Horizon Forbidden West - Sięgnąć gwiazd
Opis misji "sięgnąć gwiazd" w Horizon Forbidden West.
Po obejrzeniu bardzo długiego filmiku przerywnikowego w końcu przejmiesz kontrolę nad bohaterką. Zbierz widoczne przed Tobą jagody, a potem wespnij się na skałkę. Skorzystaj z jednej z dwóch dostępnych dróg - pierwsza z nich pozwoli Ci zjechać dwukrotnie na tyrolce, a druga zmusi do wskoczenia do wody i przepłynięcia na brzeg po lewej stronie. Kontynuuj swoją podróż aż dojdziesz do lokacji, w której przed chwilą znajdowały się jastrząbłyski. Zeskocz w dół.
Wedle życzenia możesz zebrać trochę roślin lub od razu zbadać zabitą maszynę. Potem zbierz marszczyn dostępny przed Tobą (przypomina on małe, kremowe drzewo) i wytwórz pierwsze strzały z ekranu koła broni. Następnie popatrz w czerwony element przy drabinie. Strzel w niego za pomocą swojego łuku i przejdź do kolejnej miejscówki. Biegnij po ścieżce mijając kolejne strefy rdzy. Gdy spadniesz do wysokiej trawy obejrzyj scenkę.
Po niej zeskanuj wroga za pomocą fokusa. Przytrzymaj R3, aby włączyć technologię. Czułym punktem tego wroga jest jego oko, więc jeśli strzelisz w nie, to straci on od razu ponad połowę paska zdrowia. Informacja ta jest przydatna, ponieważ kawałek dalej pojawi się jego sojusznik. Z nim także musisz się uporać nim ruszysz dalej. Następnie zniszcz zamek przy drugiej drabinie i dostań się na górę. Przejdź ścieżką aż do recepcji, otwórz drzwi siłą i sprawdź obóz. Nie znajdziesz tutaj nic ciekawego, więc sprawdź złom leżący na Twojej drodze. Potem podejdź pod nieżyjącego człowieka i zabierz hak.
Potem przeskanuj okolice i zbadaj dwie sakwy, przy których unosi się fioletowa poświata. Wytwórz przyciągacz i podejdź pod złom - chwyć go przy dwóch niebieskich elementach, a następnie pociągnij. Dzięki temu utorujesz sobie przejście dalej. Potem wejdź na głaz, podskocz i przyciągnij się do obiektu przed Tobą. Następnie, korzystając z wystających elementów przeskocz na drugą stronę lokacji i zrzuć Varlowi drabinę. Teraz możesz przejść przez drzwi prowadzące do starożytnych ruin. Obejrzyj scenkę, po której będziesz kontynuował swoją podróż.
Po zniszczeniu kolejnej przeszkody dostaniesz się na obszar przejęty przez normików. Wejdź do wysokiej trawy i postępuj zgodnie z zaleceniami widocznymi na ekranie. Rzuć kamieniem w wyznaczone miejsce i zabij po cichu maszynę. Potem dostań się na kolejny plac - tam znajdziesz jeszcze więcej przeciwników, choć tych nie musisz już eliminować po cichu. Idź dalej aż dotrzesz do podziemnego przejścia. Wejdziesz do jaskini - po drodze przeszukaj ciało Oseramczyka i rozbrój dwie bomby, a dostaniesz się do kolejnego obozu. W tym momencie Varl zasugeruje, abyś wykonał pułapki wybuchające.
Wcześniej musisz jednak znaleźć grzmotolep, który znajduje się w surowcach po maszynach - tych pojemnikach oznaczonych na niebiesko. Przeszukaj je i stwórz wymagany gadżet wybierając go z koła szybkiego dostępu, a następnie przytrzymując dolny krzyżak. Potem korzystając z przyciągacza wespnij się na górę. W kolejnej lokacji znajdziesz nowy typ maszyn, z którymi będziesz musiał się uporać teraz i w przyszłości.
