Horizon Forbidden West - Krew za krew
Opis zadania pobocznego "krew za krew" z Horizon Forbidden West.
Po obronie Kulrutu możesz pomówić z Dekką, która poprosi Cię o znalezienie krewnego. Rusz z nią od razu do miejsca obozu buntowników lub spotkaj się na miejscu. Zacznij zabijać wrogów - uważaj przede wszystkim na dowódcę garnizonu, a także oponenta, który jeździ na kolcorogu.
Musisz zrzucić go z maszyny, a dopiero potem wyeliminować istotę. Z kolei w kwestii dowódcy nie daj się złapać na linii strzału działka, ponieważ zaczniesz tracić sporo zdrowia. Wykonuj uniki i spróbuj zajść od tyłu mocarnego wroga, aby szybko go zabić. Potem go przeszukaj i zacznij szukać słupa, do którego przywiązana powinna być Tenakthka. Znajdziesz go na południu. Okaże się, że Nakkali tam nie ma, więc użyj fokusa i oznacz ścieżkę.
Poprowadzi ona w głąb obozu. Po drodze zbadaj krew, a potem otwórz właz, pod którym powinien znaleźć się Twój cel. Pomów z kobietą, a dowiesz się, że musisz ruszyć w stronę południowego zachodu. W pewnej osadzie spotkasz się ponownie z Dekką. Okaże się, że Kavvoh został złapany, ale ma coś na swoje usprawiedliwienie. Wysłuchaj go, wypytaj o szczegóły, a następnie udaj się do pobliskiego ogniska.
Okaże się, że wokół niego znajdują się wrogowie. Musisz ich zabić - zalecane jest zakraść się do tyłu do wroga z tarczą, aby szybko się go pozbyć. Potem dobij dwóch lekkich żołnierzy i wejdź w interakcję z ogniskiem. Po tym będziesz mógł podążać za Kavvohem aż do pobliskiego wodospadu. Schowaj się jak najszybciej w trawie, ponieważ zauważysz tutaj potężną maszynę, a także te pomniejsze z aktywowanym kamuflażem.
W pierwszej kolejności zajmij się buntownikami. To łucznicy, którzy będą Cię tylko irytować podczas starcia z behemotem potrafiącym wysyłać po ziemi potężne fale elektryczne - aby je ominąć musisz być bardzo daleko wroga. Pozbądź się żołnierzy, a potem postaraj się zabić maszynę - ważne jest strzelać w jej czułe punkty, czyli pojemniki po lewej i prawej stronie pleców. Ponadto, behemot bardzo źle znosi ogień. Wyciągnij więc strzały zapalające i postaraj się go podpalić, a będzie tracił naprawdę sporo zdrowia. Dobrą taktyką jest także bieganie obok kryjówki złożonej z palików. Biegaj wokół niej, a szarżujący nierzadko behemot będzie miał problem z doścignięciem Aloy.
Po wymagającej walce przeszukaj okolice (warto zajrzeć też do jaskini, skąd wyszła maszyna) i pomów ze swoimi kompanami. Potem wystarczy wrócić już tylko do Dekki, a misja dobiegnie końca.