystko co możesz tutaj znaleźć, dlatego możesz się teraz udać na zawaloną ulicę, w stronę widocznych budynków.
Tam na lewo od miejsca, w którym zaczynasz trafisz na kolejnych serafitów. Schowaj się przy jednym z pobliskich murków po lewej, aby uniknąć wykrycia przez trójkę zbliżających się przeciwników. Kiedy się nieco rozproszą, dobrym pomysłem będzie likwidowanie ich z łuku szybkimi i celnymi strzałami. Nieco dalej kręci się czwarty przeciwnik, ale na ten moment to wszyscy. Po rozprawieniu się z nimi kieruj się pod górę idąc zawalonym mostem. Dotrzesz do hummera, radiowozu i ciężarówki. Pomiędzy nimi, nieopodal jest dziura w ścianie.
Rozbiegnij się i przeskocz do niej nad przepaścią. Znajdziesz się w toalecie. Po przeskoczeniu przez dziurę po prawej stronie znajdziesz trochę ostrzy z nożyczek przy ekspresie do kawy. Obok na metalowej półce jest trochę amunicji do rewolweru. Niedaleko, na innym metalowym regale znajdziesz trochę szmatek. W głównym pomieszczeniu niedaleko, na półce przy oknie znajdziesz trochę leczenia. Na ladzie przy kasie jest amunicja do krótkiego pistoletu. Po lewej stronie jest gazrurka. Teraz możesz opuścić kawiarnię. Teraz udaj się do budynku naprzeciwko – sklepu MERCI.
Na wprost od wejścia, przy kasach znajdziesz trochę taśmy klejącej i alkoholu.
Pośrodku, na okrągłym stoliku jest trochę szmatek. Następnie przygotuj się do nadchodzącej walki i przejdź przez czerwone drzwi.
Zaczniesz walczyć z trzema osiłkami. Jeden z nich będzie mieć siekierę, drugi łuk, a trzeci strzelbę. Jak najszybciej udaj się na zewnątrz i do kawiarni, gdzie łatwiej będzie się schować. Zajmij się najpierw tym z siekierą, bo będzie ciągle nacierał, pozostałą dwójkę zlikwiduj pozostając jak najczęściej za jakąś osłoną. Na każdego trzeba będzie poświęcić około trzech strzałów.
Po tej trudnej walce możesz udać się przez czerwone drzwi. W środku odbij na wprost znajdziesz trochę amunicji do karabinu. Na lewo w okolicach metalowej szafki jest trochę szmatek, prochu i pusty pojemnik. Po prawej stronie pomieszczenia znajdziesz trochę ostrzy, leczenia i amunicji do krótkiego pistoletu. W szerokiej szufladzie szafki koło biurka jest amunicja do rewolweru. Po zebraniu wszystkiego możesz przejść przez drzwi wyjściowe.
Przejdź korytarzem do następnego pomieszczenia i tam skieruj się na wprost do stołu pod ścianą, gdzie znajdziesz amunicję do rewolweru i proch.
Schodami po prawej udaj się na wyższe piętro i po przejściu przez drzwi skieruj się od razu na prawo. Tam w szufladzie znajdziesz trochę ostrzy. Po lewej od wejścia jest trochę alkoholu i taśmy klejącej na biurkach. Następnie przeskocz na drugą stronę.
Tam na stole zaraz przy krawędzi znajdziesz trochę alkoholu. Na biurku pod ścianą znajdziesz trochę ostrzy, a na szafce obok kilka szmatek. W szufladzie niedaleko jest taśma klejąca. Teraz wróć do schodów i udaj się na samą górę. Tam przejdź przez dziurę.
Będąc na zewnątrz kieruj się przed siebie do drabiny. Z niej zeskocz do wody. Po drodze nie ma nic do znalezienia. Twoim celem jest płynięcie wzdłuż rzeki, co doprowadzi do kolejnych wydarzeń fabularnych. Zanim jednak to zrobisz, możesz zwiedzić okoliczne budynki w poszukiwaniu cenności. Wynurz się z wody koło przystanku naprzeciwko drabiny.
Za przystankiem znajdują się schody, które prowadzą do pierwszego z budynków – mowa o WESTON'S, którego tabliczkę ujrzysz po drodze na szczyt schodów. Zaraz po lewej od wejścia znajduje się karta kolekcjonerska (BHAT M'ANDARR) [6/6].
