Horizon Forbidden West - Osobliwość
Finałowa misja "osobliwość" w Horizon Forbidden West.
Po udzieleniu pomocy Tenakthom wróć do swojej bazy, aby rozpocząć ostatnią, finałową misję Horizon Forbidden West. Po rozmowie z nowymi towarzyszami pomów z resztą kompanów (Tilda i Sylens również znajdują się w tutejszych pokojach, więc warto z nimi zamienić słówko), aby dowiedzieć się więcej nt. ich przemyśleń dotyczących zadania. Potem udaj się do miejsca, w którym wcześniej znajdowała się GAJA. Po zebraniu możesz raz jeszcze z nimi porozmawiać lub od razu udać się do punktu zbornego.
Na miejscu wezwij towarzyszy przy ognisku. Po obejrzeniu długiej sceny przejmiesz kontrolę nad postacią i zejdziesz na niższym poziom terenu. Tam znajdziesz dwa znane Ci już widma. Zapamiętaj na czas ten misji, że najłatwiej jest zabić je korzystając z dyskomiotów (z amunicją trującą) i łuków ze strzałami kwasowymi. Staraj się strzelać w najbardziej wysunięte, zewnętrzne elementy maszyn - są one oznaczone pomarańczowym kolorem. To jedyne czuły punkty dronów.
W przypadku pierwszej walki możesz użyć także ciężkiej broni znajdującej się na wzniesieniu. Po starciu wespnij się do jaskini po skałach, a potem zeskocz w dół korzystając z tarczy. Przeskocz na krawędzie przed Tobą, a dostaniesz się znów na powierzchnię. Tam znajdziesz kolejne widmo, choć je już łatwiej ominąć. Trzymaj się lewej strony, a gdy wróg się odwróci, wbiegnij na podniesienie, które prowadzi na drugą stronę. Stamtąd zniszcz pnącza. Przejdź przez jaskinię, a dotrzesz do kolejnej areny.
Tutaj również możesz ominąć widma. Wystarczy biec przed siebie, a potem wspiąć się po skałkach po Twojej prawej. Przy tej, przy której znajduje się pień drzewa, musisz przejść na drugą stronę obiektu ciągle trzymając się krawędzi. Na czwartym, a zarazem ostatnim polu, natkniesz się na jeszcze jedno widmo. Musisz wejść na wzniesienie po Twojej lewej, za pomocą przyciągacza, a potem przeskoczyć na drugą stronę.
Tym razem warto jednak w pierwszej kolejności wyeliminować widmo, a potem zbliżyć się do bazy Zenitów. Gdy tylko to zrobisz odpali się scena, po której musisz kontynuować podróż do wieży startowej. Złap się krawędzi i podążaj na drugą stronę klifu. Potem zejdź na arenę. Musisz ją obejść z prawej strony, a więc minąć jedno patrolujące tutejsze tereny widmo.
Gdy znajdziesz się na malutkim wzniesieniu przeskocz na malutki most. Następnie odbij w prawo, chwilę później w lewo. Zabij jedno widmo, a dostaniesz się jedyną możliwą drogą na most Zenitów. Obejrzyj scenę, w której wrogowie będą przyglądać się walczącym maszynom. Po niej biegnij do wieży startowej. Gdy spróbujesz skorzystać z windy, zaatakuje Cię Erik.
Postać ta potrafi się unosić w powietrzu i jest bardzo mobilna. Oznacza to, że ataki włócznią nie są tutaj w ogóle opłacalne. Tak naprawdę można z nich w tejże walce w ogóle zrezygnować, bo gdy tylko wróg się do Ciebie zbliży, będzie próbował wykonywać kilka, szybkich ciosów pod rząd. Trzymaj go na dystans i uważaj na doskoki, w których Erik próbuje Cię zmylić, a potem wypuszcza swój długi miecz i próbuje Cię zranić wykonując atak w linii prostej. Możesz przerwać jego uderzenia nakładając na niego efekt podpalenia.
Podczas całej walki warto trzymać się blisko schodów prowadzących na górną część lokacji. Starcie rozpoczyna się na niższym poziomie, ale możesz wykorzystywać także górne zaułki do unikania umiejętności wroga. Szczególnie przydaje się to wtedy, gdy będąc na dole Erik zacznie ładować jakąś umiejętność - wtedy warto szybko udać się do góry, ponieważ każdy skill "wyrastający" z ziemi dzięki temu Cię nie dopadnie.
