The Quarry - Rozdział 6, przedmioty kolekcjonerskie i wybory
Opis rozdziału 6 w The Quarry.
Wszystkie najważniejsze decyzje (ścieżki) z tego rozdziału zostały opisane w zakładce "WYBORY I KONSEKWENCJE". Zachęcamy do skorzystania ze spisu treści.
Tym razem zabawę rozpoczniesz jako Jacob. Wejdź po schodach na drewniany podest. na jego końcu, po prawej stronie, znajdziesz aparat, z którego Jacob wyciągnie kartę pamięci. Zabierz ją i zejdź po schodach w dół. Gdy znajdziesz się na ścieżce, odbij od razu lekko w lewo, aby zebrać kartę tarota sprawiedliwość.
Teraz możesz śmiało kontynuować swoją podróż. Blisko altanki zauważysz Emmę, o ile przeżyła ona oczywiście spotkanie z potworem w czwartym rozdziale gry. Jacob i Emma porozmawiają ze sobą (jeśli będziesz agresywny, to Emma pomyśli nawet, że Jacob stoi za tym, że siedzą oni , ale ich konwersację przerwie pojawienie się jednej z bestii. Niezależnie od decyzji i rozwoju sytuacji, Emma wpadnie do wody, a Jacob będzie mógł ukryć się lub uciekać w głąb lasu:
- Jeśli się ukryjesz, to będziesz musiał wstrzymać oddech. Jeśli puścisz zbyt wcześnie lub w odpowiednim momencie przycisk, to i tak zaczniesz uciekać do lasu.
- Jeśli od razu zaczniesz uciekać, to czeka Cię więcej sekwencji QTE, ale ominiesz etap wstrzymywania oddechu i jeśli przegrasz zbyt dużo sekwencji QTE, zostaniesz ugryziony przez potwora i zainfekowany, co sprawi, że Jacob umrze.
Podczas prawidłowo poprowadzonej ucieczki Jacob trafi na ogromne pole zaminowane pułapkami na niedźwiedzie lub zostanie ugryziony przez bestię - w przypadku niewykonania sekwencji QTE. W pierwszym przypadku chcąc nie chcąc na jedną z nich nadepnie. Będziesz miał do wyboru, czy chcesz wyszarpnąć nogę, czy jednak spróbujesz otworzyć pułapkę:
- Jeśli spróbujesz otworzyć pułapkę, to zrobisz sobie mniejszą krzywdę, ale i tak nie uda Ci się opuścić miejsca zdarzenia.
- Jeśli spróbujesz wyszarpnąć nogę, to w dodatku tylko ją bardziej uszkodzisz, a i tak nie otworzysz pułapki.
W obu przypadkach Jacob zostanie złapany przez jednego ze starszych myśliwych. Teraz przejmiesz kontrolę nad Kaitlyn i resztą grupy, która domyśli się, kto leży nieżywy w basenie. Po drodze Abi wrzuci dziwnie wyglądającego Nicka do basenu. Możesz pocieszyć Abigail lub pomóc Nickowi.
- Jeśli pomożesz Nickowi, to od razu - wspólnie z Ryanem - wyciągniecie go na powierzchnię. Widać, że im dłużej jest w wodzie, tym bardziej cierpi.
- Jeśli pocieszysz Abigail, to Kaitlyn uspokoi Abi, a Ryan zajmie się Nickiem. Dodatkowo kobieta doceni wsparcie Kaitlyn.
W obu przypadkach przejmiesz kontrolę nad Abi i przeniesiesz się do domku kąpieliskowego. W pierwszej kolejności podejdź do tablicy korkowej przy oknie po prawej (blisko szatni), aby zdobyć zdjęcie obozowiczów. Potem wejdź do drugiej kabiny prysznicowej - przechodząc blisko słuchawki prysznicowej aktywuje się kamera, która pozwoli Ci zebrać kartę tarota księżyc.
