Horizon Forbidden West - Dolina poległych
Opis zadania pobocznego "dolina poległych" w Horizon Forbidden West.
Po zdobyciu paru funkcji podrzędnych możesz wrócić w okolice areny w Gaju Pamięci i pomówić z jednym z Tenakthów, który zleci Ci misję. Poprosi Cię o odnalezienie brata w dolinie poległych. Idź do znacznika i pomów z Ivvirą. Potem skorzystaj z drabiny za Tobą i zacznij wspinać się ku górze.
Do doliny poległych prowadzi tylko jedna droga, w której nie brakuje wspinaczki. Gdy będziesz na słupie złap się najwyższej liny i odbij się na kamienie za Tobą. Potem, przy kłodach, wykorzystaj śliskie gruzy po lewej i wespnij się po nich do góry. Skorzystaj z przyciągacza, aby złapać się kolejnego kołka po lewej stronie i przebiegnij przez most prowadzący do ww. doliny.
Po dotarciu do dwóch ogromnych drzew wespnij się na to bliżej Ciebie, a potem dostań się na drewniany podest z pomocą przyciągacza. Przeskocz na drugą stronę mostu, a dostaniesz się w okolice znacznika. Biegnij do dwóch kolejnych, po drodze badając zabite na szlaku maszyny i ciała Tenakthów. Będąc w pobliżu pierwszego znacznika, rzecz jasna, zaatakują Cię maszyny.
Zwróć uwagę przede wszystkim na ogniarza, który uwielbia ogień. Ma jednak sporo czułych punktów i nie cierpi elektryki, więc jak najszybciej wyciągnij naelektryzowane potykacze lub strzały i spróbuj nałożyć na niego efekt. Sprawi to, że zostanie oszołomiony, a Ty szybciej go wyeliminujesz. Możesz potraktować jego lub drugą wrogą maszynę kwasem z nadymacza leżącego na prawo od głównej ścieżki.
Gdy będzie oszołomiony w pierwszej kolejności zniszcz jego działko na plecach, a także zasilający panel blisko tylnej części istoty. To dwie najważniejsze rzeczy ogniarza. W przypadku oderwania tej pierwszej na arenie pojawi się nawet ciężka broń, którą możesz wykorzystać na drugiego przeciwnika w tej lokacji. Wypuścisz z niej zabójcze, ogniste granaty zadające ogromne obrażenia nawet ogniarzowi.
Po starciu idź na szczyt wodospadu. Tam znajdziesz przynętę stworzoną przez Zenitów. Zdominuj ją, a potem udaj się do drugiego znacznika. Trzymaj się lewej strony (jeśli zejdziesz na ścieżkę będziesz musiał dłużej się wspinać), a gdy trasa się zakończy wespnij się po skałach z lewej strony prowadzących obok złomu zagrzebanego w ziemi z jakiejś starej konstrukcji. Finalnie dostaniesz się na kolejną ogromną arenę, w której znajdziesz nie tylko gromoszczęka, ale także mumakieła.
Przygotuj się na dość ekscytującą walkę. W pierwszej kolejności warto zająć się latającym ptakiem (powalić go i dobić włócznią), a potem gromoszczękiem - najlepiej zadać mu bezlitosny, cichy cios, gdy ten będzie daleko od mumakieła. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że "mamut" nie zauważy od razu walki i nie dołączy się do niej.
W przypadku gromoszczęka w pierwszej kolejności atakuj jego główne działko na plecach. Możesz skorzystać z broni, która posiada trujące strzały/amunicję. Po nałożeniu efektu wróg będzie tracił jeszcze więcej życia i będzie mniej odporny na jakiekolwiek obrażenia. Gdy zniszczysz owe działko warto zainteresować się jego wyrzutniami dysków na ramieniach. Po ich zniszczeniu chwyć za nie (upadną na ziemię i będą oznaczone jako broń ciężka) i strzel kilka razy we wroga - najlepiej wtedy, gdy jest na niego nałożony efekt.
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że wtedy gromoszczęk szybko padnie. W przypadku mumakieła sprawę warto rozpocząć od chwycenia drugiej wyrzutni dysków od gromoszczęka i zadaniu pierwszych obrażeń. Po tym zainteresuj się jego dwoma działkami na plecach - one także są specjalną bronią, którą możesz użyć. Nie są to jednak wyrzutnie dysków, które w użyciu są bardzo proste, a działka porażające.
Ich użycie polega na tym, że musisz je naładować przytrzymując R2, a potem wypuścić w stronę wroga. Najlepiej celować w nogi, ponieważ siła rażenia tejże broni jest bardzo niska. Po wyładowaniu działek z dyskami, a także broni mumakieła mini-boss powinien paść. Jeśli nie, to zeskanuj go i strzelaj w czułe punkty - powinno mu zostać bardzo mało paska życia, więc dalsza walka będzie wyłącznie postawieniem kropki nad literą "i".
Po starciu przeszukaj maszyny i zniszcz drugą przynętę. Pojawi się znacznik informujący o trzecim urządzeniu Zenitów. Aby się do niego dostać rozpocznij wspinaczkę od miejsca po lewej stronie od drugiej przynęty.
Wspinaj się do góry i wejdź do obozu, podążając ścieżką. Na miejscu znajdziesz kolcopyski i norniki, więc zabij je i zniszcz ostatni wabik. Wysłuchaj nagrania, a potem dostań się do rannej Tenakthki. Pomów z nią, a podejdzie pod Ciebie także Ivirra. Wasza rozmowa zostanie przerwana przez niespodziewany atak dwóch widm.
Starcie z nimi może wydawać się trudne, ale tak nie jest - jak najszybciej nałóż na nie efekt zatrucia (najlepsze są dyskomioty), a potem strzelaj w odsłonięte panele maszyn. Dzięki temu bardzo szybko zabierzesz im sporą część zdrowia. Po tym starciu raz jeszcze pomów z Ivirrą, a zadanie dobiegnie końca.