Horizon Forbidden West - Nasiona przeszłości
Opis misji głównej "nasiona przeszłości" z Horizon Forbidden West.
Po wręczeniu drugiej funkcji podrzędnej GAJI, Varl powie Ci, abyś pomówił z Betą w serwerowni. Na czas tej misji nie będziesz mógł wykonywać innych aktywności, więc od razu się nią zajmij. Gdy już odbędziesz długą rozmowę ze swoją "bliźniaczką", udaj się pod współrzędne funkcji DEMETER. Gdy tylko znajdziesz się na miejscu zaatakuje Cię wrogie plemię.
W pierwszej kolejności zabij dwóch żołnierzy korzystających z mieczy, a potem dostań się do stanowisk łuczników z pomocą przyciągacza. Tam znajdziesz trzech wrogów, z którymi najlepiej walczyć w zwarciu. Ewentualnie strzel w łatwopalne beczki przy oknach. Po starciu wyjdź na zewnątrz i idź pod współrzędne przekazane przez GAJĘ. Wejdziesz do kompleksu, a przy schodach przywita Cię SI.
Przy pnączach skręć w lewo, aby utorować sobie drogę naokoło. Zniszcz ścianę, a potem wywietrznik, aby przedostać się do szybu. Wspinaj się ku górze - po lewej stronie znajdziesz wejście do pokoju. Aktywuj konsolę i obejrzyj nagranie z holoprojektora. Po tym wyjdziesz na zewnątrz, gdzie natkniesz się na wcześniej spotkaną już frakcję. Zabij żołnierzy - uważaj szczególnie na tego opancerzonego.
Rzuca on granatami, więc musisz ich unikać, aby nie został nałożony na Ciebie efekt specjalny. Po starciu wejdź do kompleksu z drzwiami z lewej strony (blisko pnęczy) i i obejrzyj scenkę. Wypytaj Alvę o szczegóły, a dowiesz się wielu istotnych rzeczy nt. organizacji Quen. Gdy przejmiesz kontrolę nad postacią wejdź w interakcję z konsolą - dostań się do tunelu i przejdź do ognioskry. Podpal ją, a będziesz kontynuował podróż.
W kolejnym pomieszczeniu, tuż przed siatką, popatrz w lewo i zniszcz ścianę. Droga jest prosta, więc finalnie dostaniesz się pod drabinę prowadzącą na powierzchnię. Kolejnym krokiem będzie znalezienie przejścia prowadzącego na otwarty teren. Tam z kolei będziesz musiał zabić kilka maszyn - to norniki, które możesz ominąć trzymając się ścieżki z prawej strony. Gdy dotrzesz pod kompleks trzymaj się blisko budynku.
Kawałek dalej znajdziesz drabinę, po której dostaniesz się na balkon. Potem przeskocz po elementach i dostań się do szybu wentylacyjnego. Dzięki temu znajdziesz się na stacji Wiąz. Zeskocz w dół i zacznij odsuwać półki na ogniwa - przy tej najbardziej na lewo znajdziesz klucz. Włóż go do stacji przy zamkniętych drzwiach. Wyciągnij stamtąd pojemnik i przesuń go pod Alvę. Gdy wskoczy na niego przesuwaj go do samego końca "toru".
Po chwili Alva odblokuje regał z ogniwami po Twojej prawej. Wyciągnij stamtąd ogniwo, a potem puść je przy ścianie przed Tobą. Wskocz do szybu, wcześniej niszcząc wywietrznik tuż obok regału. Podpal ognioskrę, a zrobisz sobie drogę do generatora, do którego musisz włożyć rzeczone ogniwo. Teraz wróć na górę po drabinie i przeskocz do pomieszczenia, gdzie znajduje się druga konsola. Aktywuj ją i obejrzyj scenkę, po której wejdziesz po raz kolejny do tuneli.
Podróż jest prosta. Skręć najpierw w lewo, a potem idź na wprost (nie skręcaj w prawo). Następnie, będąc przy rozwidleniu, odbij w prawo. Aloy się schyli, a gdy wyjdzie skieruj ją w lewo. Biegnij prosto, a zauważysz światełko w tunelu.
Kawałek dalej, przy niebieskich roślinach, znajduje się żółta drabina prowadząca na powierzchnię. Gdy znajdziesz się na dużym placu zaatakuje Cię w pewnym momencie maszkara. To ogromny ptak, który wypluwa ze swojego pyska kwas - musisz więc nie wchodzić w obszar skażony trucizną, aby nie nabawić się zatrucia.
Ponadto, warto wyciągnąć strzały zapalające i wywołać na oponencie stan podpalenia. Utrzymuje się on przez kilka sekund i będzie zabierał mu nawet po 20-30 obrażeń na pół sekundy. To bardzo pomoże Ci w starciu z przeciwnikiem. W międzyczasie uważaj na jego ataki skrzydłami - zazwyczaj boss wykonuje trzy lub cztery tego typu uderzenia, a przy każdym z nich musisz wykonać unik. Najlepiej jest więc zrobić trzy/cztery pod rząd, a istnieje spore prawdopodobieństwo, że nie zostaniesz w ogóle uderzony.
Gdy maszkara będzie się palił, Ty możesz wyciągnąć zwykłe strzały i strzelać w jego czułe punkty znajdujące się na brzuchu. Wtedy zostaną one odsłonięte, ponieważ maszyna będzie próbowała ugasić ogień. Jeśli z kolei ich nie widzisz, staraj się trafiać w dwa, małe rogi przy szczęce - po kilku celnych strzałach odpadną i w sporym stopniu uszkodzą przeciwnika. Zapamiętaj sobie także to, że po całej arenie są rozsiane nadymacze ogniste - gdy blisko z nich znajdzie się maszkara, strzel dwa razy w zbiornik, a wywołasz wybuch o ogromnej sile rażenia.
Po wygraniu starcia zbierz itemki i rusz w stronę drzwi prowadzących do stacji Bluszcz. Włącz holoprojektor i wysłuchaj dziennik Aquino. Następnie wyważ drzwi i przejdź do szybu, w którym musisz się wspinać do góry.
Dostanie się na zewnątrz jest banalnie proste. Zjedź do obozu, w którym wcześniej byłeś i skorzystaj z warsztatu. W zakładce "sprzęt specjalny" zaimplementuj przecinak pnączy do swojej włóczni. Potem dostań się pod metalowe pnącza - uderz w nie trzy razy swoją bronią, a potem usuń rośliny za pomocą systemu we włóczni. Wejdź do obiektu i zabierz DEMETER do rdzenia GAI. Obejrzyj filmik przerywnikowy, po którym zostaje Ci jedynie wrócić do bazy i aktywować funkcję podrzędną przy module GAI.