The Quarry - Rozdział 3, przedmioty kolekcjonerskie i wybory
Opis przejścia trzeciego rozdziału The Quarry.
Wszystkie najważniejsze decyzje (ścieżki) z tego rozdziału zostały opisane w zakładce "WYBORY I KONSEKWENCJE". Zachęcamy do skorzystania ze spisu treści.
Po niecodziennym zakończeniu zabawy przy ognisku przejmiesz kontrolę w pierwszej kolejności nad Abigail, która ruszyła w stronę lasu. Gdy tylko przejmiesz kontrolę nad postacią, cofnij się za siebie w pobliże słupa, na którym znajduje się kamera na szlaku. Zbadaj ją, a zauważysz, że ktoś Cię obserwuje. Teraz wróć na ścieżkę prowadzącą do punktu widokowego. Gdy się zbliżysz do niego, to automatycznie aktywuje się specjalna, przybliżająca postać Abi kamera. Cofnij się kawałek za siebie, a znajdziesz kartę tarota o nazwie wieża.
Teraz możesz iść dalej, tak jak podpowiadała Ci już na początku gra. Idąc po wyznaczonej dróżce, aktywuje się specjalna scenka, podczas której zawołasz Nicka. Nawet jeśli tego nie zrobisz, to i tak dojdzie do spotkania. Podczas niego możecie sobie wyjaśnić, dlaczego tak się to wszystko potoczyło przy ognisku. Istnieje również opcja pocałunku kochanka.
- Jeśli pocałujesz Nicka, to ten zakocha się w Abigail na dobre. Dziewczyna zapomni o jego wybryku z Emmą.
- Jeśli nie pocałujesz Nicka, to zaczniecie rozmawiać o Kaitlyn i dojdziecie do wniosku, że chciała zrobić to specjalnie. Chwilę później będziesz miał jeszcze drugą okazję, aby pocałować Nicka.
Romantyczną chwilę przerwie nieznany potwór kryjący się w lesie. Podczas ucieczki zaatakuje on Nick oraz Abigail, a Ty będziesz musiał zdecydować, czy chcesz pomóc chłopakowi, czy też go zostawić. W pierwszym i drugim przypadku oponent nie da Ci spokoju i spróbuje Cię zranić, ale ktoś go wyeliminuje za pomocą karabinu snajperskiego. Gdy to nastąpi, Abigail zostawi na chwilę swojego kompana i pobiegnie po pomoc.
- Jeśli zaczniesz uciekać, to będziesz miał możliwość ukryć się na drzewie (i tak z niego spadniesz) lub za skałą, przytrzymując przy tym oddech. Jeśli wypuścisz go zbyt wcześnie, to potwór mocno zrani Abigail, ale dziewczyna i tak ucieknie.
- Jeśli ukryjesz się już na początku w drzewie, to potwór i tak Cię z niego wygoni.
W obu przypadkach, przegrywając zbyt dużo sekwencji QTE, wilkołak ugryzie Abigail, a ta zostanie zainfekowana i w późniejszej fazie gry umrze. Za wszelką cenę uniknij tego.
Niezależnie od tego, co wydarzy się podczas tych scen, przejmiesz kontrolę nad zapłakanym Jacobem. Gdy tylko przejmiesz nad nim kontrolę, znajdziesz kartę tarota gwiazda. Nie da się jej pominąć. Potem podejdź do stołu z lewej strony, gdzie znajduje się czasopismo North Kill Gazette. Dodatkowo po odwróceniu się za siebie znajdziesz znak zakazu kąpieli, przy barierce.
Teraz idź na koniec podestu, mijając stoliki i krzesła. Przy drewnianej kłodzie po prawej stronie znajdziesz stare zdjęcie obozowe przedstawiające rodzinę Hackettów. Nie pozostaje Ci nic innego, jak dostać się do stróżówki na piętrze. Okaże się, że ręczników nie ma, więc możesz zejść od razu do Emmy lub skorzystać jeszcze z lornetki i przyjrzeć się wieży strażniczej po prawej stronie. Okaże się, że ktoś was obserwuje.
Podczas pływania będziesz dalej flirtował z Emmą, ale w pewnym momencie usłyszysz głos Abigail. Jeśli wcześniej wyjąłeś z samochodu palec rozdzielcza, to on wpadnie do wody. Staniesz przed ważnym wyborem:
- Jeśli wcześniej wyciągnąłeś palec rozdzielacza, to będziesz mógł po niego zanurkować i spróbować go odzyskać. Masz szansę zdobyć nowe dowody do dziennika.
- Jeśli wcześniej wyciągnąłeś palec rozdzielcza, ale ruszysz pomóc Abigail, to od razu pobiegniesz do lasu. Tym sposobem pominiesz ważny dowód w dzienniku.
- Jeśli nie wyciągnąłeś palca rozdzielcza (tylko uszkodziłeś pompę), to automatycznie ruszysz do lasu. Tym sposobem pominiesz ważny dowód w dzienniku.
W pierwszym przypadku wpłyniesz pod wodę. Gdy zauważysz palec rozdzielacza, chwyć go, klikając odpowiedni przycisk (finalnie i tak go nie odzyskasz przez druty blisko łańcuchów). Ponadto podczas tej sekwencji natkniesz się na rozdętego trupa, którego nie da się pominąć. Jeśli przegrasz zbyt wiele QTE to wiedz, że Jacob utonie pod wodą.
Koniec końców wcielisz się ponownie w Ryana, który siedzi przy ognisku.
Konwersację w ciepłym miejscu przerwie huk i wystraszona Abi, która poprosi o pomoc. Kaitlyn się nią zajmie, a Ty rusz szukać Nicka.
- Jeśli będziesz asertywny i od razu ruszysz po Nicka, to zaimponujesz Kaitlyn.
- Jeśli przyznasz, że to ona powinna iść po Nicka, Kaitlyn będzie Tobą rozczarowana.
Już na początku wyprawy zdecyduj, czy chcesz skorzystać z głównej ścieżki, czy też tej ze skrótami:
- Skróty wymagają szybkiej reakcji na sekwencje QTE, ale jeśli sobie z nimi poradzisz, to szybko dostaniesz się do rannego Nicka (wpada za to nawet specjalne osiągnięcie).
- Główna ścieżka jest prostsza, lecz dłuższa. Dodatkowo jeśli w tym przypadku popełnisz błąd w QTE, to nie spotkasz Nicka na miejscu.
W pierwszym przypadku dotrzesz do Nicka i zauważysz, iż jest on zabierany przez jakiegoś myśliwego. Możesz krzyknąć lub oddać strzał, raniąc myśliwego, lecz jeśli tego nie zrobisz, to Nick go ugryzie i samodzielnie ucieknie. Z kolei w drugim przypadku usłyszysz wyłącznie odgłos z pistoletu, a z krzaków zaraz wyjdzie Twój ranny kompan. Nie oddawaj w jego kierunku strzału.
Następnie wcielisz się w Jacoba, który chcąc nie chcąc wpadnie w pułapkę widzianego wcześniej przez Ciebie myśliwego. Nie dasz rady się uwolnić, a chwilę później spotkasz samego oponenta.
Zdecyduj, czy chcesz rzucić w niego błotem, czy też pozwolisz mu oblać się dziwnym, nieznanym Ci obecnie specyfikiem. To zakończy ten rozdział przygody w The Quarry.
Jeśli wcześniej zebrałeś dwie karty tarota, to pod koniec tego rozdziału musisz zdecydować, który z nich sprawdzisz. Wieża ukaże Ci śmierć jednego z bohaterów, a gwiazda miejsce, w którym spotkasz jednego z potworów.