The Quarry - Wybory, ważne i pomniejsze decyzje: jak rozpoznać?
Jak rozpoznać rodzaje decyzji w The Quarry?
W The Quarry główną rolę odgrywa nie gameplay czy przedmioty kolekcjonerskie, a wybory. Gdzie się nie ruszysz, tam spotka Cię dialog, w którym podejmujesz mniejsze lub większe decyzje. Jak je jednak rozpoznać, aby wiedzieć, który z wyborów diametralnie wpłynie na dalszą część wątków głównych, jak i pobocznych w The Quarry?
Na samym początku warto powiedzieć, że najważniejsze decyzje zapisują się w menu, pod kategorią "ścieżki". To tam znajdziesz kilkanaście drzewek, które wskazują, jak zachowałeś się w danych sytuacjach, a także, w jaki sposób może wpłynąć to na dalszą grę. Zazwyczaj ścieżek jest dwie, czyli ta dobra lub zła, choć trzeba podkreślić, że nie zawsze najbezpieczniej brzmiąca na papierze decyzja okaże się tą najlepszą.
Pomniejsze decyzje
Pomniejsze decyzje to takie, które nie zmieniają wiele w samym scenariuszu. Wpływają one wyłącznie na relacje między postaciami i mogą aktywować lub dezaktywować poszczególne opcje dialogowe z nimi związane. Jednakże nie wpływa to na to, jakie sceny uświadczysz w dalszej części gry.
Takowe wybory zazwyczaj nie posiadają czerwonej kreski nad opcjami dialogowymi, która odlicza nam czas. Za to nad każdą kwestią pojawia się zwykły, towarzyszący nam do końca opowieści malutki pasek, który wypełnia się wraz z najechaniem na niego kursorem.
Ważne decyzje
Najważniejsze decyzje, czyli te krytyczne, od których zależy, co stanie się w kolejnych filmikach przerywnikowych czy w scenach w kolejnych rozdziałach są w większości przypadków poprzedzone licznikiem odmierzającym nam pozostały czas na podjęcie wyboru. W większości przypadków to on jest wyznacznikiem tego, czy jest to ważny wybór, czy też taki, który wpłynie prawdopodobnie wyłącznie na przyszłe linie dialogowe. Warto dokładnie wsłuchiwać się także w muzykę, ponieważ jeśli jest ona poważniejsza i staje się nagle głośniejsza, to jest to kolejny sygnał na to, że znajdujesz się w ważnym momencie zabawy.
Gdy podejmiesz jedną z ważniejszych decyzji (lub decyzji, jeśli nakładają się na jakąś ścieżkę kilka z nich), to na ekranie zauważysz swego rodzaju zakłócenia, napis "wybrano ścieżkę" oraz - najczęściej - nastawienie rozmówcy do Twojej postaci, które zależy od tego, jak go przed chwilą potraktowałeś. W gwoli przypomnienia system ścieżek to coś w rodzaju efektu motyla w Until Dawn. To, jak zachowamy się w podkreślonym przez twórców momencie, zależy od tego, jak potoczy się dalsza fabuła gry.
Decyzje podejmowane automatycznie przez QTE
W The Quarry istnieje jeszcze jeden system wyborów, który nie zdaje się tak oczywisty na pierwszy rzut oka. To sekwencje QTE (można je wyłączyć z poziomu menu), podczas których musisz klikać wyznaczone przyciski, aby np. ominąć przeszkody i uciec przed potworem. Jeśli będziesz wybierał złe przyciski, to gra automatycznie za Ciebie aktywuje ścieżkę/decyzję, w której Twoja postać może zginąć czy zostać ranna. Na takie sytuacje możesz zaradzić tylko wtedy, kiedy dobrze poradzisz sobie z sekwencjami QTE.