Na półce pod kasą niedaleko jest artefakt (Notatka z apteki) [6/7].
Na jednym z regałów pośrodku znajdziesz pusty pojemnik. Na końcu przy lewej ścianie jest trochę suplementów. Na lewo od nich jest dziura w ścianie, która prowadzi do pomieszczenia z sejfem i wieloma innymi cennościami. Sejf [2/2] znajdujący się po lewej stronie otworzysz kodem 38-55-23.
W środku znajdziesz wybuchową strzałę, suplementy, amunicję do karabinu, proch, alkohol i apteczkę. Obok sejfu jest trochę szmatek. Po drugiej stronie pomieszczenia, na bocznej półce regału koło biurka znajdziesz trochę suplementów i alkoholu. Na biurku koło komputera jest pusty pojemnik. Na lewo od warsztatu [1/2], w samym rogu jest trochę taśmy klejącej.
Po skorzystaniu z warsztatu wróć przez dziurę i udaj się na zewnątrz wychodząc drugimi drzwiami apteki. Tam skorzystaj ze schodów prowadzących na dół i udaj się z powrotem do rzeki.
Płyń przed siebie, aż usłyszysz żołnierzy WLF. Natrafisz też na blokadę, więc będzie trzeba odbić na prawo i kilka razy zanurzyć się, by pokonać kolejne przeszkody.
Ostatecznie dopłyniesz do garażu czy jakiegoś magazynu, gdzie konieczne będzie przepłynięcie pod dużymi drzwiami. Płyń przed siebie, aż dotrzesz do osoby siedzącej na pudle. Po krótkiej scence możesz udać się do pomieszczenia na lewo, gdzie znajdziesz trochę szmatek. Na kontenerze obok grającej jeszcze konsoli PS Vita znajdziesz trochę amunicji i części.
W alejce za kontenerem znajdziesz trochę ostrzy oraz amunicji do karabinu i rewolweru. Pod wodą znajdziesz klucz francuski – do wykorzystania jako broń i to całkiem niezła, zwłaszcza po ulepszeniu. Zanim się wynurzysz możesz jeszcze zgarnąć pusty pojemnik. Teraz pozostaje wrócić do konsolki i skorzystać ze schodów nieopodal, a następnie przejść przez drzwi.
Za drzwiami trafisz na grupę żołnierzy WLF. Pierwszą dwójkę spotkasz od razu. Póki się nie rozdzielą i nie przestaną rozmawiać, nie ma szans na zajęcie się nimi bez podnoszenia alarmu. Możesz więc w poczekaniu udać się na prawo i tam sprzątnąć jegomościa kręcącego się koło namiotu.
Niedługo jeden ze wspomnianej dwójki zacznie krążyć w tę i z powrotem po lewej stronie namiotu – najpierw lepiej jednak będzie zająć się tym, który porusza się po balkonie wyżej. Nieco dalej porusza się kobieta w towarzystwie psa, którego uwagę możesz odwrócić cegłą lub butelką, gdy zacznie węszyć. Więcej przeciwników znajduje się w pobliskim budynku. Jeśli chcesz się do niego dostać niepostrzeżenie, możesz to zrobić używając dziury w ogrodzeniu, znajdującej się na prawo od namiotu.
Po zlikwidowaniu wszystkich możesz zająć się poszukiwaniem skarbów. W namiocie znajdziesz amunicję do krótkiego pistoletu, szmatki, suplementy, taśmę klejącą oraz alkohol.
W okolicach balkonu znajdziesz drabinę, dzięki której się na niego dostaniesz – tam zaraz po wejściu znajdziesz amunicję do karabinu i trochę części.
Teraz możesz udać się do wnętrza budynku.
Na prawo od wejścia głównego znajdziesz pomieszczenie, gdzie na wózku inwalidzkim pod ścianą znajdziesz trochę szmatek. Naprzeciwko niego na kontenerkach znajdziesz pusty pojemnik, proch i amunicję do strzelby.
W pomieszczeniu po prawej, z wejściem na wprost namiotu znajdziesz amunicję do rewolweru i trochę prochu. W sąsiadującym pomieszczeniu dalej (tym do którego można wejść dziurą), znajdziesz trochę prochu i alkoholu – przy ścianie pośrodku pomieszczenia.
