Horizon Forbidden West - Kolebki ech
Opis zadania fabularnego "kolebki ech" z Horizon Forbidden West.
Po zintegrowaniu jakiejś funkcji podrzędnej do GAJI, SI powie Ci, abyś zbadał tajemniczy sygnał. Wszystkie pozostałe aktywności zostaną na czas tego zadania zablokowane, więc nie pozostaje nic innego, jak zwiedzić swój ośrodek, a na końcu pomówić z Varlem. Po scence przejmiesz kontrolę nad postacią - zbadaj ciało poległej Zenitki, a potem przyjrzyj się widmu po prawej.
Następnie podbiegnij pod balistę, której wcześniej użyli buntownicy. Na lewo znajdziesz zapasy, a po prawej zwłoki zabitych i działko. Gdy się im przyjrzysz wróć do Erenda zdając raport. Kolejnym krokiem będzie podejście do Varla i sprawdzenie tunelu. Wejdź do placówki i przedostań się do serwerowni. Zbadaj zapisy, a potem wejdź w interakcję z konsolą. Dzięki temu otworzysz sobie przejście do kolejnej miejscówki.
Jest ona dość spora i możesz zwiedzić ją wedle własnego uznania - kierując się schodami do góry znajdziesz się na górnym poziomie magazynu. Kierując się schodami (z lewej strony) prowadzącymi w dół wejdziesz do magazynu z parteru. W przypadku obu tras znajdziesz jakieś zapisy i inne przedmioty kolekcjonerskie, więc jeśli je zbierasz, wróć się po nie.
Będąc w magazynie dokładnie zbadaj skrzynki rozmieszczone po całej lokacji, a finalnie wejdź w interakcję z konsolą na samym końcu obiektu. Będziesz musiał wprowadzić tutaj odpowiedni kod, taki jaki został umieszczony w wezwaniu o pomoc. Jeśli nie chcesz wchodzić w notatki, wstukaj po prostu 237, a włączy się filmik przerywnikowy. Gdy Varl zabierze Betę w bezpieczne miejsce, Ty zaczniesz walkę z widmem.
Staraj się trzymać blisko podestu. Gdy wróg będzie się do Ciebie zbliżał, Ty zeskocz w dół. Gdy on z kolei zeskoczy w dół, Ty spróbuj dostać się na górę. Dzięki temu ominiesz jego serie strzałów z działek pojawiających się na plecach. Już na samym starcie walki warto także zeskanować oponenta i dowiedzieć się, gdzie znajdują się jego czułe punkty. To płytki z przodu i z tyłu pancerza (także na ogonie), które możesz zniszczyć, aby uniemożliwić mu szybkie poruszanie się i łapanie ścian.
Drugim atakiem widma jest wyżej wspomniane już serie strzałów z działek. Gdy zacznie z nich strzelać schowaj się za jakimś obiektem, wykorzystaj skupienie i staraj się strzelać w owe elementy - są one widoczne tylko wtedy, gdy zaczyna z nich strzelać. Po kilku celnych strzałach z łuku (najlepiej wykorzystać zatrute strzały, ponieważ nie jest na nie odporny) powinny ulec uszkodzeniu, a co za tym idzie, uniemożliwisz mu ich wykorzystywanie.
Widmo nie należy atakować włócznią, ponieważ wtedy zacznie próbować Cię uderzyć swoim potężnym ogonem. Trzymaj je więc na dystans. Po starciu udaj się na górę tą samą drogę, którą przedtem przebyłeś, aby dostać się do ośrodka. Na zewnątrz, zgodnie z zapowiedzią, znajdziesz drugie widmo.
Tym razem zakradnij się, korzystając z trawy, do wroga i wbij mu włócznię w tylną część obudowy. Dzięki temu łatwo zadasz mu sporo obrażeń. Potem warto jeszcze chwycić za specjalną broń (na prawo od widma) i ładować ciężką amunicję w pancerz widma. Dzięki temu pozostanie mu mało paska zdrowia, więc pozostaje kilka razy celnie trafić w czułe punkty, a wróg padnie. Obejrzyj scenkę, zbadaj zwęgloną broń, a wrócisz do bazy.
Pomówisz z Zo i Erendem, a następnie skieruj się w stronę piwnicy. Odbij w prawo, a przed drzwiami spotkasz Varla, który wprowadzi Cię w konwersację ze zranioną Betą. Warto wypytać ją o szczegóły (dowiesz się wiele ważnych rzeczy), a potem udaj się do GAJI (wcześniej możesz zagadać jeszcze do Varla). Po rozmowie z SI misja dobiegnie końca.