The Quarry - Rozdział 4, przedmioty kolekcjonerskie i wybory
Opis przejścia czwartego rozdziału The Quarry.
Wszystkie najważniejsze decyzje (ścieżki) z tego rozdziału zostały opisane w zakładce "WYBORY I KONSEKWENCJE". Zachęcamy do skorzystania ze spisu treści.
Po wydarzeniach z trzeciego rozdziału przejmiesz kontrolę nad Ryanem. Bohater zajmie się Nickiem - może nawet ucisnąć ranę:
- Jeśli nie uciśniesz rany, to Nick dalej będzie cierpiał.
- Jeśli uciśniesz ranę i wygrasz sekwencję QTE, to ulżysz Nickowi.
Dylan i tak zaraz uzna, że jest to infekcja i trzeba amputować waszemu przyjacielowi nogę. Możesz na to zareagować na dwa sposoby:
- Być zachowawczym i przemyśleć inne sytuacje, co nie wpłynie na relacje.
- Nazwać Dylana idiotą, co sprawi, że obozowiczowi nie spodoba się twój ton w jego stronę.
Rozmowę przerwą odgłosy dobiegające z krzaków.
Możesz zawołać nieznajomego, ale nic to nie da. Potem dwukrotnie rozejrzyj się po krzakach. Możesz oddać strzał lub przyglądać się i wypatrywać jakiegoś ruchu:
- Jeśli nie oddasz przy obu okazjach strzału, to z krzaków wyjdzie Jacob.
- Jeśli oddasz dwa strzały lub ten przy drugiej próbie, to dostaniesz ochrzan od Kaitlyn i zabijesz Jacoba.
W pierwszym [1], lepszym przypadku porozmawiaj z obozowiczem, który przybiegł z lasu. Jeśli zabiłeś jacoba, to grupowicze od razu opuszczą teren ogniska i nie dowiedzą się, kto znajdował się w krzakach.
[1] Podczas rozmowy Jacob podsumuje to, co widział wcześniej - jeśli zebrałeś w pierwszym rozdziale palec rozdzielacza z samochodu i wpłynąłeś do jeziora, to wspomni on o trupie. Jeśli nie, to od razu uzna, że musi jak najszybciej uratować Emmę. Będzie chciał zabrać Ryanowi również strzelbę. Możesz puścić ją (Jacob wtedy się wkurzy, ponieważ dostanie kolbą w twarz) lub nic nie robić, ale giwera i tak trafi w ręce Kaitlyn.
Kobieta uspokoi obu panów, a po dialogu przejmiesz kontrolę nad Emmą będącą na wyspie. Po tym odwróć się za siebie i idź od razu na mostek, z którego przyszła kobieta. Znajdziesz tam kartę tarota o nazwie Kuglarz. Potem wróć na teren, na którym byłeś już wcześniej. Możesz zbadać toalety, a także "schron do spotkań", ale nie znajdziesz tutaj nic ciekawego. Podejdź pod schody i zdecyduj, którą ścieżkę masz zamiar obrać:
Uwaga! Istnieje możliwość sprawdzenia obu ścieżek. Sprawdź najpierw tę z prawej strony, a przed skorzystaniem z drabiny (ona od razu zaprowadza do punktu bez wyjścia) cofnij się do schodów, aby pójść inną drogą.
Ścieżka z prawej strony
W przypadku ścieżki z prawej strony wysłuchuj kolejnych nagrań i postanowień Emmy. Dopiero przy drabinie popatrz w lewo, w stronę ogniska, gdzie znajduje się pudełko zapałek. Teraz możesz jeszcze wedle życzenia sprawdzić mostek za drabiną, lecz nic tam nie znajdziesz.
Ścieżka z lewej strony
W tym przypadku także będziesz słyszał komentarze Emmy na różne tematy, lecz Twoja droga jest prostsza. Idź po drewnianym podeście aż do domku i sprawdź okno zanim otworzysz drzwi.