Po lewej od głównego wejścia znajduje się pomieszczenie, w którym znajdziesz recepcję. Pod samą ścianą na wprost, jest trochę alkoholu, pusty pojemnik oraz apteczka.
W kolejnym pomieszczeniu po lewej, gdzie znajduje się pełno kartonów i innych śmieci, znajdziesz trochę prochu, szmatek i amunicji do krótkiego pistoletu. Na wprost od wejścia głównego, przy ladzie pod napisem WELCOME, znajdziesz trochę leczenia.
Na wprost od głównego wejścia znajdziesz korytarz, z którego możesz wkroczyć do pomieszczenia podpisanego jako MEDICAL RESEARCH. Tam na stole naprzeciwko wejścia znajdziesz szmatki i suplementy. Przy wiszących fartuchach po lewej jest taśma klejąca. Na jednej z półek za szybami jest trochę alkoholu. Na głównym korytarzu, na lewo od drzwi wyjściowych znajdziesz trochę ostrzy, szmatek i alkoholu.
Teraz możesz udać się do drzwi wyjściowych. Zanim przez nie przejdziesz upewnij się, że wszystko zostało zebrane, bo droga zostanie odcięta.
Po wejściu schodami na górę możesz skierować się na prawo, gdzie na kontenerkach znajdziesz trochę alkoholu. Następnie przejdź przez drzwi. Za nimi znajduje się korytarz, z którego przejdź do najbliższego pomieszczenia. Tam na wprost drzwi znajdziesz artefakt (Lista zapasów ze szpitala) [7/7].
Na wprost od niej, w kącie prowadzącym do toalety znajdziesz trochę suplementów, szmatek i ostrzy. Wróć się na główny korytarz i idź przed siebie, a dotrzesz do pomieszczenia z wejściem do szybu wentylacyjnego, z którego usłyszysz rozmowę.
Na końcu drogi Ellie zejdzie na dół. Zamiast iść do uchylonych drzwi w pobliżu, cofnij się do tyłu zbierając po drodze taśmę, suplementy, alkohol, apteczkę i amunicję do krótkiego pistoletu. Szerokie drzwi okażą się zamknięte, pozostaje więc udać się przez te uchylone. Za nimi obejrzysz scenkę.
Po niej wdasz się w pościg. Biegnij ile sił w wirtualnych nogach Ellie. Kiedy Nora zablokuje drzwi rozbij szybę w oknie na prawo i później w kolejnym prowadzącym na korytarz, na który się udała. Podążaj za nią i w następnej sekwencji nie przejmuj się strzelającymi żołnierzami WLF, a biegnij dalej za nią. Wkrótce przeskoczysz nad przepaścią po czym nastąpi scenka. Po niej znów przyjdzie czas na szalony bieg za dziewczyną i po krótkiej chwili kolejna scenka.
Po niej przyjdzie czas na rozprawienie się z trzema żołnierzami i klikaczami, z których jeden kręci się na prawo. Chwilę poczekaj, a może się poszczęści i ktoś zostanie zlikwidowany. Możesz też rzucić butelką lub cegłą, co rozpocznie niemałą porutę – szybszy i bardziej kosztowny jeśli chodzi o amunicję, sposób. Po zabiciu wszystkich przed pójściem za Norą, możesz udać się do pomieszczenia po prawej, gdzie znajdziesz trochę szmatek. W sąsiadującym pomieszczeniu jest tylko pusta butelka. W głównym holu, przy kolumnie niedaleko drzwi, którymi uciekła Nora, znajdziesz amunicję do krótkiego pistoletu.
Na lewo od tych drzwi jest trochę amunicji do karabinu i alkoholu – to drugie na drugim końcu pomieszczenia. Teraz możesz udać się w ślad za Norą. Nowym korytarzem idź przed siebie i następnie do pomieszczenia po lewej. Tam kontynuuj przed siebie, aż dotrzesz do kolejnych drzwi – tutaj kaszel poszukiwanej stanie się znacznie bardziej słyszalny. Po drodze nie ma nic do znalezienia. Będąc za drzwiami zbliż się do dziewczyny, po czym nastąpi scenka i rozpocznie się kolejny rozdział.