Kolejnym krokiem jest wyjście na korytarz i dotarcie do szafki na jego końcu. Gdy wejdziesz z nią w interakcję, to zdobędziesz straszny rysunek, kolejną znajdźkę w tym rozdziale. Po znalezieniu tych przedmiotów odpalą się sceny, podczas których będą prowadzone rozmowy nt. stanu Nicka. Sam obiekt rozmów zapyta Abigail o dwie rzeczy. Pierwsza dotyczy tego, czy mu się podoba:
- Jeśli będziesz spokojny, to Nick uzna, że się wymijasz.
- Jeśli będziesz agresywny, to od razu podrażnisz Nicka, omijając drugie pytanie.
Drugie pytanie dotyczy tego, dlaczego mu się nie podobasz. Pojawia się ono nawet wtedy, kiedy jesteś do niego agresywny:
- Jeśli odpowiesz ze współczuciem, to Nick nie będzie ci wierzył.
- Jeśli odpowiesz z obawą, to Nick także nie będzie ufny w Twoją stronę.
Następnie będziesz świadkiem przemiany Nicka. Mężczyzna odrzuci Abigail na ścianę, a gdy weźmie ona do ręki strzelbę, będzie musiała zdecydować, czy odda strzał, czy jednak zrezygnuje.
- Zrezygnowanie z oddania strzału sprawi, że Nick przemieni się w potwora i oderwie Abigail głowę. Tym samym ów postać zginie na dobre.
- Oddanie strzału w stronę Nicka sprawi, że zostanie on ranny i ucieknie przez okno, nie robiąc przy tym Abigail krzywdy.
Jeśli Emma przeżyła czwarty rozdział przygody, to na końcu szóstego rozdziału wcielisz się jeszcze w nią. Podejdź pod ognisko i zbierz ostatni niezużyty fajerwerk leżący na ziemi - przyda się on w dalszej części gry. Jeśli w drugim rozdziale nie zabrałeś ich z sejfu, to po prostu przepadną i nie zdobędziesz tego przedmiotu.
Potem podejdź do żółtego namiotu po prawej stronie, aby zdobyć list dziecka do domu. Teraz możesz wrócić na główną ścieżkę. Będziesz bacznie obserwowany przez stwora, ale tak naprawdę nie ma znaczenia, którą drogę obierzesz. I tak dotrzesz do domku (po drodze nie znajdziesz przedmiotów kolekcjonerskich) głównego. Przed zbliżeniem się do budynku zauważysz dwóch myśliwych, którzy złapali jednego ze stworów. To prawdopodobnie Nick, jeśli spojrzysz na jego dolną części ciała i ubiór.
Podczas scenki możesz uciec lub stać w miejscu:
- Jeśli będziesz stał w miejscu, to myśliwi złapią stwora i dopiero później rzucą okiem na Emmę.
- Jeśli zaczniesz od razu uciekać, to potwór Cię dogoni i spróbuje zranić. Jeśli nie posiadasz fajerwerków zdobytych przy ognisku (tylko nimi możesz się obronić), to Emma zostanie zarażona infekcją, a jej przemiana (prosto mówiąc: śmierć) będzie widoczna dwa rozdziały później.
W pierwszym przypadku po drodze możesz użyć także zdobytego wcześniej fajerwerku, wykonując dobrze sekwencję QTE, ale nie jest to obowiązkowe, ponieważ Emma i tak wejdzie do domku. Na zakończenie rozdziału wcielisz się jeszcze w Ryana. Nastroje grupki będą różne, lecz, tak czy siak, mężczyzna wpuści do domku kąpieliskowego Laurę - bohaterkę z prologu. Jeśli jednak nie będziesz chciał tego zrobić (wpuścić Laury), to Dylan wyrazi niezadowolenie.
To zakończy rozdział szósty. Na koniec oczywiście przyjdzie Ci sprawdzić jeszcze karty tarota. Sprawiedliwość ukazuje Laurę strzelającą do tajemniczego jegomościa, a księżyc: spotkanie ze starym znajomym z prologu.