The Quarry - Rozdział 2, przedmioty kolekcjonerskie i wybory
Opis przejścia drugiego rozdziału The Quarry.
Wszystkie najważniejsze decyzje (ścieżki) z tego rozdziału zostały opisane w zakładce "WYBORY I KONSEKWENCJE". Zachęcamy do skorzystania ze spisu treści.
Ten rozdział rozpoczniesz, sterując Emmą. Jeśli nie zareagujesz i nie kopniesz drzwi, to Jacob je otworzy samodzielnie, tym samym imponując kobiecie. Potem wejdziesz do magazynu. Za pierwszą półkę znajdziesz zniszczone stare ulotki, które warto zebrać. Idąc między kolejnymi regałami, natkniesz się na zabawki, a także pudełko z rekwizytami (maską klauna). Możesz wystraszyć Jacoba lub zostawić rekwizyty.
- Jeśli zdecydujesz się na tę pierwszą opcję, to Emma spróbuje przestraszyć Jacoba, a potem z nim poflirtuje.
- Jeśli zostawisz rekwizyty, to ominiesz ciekawą bonusową scenę.
Niezależnie od tego kontynuuj sprawdzanie magazynu. Przy półkach na prawo od drzwi, przez które musisz przejść, znajdziesz plany renowacji budynku. Gdy spróbujesz otworzyć tajemniczy pokój, okaże się, że jest zamknięty. Przywołaj Jacoba lub kopnij drzwi.
- Jeśli przywołasz Jacoba, to za pomocą swoich umiejętności otworzy po cichu drzwi.
- Jeśli kopniesz drzwi, to Emma się tylko zrani, a Jacob i tak przyjdzie jej pomóc wejść do środka.
Gdy znajdziesz się w środku, zbadaj porozrywane torby na prawo od lodówki. W tym samym pomieszczeniu znajdziesz jeszcze strzelbę, na której przyczepiono kod do sejf. Te przedmioty także zabierz ze sobą przed wyjściem ze spiżarni, aby móc kontynuować misję.
Po zebraniu tych rzeczy wystarczy wrócić do głównego pomieszczenia wspólnie z Jacobem. Emma dzięki rzeczonemu kodowi otworzy sejf i zbierze amunicję, a także wedle Twojego wyboru fajerwerki. To, czy je weźmiesz, wpłynie na dalszą część gry. Gdy już podejmiesz tę decyzję, zaczniesz kontrolować Dylana.
Podczas przeszukiwania biura chwyć za telefon. Ryan zapyta się, po Ci jego numer - możesz odpowiedzieć zalotnie lub być arogancki.
- Jeśli puścisz do niego oczko, to Ryan będzie wydawał się być zainteresowany.
- Jeśli odpowiesz sarkastycznie, to Ryan wyśmieje Twój żart w jego stronę.
W obu przypadkach usłyszysz przez słuchawkę tajemniczy głos wymawiający imię grywalnego bohatera. Potem podejdź pod biurko i zbadaj zdjęcie rodzinne. Sprawdź także strzelbę (nie rób tego trzykrotnie, bo zirytujesz Ryana). Na samym końcu otwórz właz na lewo od fotela biurowego. Jeśli zgodzisz się zejść w dół, to znajdziesz się w piwnicy, a potem wrócisz na górę.
Kolejnym krokiem będzie otwarcie drzwi do prywatnych pomieszczeń i przejście przez szafę do tajemniczego pokoju.
Odwróć się za siebie i zbadaj listy oraz mapę. Potem wyjdź z pokoju i przejdź w lewo, gdzie możesz przyjrzeć się gitarze. Teraz pozostaje jedynie sprawdzić telefony i ruszyć na imprezę. Tym samym przejmiesz jeszcze kontrolę nad Nickiem, który wspólnie z Abigail ruszył po opał.
Już na samym starcie zdecyduj, czy udasz się na cienistą polanę, czy też kamienistą drogę.
Cienista polana
W przypadku tej pierwszej wejdziesz na dość rozległy teren, wysłuchasz dialogu między nastolatkami, a następnie najlepiej będzie podejść pod skrzynkę strażniczą po lewej stronie od głównej dróżki. Potem idź drogą naprzód, a Nick i Abigail zrobią sobie przerwę.
