F1 Manager 22 - Zużywanie części i ich stan, jak montować nowy silnik, ERS czy skrzynię biegów?
Jak wymieniać zużyte części układu napędowego w F1 Manager 22?
Oprócz tworzenia nowych komponentów dotyczących aerodynamiki, a więc przednich i tylnych skrzydeł, sekcji bocznych, zawieszenia czy podwozia, musisz dbać także o silnik, system ERS oraz skrzynię biegów. Jeśli jesteś fabrycznym zespołem (Ferrari, Red Bull, Mercedes lub Alpine), to Twoim celem jest ulepszanie jednostki napędowej. Jeśli masz silnik od dostawcy (Alfa Romeo, Aston Martin, McLaren, Haas, Williams, Alpha Tauri), to musisz jedynie obserwować stan zużycia - części dostarczą Ci producenci.
Przejdź więc do ekranu zarządzania bolidami, a następnie do magazynu. Po prawej stronie znajdziesz trzy sekcje należące do układu napędowego, a w nim znajdziesz silniki, system ERS oraz skrzynię biegów. Dla każdego z bolidów przeznaczono:
- 3 silniki na sezon
- 2 systemy ERS na sezon
- 4 skrzynie biegów na sezon
Każdy z tych komponentów zużywa się - po dwóch pełnych weekendach wyścigowych np. silni knie będzie posiadał nawet 90% wytrzymałości, bo powinna ona zjechać na około 88% - zależy wszystko od tego, jak dużo okrążeń pokonujesz podczas treningów. Gdy jednak wytrzymałość zejdzie do około 50%, powinieneś zainteresować się zmianą komponentu - inaczej zaczniesz mocno tracić.
Dobrym planem jest zmienianie silnika, ERS-u czy skrzyni biegów między sesjami. Warto na treningi wkładać do bolidów zużyte komponenty, a na kwalifikacje i wyścig zakładać te najświeższe. Pamiętaj, że między treningami a kwalifikacjami możesz wprowadzać zmiany, lecz między kwalifikacjami a wyścigiem nie, bo obowiązuje zasada parc ferme - jeśli ją złamiesz, zostaniesz ukarany na starcie wyścigu za zmianę komponentów.
Jeśli skończą Ci się komponenty, to możesz zamówić nadprogramowo jedną z części - za to też zostaniesz ukarany na starcie do następnego wyścigu, bo na sezon przewidziano jedynie wyznaczoną i opisaną wyżej ilość tychże rzeczy. Jeśli je przekroczysz, czeka na Ciebie kara.
Ponadto pamiętaj, że w każdej chwili możesz bez jakiegokolwiek problemu podglądać, jak z układem napędowym stoją Twoi najwięksi rywale - więcej o tym znajdziesz w tym miejscu.