Horizon Forbidden West kotły - Kocioł GEMINI
Opis misji głównej "GEMINI" z Horizon Forbidden West.
Po wyjściu z grobowca Faro wróć do bazy, pogadaj z towarzyszami i idź do GAI. Potem wejdź do pomieszczenia Bety i spróbuj ją przekonać, aby Wam towarzyszyła w tej misji. Potem raz jeszcze wróć do GAI, wcześniej - opcjonalnie - rozmawiając raz jeszcze z towarzyszami nt. misji. Automatycznie zostaniesz przeniesiony do kociołu GEMINI.
Tam, po scence, rozpoczniesz walkę z behemotem oraz niszczycielem. W przypadku obu maszyn pamiętaj także o nakładaniu efektów specjalnych za pomocą broni. - dla przypomnienia, sprawdzisz je skanując istotę fokusem. Warto natomiast w pierwszej kolejności zająć się tym drugim oponentem, ponieważ posiada on na swoim plecach działko, które będzie Ci przeszkadzać, wręcz odpychać, jeśli zostaniesz trafiony pociskami. Ponadto, gdy jego działko odpadnie, możesz je wykorzystać do zniszczenia czułych punktów niszczyciela.
W przypadku behemota sprawa jest prosta. Oddalaj się od niego, gdy będzie gromadził wokół siebie energię. Gdy będzie rzucał w Ciebie gruzem, wykonuj uniki w lewo lub prawo. Najlepiej jest ustawić się bokiem do maszyny i zniszczyć jego boczne panele, których rozwalenie zada mu sporo obrażeń. Resztę strzałów możesz wykorzystać na jego kanistry po lewej i prawej stronie pleców. Po starciu ruszaj za HEFAJSTOSEM w głąb kotła. Gdy zauważysz, że Twoja droga z kabli zniknęła, przedostań się na drugą korzystając z tarczo-spadochronu.
Przechodząc do głównego pomieszczenia kotła, idź lewą ścieżką przy rozwidleniu. Zauważysz trzy maszyny, z którymi nie warto walczyć - przepuść je i poczekaj, aż będziesz miał wolną drogę. Zauważysz tutaj barierę, która ma dziurę po prawej stronie, na górze. Przejdziesz przez nią tylko korzystając z przenośnika. Wróć do skrzyżowania i wdrap się na skały, korzystając dwukrotnie z przyciągacza, po prawej stronie.
Gdy będziesz blisko szyn, wskocz na linkę pod nimi, a dostaniesz się do całkowicie nowej lokacji. Tam zabij kolcopyska i nornika, a potem zdominuj węzeł sieciowy. Gdy będziesz to robił zaatakuje Cię jeszcze jeden nornik i nadymacz - temu drugiemu warto zniszczyć zbiornik, a potem, gdy będzie zdezorientowany, uderzać w niego włócznią. Potem do zabawy dołączy jeszcze chyżoszpon, ale zabijesz go bez problemu. Aktywuj raz jeszcze łącze sieciowe - teraz dominacja pójdzie bez problemu.
Zacznij wracać do miejsca, w którym wcześniej ominęły Cię trzy maszyny. Podłoga została pokryta plazmą, więc biegaj po platformach i lampach korzystając z przyciągacza. Z tej najwyżej położonej lampy przy rozwidleniu wskocz na platformę znajdującą się tuż na lewo od miejsca, w którym znajdowały się wymienione przed chwilą istoty. Na niebieskim mechaniźmie użyj przyciągacza, a wespniesz się jeszcze wyżej. Stamtąd będziesz mógł bez problemu przeskoczyć na przenośnik, który pomoże Ci przekroczyć niewyłączalną barierę.
Tam znajdziesz paru skaczelów i długonogów. Wyeliminuj ich i rusz w stronę łącza sieciowego. Podobnie, jak przedtem, HEFAJSTOS będzie się bronił, więc wyśle na Ciebie kolejne maszyny. Warto skoczyć za platformę i poczekać, aż zbliży się do Ciebie głoworóg. Zniszcz jego jedno z działek na plecach, a otrzymasz potężne działko wyrzucające bardzo mocne pociski. Wystarczą trzy strzały z tejże broni, a głoworóg zostanie zabity. Potem zajmij się dwoma skaczelami i idź zdominować łącze sieciowe. Następnie wróć do głównego pomieszczenia, a rozpoczniesz walkę z rzeźnikolcem.
Maszyna jest najpotężniejszą z całej gry. Potrafi siać zamęt za pomocą plazmy, więc warto przed walką zażyć wywary zwiększające odporność na nakładanie efektów specjalnych - ewentualnie pomyśl nad aktywacją przypływu odwagi w zakresie "ocalała". Pierwsza tego typu umiejętność w tymże drzewku sprawia, że nikt nie może nałożyć na Ciebie żadnych efektów specjalnych.
Sama walka z rzeźnikolcem, choć może wydawać się inaczej, nie jest bardzo trudna - o ile tylko załatwisz sobie sprawę ze zwiększeniem odporności na plazmę. Gdy oponent będzie się ładował, celuj w jego mechanizmy obracające się, bardzo blisko nóg - zostało to pokazane na powyższym obrazku. Sprawia to, że ładuje się wolniej, i nie może nagromadzić tyle energii, ile by chciał. Ponadto, jeśli nie trafisz w mechanizmy, bo oponent będzie się ruszał, to możesz strzelać w panele, które znajdują się tuż za nimi. Szansa na to, że trafisz w jeden z podanych elementów jest dość wysoka.
Ataki wroga są różne, choć najczęściej będzie to uderzenie ogonem (wystarczy, że tuż po wykonaniu zamachnięcia się (nie wcześniej!), zrobisz unik w lewo lub w prawo, a nie otrzymasz obrażeń) lub wypuszczenie laserów z ogona, które zaznaczą kilka linii prostopadłych. Przez kilka sekund nie będziesz mógł poruszać się w lewo lub w prawo, ponieważ obok Ciebie znajdzie się plazma. Warto wtedy uciekać do tyłu.
Oprócz tego uważaj na ogłuszenie. Aloy nie będzie mogła wtedy korzystać z łuku, więc próbuj chować się wtedy za małymi skałkami, aby uniknąć wypluwanej przez wroga plazmy. Na arenie jest kilka takowych przeszkód, za którymi możesz się ukryć. Ponadto, możesz próbować również strzelać w zbiorniczki bliżej tylnej części maszyny, ale tylko wtedy, gdy maszyna się nie ładuje.
Po starciu warto przeszukać rzeźnikolca i iść do łącza sieciowego, aby je zdominować. Teraz wróć do głównego rdzenia, a misja dobiegnie końca.