Oznacz ścieżkę i wedle życzenia postaw pułapkę na drodze, którą pokonuje istota. Potem zabij jej sojusznika i wdrap się na górę. Korzystając z dziur w ścianie po lewej stronie przejdziesz na drugą stronę obiektu. W kolejnym obiekcie przejdź przez biuro, a przed przejściem przez kolejne drzwi możesz zebrać pierwszą notatkę w Horizon Forbidden West. Zeskanuj ją fokusem i rusz do kolejnej strefy. Tam możesz spróbować wspiąć się do góry po żółtych elementach na lewo, ale jeden z nich odpadnie.
Pozostaje więc wspiąć się okrężną drogą - na prawo od drabiny znajdziesz kwadratowe klocki, które pomogą Ci dostać się do znacznika. Stamtąd włączysz holoprojektor, który zdradzi ciekawe konkrety. Potem zbierz hukprocę od Varla i wyjdź na zewnątrz. Przetestuj ją na maszynie i rusz w stronę znacznika. Możesz trzymać się od razu skałek, a jeśli spadniesz do jeziora to wiedz, że wejście na górę znajdziesz przed wodospadem, po lewej stronie. W kolejnej lokacji znajdziesz sporo wrogów.
Wybij ich, a następnie strzel w kolejny zamek przy drabinie. Kawałek dalej znajdziesz kolejną drabinę, która poprowadzi Cię na szczyt pobliskiej lokacji. Gdy zeskoczysz na ziemię znajdziesz się blisko trzech norników, których możesz szybko zabić wykonując mocne ataki. Wrogowie stają się wtedy ogłuszeni, więc możesz ich dobić. Po starciu rozwal zamek przy drabinie i wejdź na górę.
Będąc na pierwszej platformie skorzystaj z przyciągacza, lecz gdy Aloy będzie się przyciągała wciśnij szybko przycisk kółka na kontrolerze, aby wybić się w górę. Potem złap się żółtych, wystających elementów i wdrap się na sam szczyt. Będąc na rurach przeskakuj w prawo, a potem po metalowych konstrukcjach w lewo. Skorzystaj z tyrolki i dostań się do kolejnej lokacji. Tam znajdziesz trzy wrogie maszyny - do konsoli podejdziesz dopiero wtedy, gdy je wyeliminujesz. Okaże się, że prom nie zleci na ziemię, ponieważ kable się zaplątały.
Podejdź więc do windy i korzystając z przyciągacza rozwal podtrzymujący windę element. Potem wespnij się na windę i wskocz na platformę prowadzącą do klatki schodowej. Wybij się z zakończonych schodków i wchodź na kolejne piętra obiektu. Skorzystaj z metalowych konstrukcji, które pomogą Ci dostać się do pierwszego pęka. Strzel w czuły, żółty punkt i przejdź dalej. Skorzystaj z przyciągacza i wybij się, gdy będziesz wspinał się po rurze. Potem droga do drugiego złącza jest bardzo podobna, jak ta do pierwszego.
Po opuszczeniu promu na ziemię będziesz musiał stoczyć wymagającą walkę ze ślizgaczem. Przeskanuj go, a dowiesz się, że większość jego czułych punktów znajdziesz pod jego szyją. Tym najbardziej wysuniętym na południe elementem jest zbiornik z kwasem, więc postaraj się w niego strzelić. Gdy to zrobisz, maszyna padnie, a Ty będziesz mógł podejść i zadać kilka ciosów włócznią - mogą to być szybkie lub mocne ataki. Po zadaniu wrogowi pewnej części obrażeń uwolni się, co automatycznie sprawi, że przejdziesz do drugiej fazy walki.
Tym razem możesz ponownie szukać czułych punktów maszyny i próbować w nie trafić, spowalniając czas podczas celowania z łuku (jest to dostępne pod przyciskiem R3), ale lepiej zainteresować się postawieniem pułapki wybuchowej na drodze (nie musi być to na środku lokacji, ponieważ wróg dotyka prawie wszystko i wszędzie swoim długim ogonem) albo zebrać potężnego blastera i nim atakować oponenta. Bronie te są rozsiane po całej arenie i zostały oznaczone złotą ikoną celownika. Na pewno ich nie przeoczysz.
Po walce przeszukaj arenę i rusz w stronę serwerowni. Będąc już w budynku idź korytarzem, po drodze możesz zebrać kolejny dziennik, aż dotrzesz do drzwi. Gdy tylko je przekroczysz misja dobiegnie końca.