F1 Manager 22 - Opracowywanie nowych części, projekty: jak je stworzyć i zatwierdzić?
Jak opracować nowe części do bolidów w F1 Manager 22?
Zanim będziesz mógł zamontować do swoich bolidów nowe części, Twoim zadaniem będzie je opracować. Wyróżniamy tutaj tylne i przednie skrzydło, zawieszenie, podwozie, a także strefy boczne - każda z części odpowiada za inną rzecz - jedna zwiększy przyśpieszenie, druga prędkość maksymalną, trzecia korzyści z DRS-u, a czwarta przyczepność. Każdy z elementów jest dobrze opisany przy osiągach bolidów.
Po przejściu do centrali, a dokładniej sekcji "bolidy" wybierz opcję opracowywania nowych części. Przejdź do badań i zdecyduj, który element chcesz rozwinąć w pierwszej kolejności. Gdy na niego najedziesz, to zauważysz także, w których dziedzinach zwiększy on statystyki Twojego samochodu (te, przy których znajdują się łapki, oznaczają dziedziny, które są najważniejsze w nadchodzącym wyścigu).
Po zdecydowaniu się na któryś z komponentów wybierz, ile godzin inżynierowie mają przeznaczyć w CF MAU i tunelu aerodynamicznym. Każdy z zespołów ma wybraną ilość godzin i zależą one od tego, na jakim miejscu ukończyli poprzednim sezon w klasyfikacji konstruktorów. Im niżej, tym więcej dodatkowego czasu otrzymamy - a dodając te godziny, zwiększymy również diametralnie osiągi poszczególnych części. Sprawdzaj także, co ile nastąpi kolejny okres ATR (a więc odświeżenia godzin w tunelu aerodynamicznym i CFD MAU). Warto je wykorzystać przed upływem czasu.
W kolejnej sekcji wybierz, na co inżynierowie mają naciskać, opracowując kolejną część. Każdy atrybut możesz dostosować, jednocześnie zwiększając inny lub wybrać gotowy plan przy wstępnych ustawieniach - standardowo jest on ustawiony na zrównoważone, ale niektóre opcje sprawiają, że dużo lepiej ulepszysz niektóre atrybuty niskim kosztem innych, więc warto tutaj pogrzebać.
Na sam koniec wybierz, ilu inżynierów ma opracowywać tę część (im jest ich więcej, tym mniej czasu będą potrzebowali) i zdecyduj się, w jaki sposób mają działać. Im szybsze podejście, tym droższe. Ponadto pośpieszne wpływa również na mniejszą ilość punktów doświadczenia, które otrzymają osoby opracowujące komponent. Warto więc zostawić tę wartość na normalnym lub intensywnym (jeśli masz dużo pieniędzy) poziomie.
Co warto zaznaczyć, w każdym sezonie masz wybrany limit kosztów na ulepszenia bolidu. Będąc dostawcą silników, będziesz musiał zająć się rozwijaniem również jednostki napędowej. Zawsze mieść się w limitach, bo nie możesz ich przekroczyć. Co więcej, możesz też zwiększyć ilość inżynierów zatrudnionych w personelu, o ile wcześniej rozbudujesz obiekty. Czas tworzenia części ulegnie skróceniu również wtedy, gdy Twoi inżynierowie będą bardziej doświadczeni - możesz zatrudnić lepszych, sprawdzając rynek transferowy.
Pamiętaj, aby po zaprojektowaniu części wytworzyć ją i zamontować w bolidzie.