Podczas starcia warto niszczyć oponentowi hełm. Będziesz musiał poświęcić trochę na to czasu, ale finalnie będzie warto, ponieważ po straceniu go będziesz mógł zadać Erikowi nawet ponad 200 obrażeń. Dla przypomnienia, ataki w inne części ciała zabierają mu około 50 punktów zdrowia. Przyda Ci się więc łuk wyborowy, z którego strzelać najlepiej jest, gdy wróg będzie akurat ładował jakąś moc - znajduje się wtedy w powietrzu i wykonuje wyłącznie małe ruchy.
Przy tym wszystkim pamiętaj o tym, że na arenie znajdują się także rośliny lecznicze. Jeśli zabraknie Ci środków przywracających zdrowie, możesz je zebrać. Gdy będziesz biegał po lokacji, wróg ma bardzo niską szansę, aby Cię trafić, ponieważ większość jego umiejętności to te, które namierzają Twoją ostatnią pozycję.
Po wygranej walce obejrzyj scenę i rusz windą towarową na szczyt wieży. W trakcie podróży okaże się, że Gerard wyłączył niektóre funkcje wieży, więc musisz się wspinać. Po Twojej prawej stronie znajdziesz elementy, po których jest to możliwe. Gdy znajdziesz się na kamiennej belce, użyj przyciągacza, aby wyciągnąć sobie konstrukcję przed siebie. Wskocz na nią i ruszaj do góry. Dotrzesz do platformy, po której wspinaczka jest równie prosta, co przed chwilą. Musisz jedynie patrzeć co chwilę do góry i rozglądać się za elementami, do których możesz się przyciągnąć. Po drodze wysłuchuj także uważnie, co Alva ma Ci do powiedzenia.
Gdy dotrzesz na szczyt aktywuj konsolę i przygotuj się na bardzo długi filmik przerywnikowy, po którym finalnie będziesz musiał walczyć z Tildą.
Początek walki potraktuj jako rozeznanie. Zauważysz tutaj, że widmo prime potrafi wykonywać doskoki i uderzać rękami - jest to sygnalizowane wykrzyknikiem nad paskiem zdrowia, więc jeśli pojawia się stosowna ikona, najlepiej wykonywać uniki do tyłu. Nie w bok, ponieważ uderzenia wroga cechują się dużym polem rażenia. Innymi umiejętnościami bossa są także dwa krzyżowane ramienia po doskoku, które odpychają wszystko w linii prostej. Uderzenie w ziemię sprawia, że blisko Twojej pozycji zaczynają pojawiać się małe, lecz szkodliwe skały, więc gdy je widzisz, nie wchodź w nie - stój w miejscu lub przeskakuj nad nimi.
Gdy przeciwniczka będzie ładować kulę energii, uciekaj jak najdalej od niej, ponieważ za chwilę wyzwoli potężny ładunek elektryczny zmiatający wszystko na swojej drodze. Jednakże, głównym atakiem robota jest doskakiwanie, które zostało wspomniane już wcześniej. Podkreślić warto, abyś wykonywał uniki tuż przed zamachnięciem się lub doskokiem do Twojej pozycji.
Robota Tildy warto atakować dyskomiotami z trującą amunicją lub łukami posiadającymi zatrute strzały. Wydawać może się, że widmo prime jest dużo potężniejsze od zwykłych przeciwników tego typu, ale nic podobnego - posiada więcej umiejętności, jak i samego paska zdrowia, co sprawia, że musisz bardziej dokładnie wykonywać uniki, a także spędzić więcej czasu na nakładanie efektu zatrucia, który sprawia, że trafianie w czułe punkty zadaje przeciwnikowi jeszcze więcej obrażeń.
W przypadku czułych punktów - jest ich dość sporo. Wyróżnić można tutaj chociażby odsłonięte płyty na rękach, rogi przy głowie (w nie warto strzelać wtedy, gdy oponent musi zmagać się z kwasem), czy mechanizm przypominający serce - znajduje się on tuż pod klatką piersiową. Z racji tego, że elementy te są naprawdę małe, a w dodatku widmo prime jest niesamowicie mobilne i niemalże cały czas jest w ruchu, staraj się celować w okolice szyi lub ramion. Będziesz miał wtedy pewność, że Twoja strzała doleci do wroga i zada mu obrażenia.
Po starciu przeszukaj widmo prime (zdobędziesz ciekawy zwój do broni), a potem biegnij do konsoli. Obejrzyj scence przy kapsule Tildy, a potem idź do znacznika, aby zakończyć misję. Czeka Cię kilka scen, po której ukończysz przygodę w Horizon Forbidden West. Gratulacje!