Horizon Forbidden West - Umierająca kraina
Opis misji głównej o tytule "umierająca kraina" w Horizon Forbidden West.
Gdy Aloy zostanie uratowana przez Varla i pomówi z Zo, udaj się do Pieśni Ziemi, aby kontynuować wątek główny. Po dotarciu na miejsce zagadaj do zleceniodawczyni, a następnie wspólnie udajcie się na górę - w pobliże Chóru. Pomów z przedstawicielami plemienia, a po scence zacznij podążać za swoją nową towarzyszką. Ruszysz w stronę pól.
Po drodze możesz atakować maszyny, ale kolejne jednostki będą pojawiać się niemalże przez cały czas. Lepiej będzie podążać cały czas za Zo, aby szybko dostać się do kordonu i uniknąć niekończących się starć z oponentami. Dopiero blisko mostu będziesz musiał zabić kilku złomiarzy alfa - rozpoznasz ich po zeskanowaniu lub po tym, że Twoja kompanka stanie na łące i będzie ich atakować z łuku. Ruszy się dopiero wtedy, gdy ostatnia żyjąca w okolicy maszyna padnie. Potem dostaniesz się w pobliże rzeki.
Tutaj nie zabraknie kolejnych wrogów. Chyżoszpony najlepiej zabić strzelając w ich ogon - gdy ta część im odpadnie, to uniemożliwisz wrogom wykonywanie także akrobacji w powietrzu. Do walki przyda Ci się również działko niszczyciela, które znajduje się na wzgórzu po lewej stronie od głównej ścieżki. Po starciu kontynuuj podróż z Zo, zabij ranną maszynę, a potem dostań się na teren kordonu. Warto zebrać przed wejściem do jaskini zawartość skrzynki po lewej - znajduje się tam pancerz.
Będąc w środku odbij na skałki po prawej stronie (gdy znajdziesz się blisko blokady), a potem przeskocz na drugą stronę. Finalnie dostaniesz się do wrót kotła, przez które przejdziesz, wraz z kompanami, do środka. W kolejnym miejscu znajdziesz trzy skaczele.
Warto ustawić się gdzieś na platformie i zeskoczyć na jednego z nich, aby zadać szybki, krytyczny cios. Gdy zabijesz oponentów otwórz kolejne wrota i przejdź ciasnym korytarzem do kolejnego pomieszczenia. Tam będziesz musiał rozwikłać pewną zagadkę. W pierwszej kolejności stań na panelu, o którym wspomina Varl - znajduje się on tuż przed mechanizmami.
Stojąc na nim strzel najpierw w pomarańczowe ogniwo z mechanizmu po prawej (poczekaj, aż się odwróci talerz i włączy), a następnie zainteresuj się mechanizmem bardziej na wprost Aloy. Gdy strzelisz w oba zaciski możesz skorzystać z przyciągacza i wejść na mechanizm na wprost. Z niego przeskocz na ten wyżej, a potem poczekaj, aż Zo stanie na panelu i umożliwi Ci opuszczenie zatrzasku na kolumnie przed Tobą.
Gdy znajdziesz się na górnym poziomie wejdź do pomieszczenia po prawej, uprzednio rozwalając szklaną, żółtą szybę. Stamtąd chwyć za skrzynkę i przesuń ją przez barierę (pakunek nie będzie miał problemu z tym, aby przeniknąć przez nią). Potem połóż ją na wyżej pokazanym panelu i zacznij wspinać się po kolumnach po Twojej lewej. Po przejściu dalej znajdziesz trzeci panel i kolejne konstrukcje. Tym razem stań na nim, napnij łuk i poczekaj, aż pojawi się zatrzask - tym razem element u dole kolumny obraca się szybciej, więc ważne jest szybko zareagować.
Stojąc na panelu zajmij się od razu trzema ogniwami, a potem dostań się do łącza sieciowego, które możesz zdominować. Przejdź do kolejnego pomieszczenia. Idź w lewo i przeskocz na drugą stronę lokacji. Potem idź w stronę kabli, złap się żółtych elementów i wdrap się na górę. Oczyść drogę Zo i Varlowi, a następnie przejdź dalej. Skorzystaj z tarczy do szybowania, a potem z ruchomych ścianek.
Potem wdrap się po filarze do góry i złap się jednej z latających maszyn. Poczekaj, aż przekroczysz barierę i znajdziesz się nad podestem. Opuść się w dół i skorzystaj z szybowania, aby dostać się do łącza sieciowego. Stamtąd przejdź przez korytarz za Tobą, a dotrzesz do rdzenia kotła. Tam też będziesz musiał poradzić sobie z bossem - głoworogiem.
Najważniejszymi elementami wyróżniającymi tego przeciwnika są rogi, które służą jako miotacze ognia. Wróg co pewien czas będzie chował głowę i używał wyłącznie ich, ziając przy tym ogniem. Musisz trzymać się wtedy na dystans i za wszelką cenę uniknąć nałożenia na Twoją postać efektu specjalnego, podpalenia. Jeśli tak się stanie, najlepiej zażyj jak najszybciej środki lecznicze, bo jeśli Twój pancerz nie jest odporny na ten żywioł, zaczniesz szybko tracić zdrowie.
Warto więc w pierwszej kolejności ustrzelić wrogowi rzeczone rogi. Staraj się w nie strzelać, a gdy odpadną głoworogowi pozostanie jedynie możliwość doskakiwania i robienia wszelkiej maści obrotów. Musisz być mobilny i utrzymywać go na dystans. Ponadto, zniszczenie jego głównej broni sprawi, że na arenie pojawią się potężne "miotacze ognia". Warto je złapać, przycelować i strzelić w oponenta, a zadasz mu naprawdę sporo obrażeń - ponad 200.
W międzyczasie wrogowie będą zajmować się pomniejszymi maszynami. Gdy zabijesz bossa, to zostanie Ci zajęcie się jeszcze kilkoma pomniejszymi wrogami, których wyeliminowanie sprawi, iż włączy się film przerywnikowy. Po nim zdominuj rdzeń warsztatu, co zakończy misję i rozpocznie kolejną.