Kamienista droga
W drugim przypadku udasz się na mniej otwartą ścieżkę. Przy znaku ostrzegawczym możesz odbić w prawo, aby przejść bardziej niebezpieczną ścieżką. Najważniejsze jest jednak, aby wrócić potem na tę główną i zebrać kartę tarota, która leży na skale (kamera automatycznie się przybliży).
Potem wysłuchaj rozmowy i zejdź schodami w dół.
W obu sytuacjach pod koniec sekwencji dziewczyna wyciągnie swój notes, w którym będzie chciała naszkicować piękny, towarzyszący wam widok.
- Jeśli zaproponujesz, aby Abigail Cię narysowała, to dziewczyna nie wyrazi na to chęci, próbując się skupić na szkicu krajobrazu.
- Jeśli przyznasz, że jest w tym naprawdę niezła, to doceni to i się uśmiechnie.
Po scenie będziesz świadkiem ataku dzika. Odrzuć Abi, a potem zgodnie z nową mechaniką wstrzymaj oddech i puść go tuż przed upływem czasu, aby zwierzęta nie uznały Cię za zagrożenie. Jeśli zrobisz inaczej, to zostaniesz jedynie obśliniony.
Po tym zaczniesz sterować Kaitlyn. Wykonaj fotografię domku przy wodzie swoim telefonem i pomów z przybywającymi grupowiczami. Gdy przyjdzie Nick, możesz wypytać o to, jak się czuje po spotkaniu z dzikiem.
- Jeśli będziesz szczera i opiekuńcza, Abigail oraz Nick to docenią.
- Jeśli będziesz żartował o dziku z kamieniołomu, to Nick uzna, że się z niego nabijasz.
Następnie pod ognisko podejdzie Emma oraz Jacob. Jeśli wcześniej zabrałeś fajerwerki, to wystrzelą oni je w tym momencie w powietrze. Ponadto posiadając strzelbę, wybierzesz się na turniej strzelecki, w którym o chrupki zmierzy się Jacob z Nickiem. Kaitlyn wytłumaczy zasady, więc dokładnie się w nie wsłuchaj, aby potem wiedzieć, jak w The Quarry działa system walki.
Grając Nickiem spróbuj ustrzelić przynajmniej trzy cele - w postaci butelki lub arbuza, nie ma to znaczenia. Kaitlyn i tak wygra poprzez odgórnie zaplanowaną akcję i to ona wygra paczkę chrupków.
Gdy wrócisz do obozu, przejmiesz kontrolę nad Ryanem. Bierz udział w zabawie. Już na pierwsze pytanie możesz się wtrącić (co rozzłości pytającego), ale Dylan i tak będzie naciskał na Abigail swoją ciekawością, więc nic tutaj nie wskórasz.
Koniec końców padnie na kolej Ryana:
- Jeśli wybierzesz wyzwanie, to Emma powie Ci, abyś pocałował Kaitlyn lub Dylana. Wybranie Kaitlyn sprawi, że kobieta będzie zaskoczona i wręcz zarumieniona, a Dylan zawiedziony. Jeśli wybierzesz Dylana, to
- Jeśli wybierzesz pytanie, to musisz odpowiedzieć, o czym rozmawiałeś z Hackettem w jego biurze. Jeśli powiesz szczerze, że potrzebowałeś porady, to Emma i Jacob wyciągną nawet pomocną dłoń. Jeśli skłamiesz, iż mówiłeś o wiedźmie z Haccket's Quarry, to
Następnie wybierz, czy chcesz zadać pytanie/dać wyzwanie Jacobowi czy Kaitlin.
- Jeśli wybierzesz Kaitlyn, to będziesz mógł zadać jej pytanie. Jeśli zapytasz ją o relację z Jacobem, to powie, że mężczyzna okropnie całuje. Jeśli natomiast zapytasz ją o plany na przyszłość, to spróbuje się wymigać, ale finalnie i tak powie, kim chciała zostać, gdy była młoda.
- Jeśli wybierzesz Jacoba, to rzucisz mu wyzwanie, które przez namowę uczestników zabawy nie uda mu się wykonać.
Niezależnie od tego Kaitlyn rzuci wyzwanie Emmie, której zachowanie koniec końców rozzłości uczestników. Większość z nich się rozejdzie, a rozdział się zakończy.