Przy rzeczonym oknie znajdziesz kluczyki do radiowozu. Potem wejdź do środka, a staniesz przed dość ważnym wyborem - otworzyć właz czy też przeszukać torby. Jeśli wcześniej obejrzałeś odpowiednią kartę tarota u wiedźmy, to będziesz wiedział, że dużo lepszym wyborem jest sprawdzenie torb:
- Jeśli przeszukasz torby, to Emma się ubierze i zdobędzie paralizator, a dopiero później sprawdzi właz. Dzięki temu masz szansę zdobyć dowód w sprawie.
- Jeśli otworzysz właz, to Emma nie zdobędzie dodatkowego wyposażenia i od razu spróbuje otworzyć właz. W tym przypadku Emma ginie.
W obu przypadkach spotkasz bestię. Mając paralizator po preszukaniu torb, użyj go, a potem zrób bestii zdjęcie z ataku telefonem. Dzięki temu zdobędziesz dowód i bez szwanku dostaniesz się na drewniany podest. Jeśli użyjesz sprayu na niedźwiedzie, to nie będziesz miał okazji zrobić fotki.
Czeka Cię kilka ważnych sekwencji QTE - jeśli zbyt dużo z nich przegrasz, to Emma zginie.. Jeśli będziesz w odpowiednim momencie klikał wymagane przyciski, to uda Ci się uciec bestii. Na końcu możesz użyć jeszcze sprayu (nawet wtedy, gdy skorzystałeś z niego wcześniej).
Koniec końców zabarykadujesz się w domku na drzewie. Potem, niezależnie od tego, czy od razu użyjesz włazu, czy dopiero później, zaczniesz uciekać do włazu - jeśli wygrasz sekwencję QTE, to dostaniesz się na górny poziom, skąd bestia Cię już nie dosięgnie. Jeśli jednak przegrasz QTE i złapie Cię za nogę, to Emma zostanie zainfekowana, a jej przemianę zauważysz w późniejszych rozdziałach.
Następnie wcielisz się w Dylana. Po wejściu do domku od razu zabierz kartę tarota siła, na którą nakierowuje Cię kamera. Automatycznie udasz się do biura Chrisa Hacketta, gdzie pomówisz o ranach Nicka:
- Jeśli będzie pesymistyczny i powiesz, że nie wiadomo, czy Nick z tego wyjdzie, to Ryan zacznie tracić nadzieję.
- Jeśli będziesz optymistyczny, to Ryan nie będzie się niepotrzebnie zamartwiał.
Później okaże się, że telefon nie działa. Po rozmowach i braku zasilania wyjdziesz razem ze zdobytą przed chwilą strzelbą do salonu. Podczas kolejnej rozmowy musisz zdecydować, czy dasz strzelbę Kaitlyn, czy też zostawisz ją dla siebie. Pamiętaj, że Ryan ma już jedną giwerę.
- Jeśli oddasz kobiecie strzelbę, to Ryan to doceni.
- Jeśli nie oddasz kobiecie strzelby, to Ryan będzie zawiedziony Twoją samolubną postawą, ale Kaitlyn i tak otrzyma jedną z giwer.
Podczas kolejnej sceny porozmawiasz z Kaitlyn i powrócisz do sterowania Emmą. Kobieta wejdzie na szczyt domku na drzewie i zacznie zwijać tyrolkę, aby móc się złapać specjalnego mechanizmu.
- Jeśli będziesz zwijał ją szybko, a gdy wyjdzie potwór, ponownie klikniesz opcję zwijaj, to Emma ucieknie z domku na drzewie bez szwanku.
- Jeśli będziesz zwijał ją wolno i nie przyśpieszysz, to także uciekniesz potworowi bez szwanku.
- Jeśli będziesz ją zwijał szybko, a potem skoczysz, nie wykonując poprawnie QTE, to Emma zginie spadając z wysokości.
W przypadku udanej ucieczki z domku na drzewie Emma wpadnie przy mostku do wody, psując tym samym paralizator. To zakończy ten rozdział.
Podobnie, jak w trzecim rozdziale, na sam koniec wybierzesz jedną z dwóch dostępnych kart tarota (o ile je oczywiście zebrałeś). Kuglarz ukazuje odcinanie dłoni jednemu z grupowiczów, a Siła: zabicie nieznajomego myśliwego przez członka grupy.