The Quarry - Rozdział 5, przedmioty kolekcjonerskie i wybory
Opis przejścia piątego rozdziału The Quarry.
Wszystkie najważniejsze decyzje (ścieżki) z tego rozdziału zostały opisane w zakładce "WYBORY I KONSEKWENCJE". Zachęcamy do skorzystania ze spisu treści.
Ten rozdział rozpoczniesz od sterowania Nicka, który pomówi z Abigail. Podczas konwersacji możesz być miły dla kobiety:
- Jeśli jako Abigail w trzecim rozdziale próbowałeś ratować Nicka, to będzie on wdzięczny.
- Jeśli jako Abigail nie próbowałeś ratować Nicka, to chłopak poczuje się zraniony.
Potem po rozmowie z Kaitlyn pójdzie ona sprawdzić odgłosy dobiegające z górnego piętra. Nie ma znaczenia, czy jej to polecisz, czy też nie, Kaitlyn zawsze uda się do innej części domku. Podczas oglądania scen kobieta zauważy myśliwego. Schowaj się, aby nie zostać zauważonym:
- Jeśli się schowasz, to podsłuchasz ciekawą rozmowę, a Bobby zauważy Cię dopiero później.
- Jeśli się nie schowasz, to Bobby od razu Cię zauważy i zacznie gonić Kaitlyn.
Następnie Kaitlyn pójdzie za tajemniczym mężczyzną do kolejnego pokoju. Podsłucha rozmowę i zejdzie na dół, o ile oczywiście po raz kolejny wygrasz sekwencję QTE. Potem wstrzymaj oddech. Finalnie i tak wszystko doprowadza do tego, że Bobby zabierze Kaitlyn broń, a ta zacznie uciekać. W tym momencie przełączysz się na Nicka, którym możesz uspokoić zamyśloną Abigail, a także wyznać jej, że coś do niej czuje. Jeśli będziesz na nią naciskał, to Abi poczuje się winna całej sytuacji.
Niezależnie jednak od tego Kaitlyn wpadnie do kuchni i powie, że musicie uciekać. Jako Nick podejmij decyzję, czy chcesz się ukryć, czy uciec:
- Jeśli się ukryjesz, to Bobby wejdzie do pomieszczenia. Wstrzymaj oddech i puść go, gdy zacznie brakować Ci już tchu, a grupowicze bez problemu uciekną.
- Jeśli się ukryjesz, ale zbyt wcześnie puścisz oddech, to Bobby złapie Abigail, ale uratuję ją Nick, który będzie miał zbyt dużo sił (daje to do myślenia).
- Jeśli spróbujesz uciec, to Bobby złapie Abigail, ale uratuję ją Nick, który będzie miał zbyt dużo sił (daje to do myślenia).
Niezależnie od tego grupowicze uciekną z domku, a Ty przejmiesz kontrolę nad Dylanem. Gdy będziesz mógł nim sterować, idź ścieżką w stronę obozu (za Tobą nie znajdują się żadne znajdźki) i przejdź przez most. Potem trzymaj się lewej strony, aby dotrzeć do drewnianej bramy, przy której leży pułapka na niedźwiedzie.
Następnie możesz rzucić okiem na fiolkę w dębie czy znak informacyjny - jeśli nie odkryłeś ich w pierwszym rozdziale gry jako Abigail. Jako Dylan skieruj się jednak na prawą stronę domków - między drugim a trzecim leży na ziemi list do pielęgniarki.
Gdy ją zbierzesz i przeczytasz, to wróć do dębu i przejdź obok huśtawki, aby zebrać kartę tarota diabeł. Potem idź do stacji, czyli ostatniego budynku w tej lokacji. Zanim porozmawiasz z siedzącym na schodach Ryanem zbadaj ślady pazurów na lewo od niego i przejdź w okolice słupa po lewej od radiowęzła, aby zdobyć kartę tarota pustelnik. Teraz pomów z Ryanem, nad którym automatycznie przejmiesz kontrolę.
Odpowiadaj na zadawane pytania tak, jak chcesz. Możesz być miły dla Dylana, co sprawi, że bardziej polubi się z Ryanem lub próbować go upokorzyć. Finalnie ten drugi i tak zauważy potwora (możesz strzelić w dach ze strzelby, ale nie ma to znaczenia), a obaj bohaterowie usłyszą także głos myśliwych z radia, którzy od pewnego czasu polują na obozowiczów. Tym samym rozpocznie się również obrona radiowęzła przed złowrogim potworem, która poprzedzi przybycie Kaitlny, Nicka oraz Abi na teren obozu:
- Jeśli w pierwszym rozdziale jako Abigail wyważyłeś drzwi do jednego z domków, to trójka znajomych bez problemu ukryje się w środku.
- Jeśli w pierwszym rozdziale jako Abigail nie wyważyłeś drzwi do jednego z domków, to trójka znajomych sama wyważy drzwi i odwróci uwagę potwora od Dylana i Ryana.
Otwarcie domku w 1 rozdziale
W pierwszym przypadku potwór dalej będzie nękał Ryana i Dylana. Podczas konwersacji ten drugi wpadnie na pomysł, aby wykorzystać sprzężenie zwrotne i dzięki falom zdezorientować potwora, na co możesz przystać lub powiedzieć, że lepiej oponenta po prostu zabić:
- Jeśli przystasz na opcję Dylana, to postać zacznie grzebać przy radiu, a potem zostanie ugryziona przez potwora, gdy spróbuje podłączyć kabel.
- Jeśli uznasz, że lepiej szybko zabić potwora, to Dylan i tak zajmie się podpinaniem kabla.
W obu przypadkach będziesz musiał szybko zdecydować, czy chcesz pozbawić Dylana dłoni, czy też nie wykonasz tego czynu.
- Jeśli zdecydujesz się odciąć mu dłoń, to wybierz, czy chcesz to zrobić strzelbą, czy piłą łańcuchową.
- Jeśli nie zdecydujesz się mu odciąć dłoni, to Dylan będzie wciąż ją posiadał, ale będzie spora szansa na to, że zakażenie będzie się rozwijało. Finalnie wda mu się infekcja, a przemiana Dylana sprawi, że umrze.
Nieotwarcie domku w rozdziale 1
W drugim przypadku sceny wyglądają dość podobnie - z tą różnicą, że Kaitlyn włamie się do domku i odwróci uwagę stwora. Dzięki temu Dylan podczas podłączania kabla do sprzętu nie zostanie ugryziony w rękę. Tym samym zablokujesz sobie także ścieżkę "Pomocna dłoń".
Nie ma znaczenia także to, czy wygrasz sekwencje QTE, ponieważ Dylan wyda nieprzyjemny dźwięk, który odstraszy stwora.
W obu przypadkach, gdy potwór ucieknie, obejrzyj kilka scen, na które nie masz już wpływu. Odwiedź wiedźmę i tradycyjnie wybierz jedną z dwóch dostępnych kart tarota. Diabeł przedstawia potencjalną śmierć Abigail, a Pustelnik: pułapkę zastawioną na Jacoba.