F1 Manager 22 - Pogoda, kiedy opony przejściowe (intery) i deszczówki (wety), jak podejrzeć poziom wody?
Jak sprawdzić pogodę w F1 Manager 22 i jakie opony dać kierowcom?
Największym wrogiem strategów w F1 Manager 22 jest oczywiście pogoda. Nie do końca wiadomo, czy w trakcie wyścigu nie będziemy zmuszeni jej edytować nie tylko ze względu na większe lub mniejsze zużycie mieszanki, ale właśnie na ewentualny deszcz, który sprowadza się do tego, że musimy przeskakiwać na opony przejściowe lub deszczowe.
Jak sprawdzić nadchodzącą strategię? Wystarczy kliknąć na ikonę telemetrii (w prawym górnym rogu), a wyświetli się na ekranie bardzo szczegółowy raport, który zdradza obecną przyczepność, nagumowanie toru i poziom wody na asfalcie. Główny wykres ukazuje każdą z tych rzeczy i jednocześnie daje przewidywania nt. tego, jak sytuacja dotycząca przyczepności czy wody na torze zmieni się na kolejnych okrążeniach.
Znajdziemy tutaj również procentową szansę na deszcz (wartość na górze) i symbol pogody - jeśli będzie słonecznie, to zauważymy słońce. Jeśli pochmurnie, to jedynie chmurę. Co jednak ważniejsze, warto sprawdzać bardziej szczegółową prognozę pogody w kafelku niżej, która pokazuje pewne prognozy na kolejne 12 minut. To pozwala nam sprawdzić, jak sytuacja będzie wyglądać w bliskiej przyszłości.
Ponadto warto napisać, jakie opony możemy używać w poszczególnych warunkach. D prezentują się to następująco (pamiętaj, że poziom wody sprawdzisz z głównego poziomu gry, obok informacji o temperaturze):
- 0,00 mm do 0,75mm - opony na suche warunki, a więc softy, medy i hardy.
- Od 0,75mm do 3mm - opony przejściowe, a więc intery (te z zielonym paseczkiem).
- Od 3mm do nawet 5mm - opony deszczowe, a więc wety (te z niebieskim paseczkiem).
W mokrych warunkach sprawdzaj co kilka okrążeń, jak wyglądają prognozy i przewiduj, jakie opony będą najlepsze. Gdy poziom wody wynosi 1,5mm, ale prognoza wskazuje, że wzrośnie on nawet do 4,5mm, to możesz wziąć od razu wety, aby nie zostać zmuszonym raz jeszcze odwiedzić alei serwisowej. Pamiętaj, że w przypadku ulewy poziom 1-3mm utrzymuje się bardzo krótko, nawet jedno czy dwa okrążenia.