Horizon Forbidden West - Wierzchowiec, walka, naprawianie, szybka jazda, przywoływanie
Podstawowe informacje o wierzchowcach z Horizon Forbidden West.
W Horizon Forbidden West znajdziesz szybką podróż między ogniskami i osadami. Sporą część gry spędzisz także na bieganiu od celu A do celu B. Jednakże, podobnie jak w przypadku Horizon Zero Dawn, do podróży możesz skorzystać z wierzchowców. Jednym z nich są śmigacze (wraz z odblokowywaniem kolejnych poziomów włóczni dojdzie więcej maszyn), które znajdziesz chociażby przy północnej części początkowego terenu gry.
Śmigacze najbardziej przypominają prawdziwe konie. Aby upewnić się, czy nie będziesz próbował dosiąc innej istoty, zeskanuj ją fokusem i sprawdź, czy przy głównych informacjach widnieje notka "wierzchowiec". Jeśli tak, to podejdź po cichu do maszyny i przytrzymaj trójkąt, aby przeprogramować ją na sojusznika i móc wspólnie zwiedzać Zakazany Zachód. Sterowanie jest dość interesujące, ponieważ przykładowo, ze ślizgacza można strzelać z łuku, czy wybijać się w górę po kliknięciu przycisku "kwadrat" na padzie.
To jednak nie wszystko. Wierzchowiec atakuje automatycznie wrogie maszyny i bandytów (jeśli jest w pobliżu, a Ty na nim nie siedzisz). Jeśli dosiadłeś ślizgacza, to musisz manualnie wykonywać ataki. Wygląda to tak samo, jak w przypadku ciosów włócznią. R2 odpowiada za silny atak, a R1 za lekki. W trakcie starć przyjaźnie nastawiona maszyna może otrzymać obrażenia, więc ważne jest, aby do niej podejść i ją naprawić za pomocą powszechnych okruchów metalu.
Dopóki maszyna nie zginie, to możesz ją przywołać z poziomu szybkiego dostępu (tam, gdzie widnieją wywary czy pułapki). Po chwili powinna pojawić się w Twojej okolicy. Warto więc zawsze mieć jakiegoś aktywnego wierzchowca, aby móc szybko i wygodnie przemierzać świat.
Warto jeszcze wspomnieć, że podczas galopu (po kilkukrotnym wciśnięciu klawisza X) możesz szybko wyhamować istotę wciskając raz, a porządnie kółko. Ponadto, jeśli nie chcesz, aby Twój ślizgacz zginął, zatrzymuj go minimum kilkadziesiąt metrów przed strefą walki. Wtedy możesz mieć pewność, że nie wmiesza się w starcie.