F1 Manager 22 - Wyprzedzanie, jak szybko i sprawnie wyprzedzić rywala?
Jak wyprzedzać kierowców w F1 Manager 22?
Po rozpoczęciu zmagań w wyścigach w F1 Manager 22 na pewno będziesz chciał poznać kilka taktyk dotyczących tego, jak wyprzedzać szybko i sprawnie swoich rywali. Samo aktywowanie wszystkich opcji - opon, paliwa i baterii - na maksimum nie przyniesie często zamierzonych skutków, bo musisz być cierpliwy i naładować system ERS, zanim rozpoczniesz manewry.
Pierwsze i najważniejsze - nie atakuj ciągiem wszystkich wrogów. Twoja bateria może odzyskać maksymalnie po 2 MJ na okrążenie, a zużyć możesz aż 4MJ. Jedynie w trybie neutralnym nie zużywasz więcej, niż odzyskujesz energii, a w przypadku trybu odzyskiwania - gromadzisz dodatkową energię co okrążenie kosztem tempa - więcej o tym pod tym linkiem.
Dlatego też:
- Po dojechaniu do DRS-u postaraj się przynajmniej przez 2-3 okrążenia oszczędzić baterię. Gdy będzie na poziomie 60/70%, pomyśl o ataku.
- Włącz tryb wyprzedzania chwilę przed wjechaniem na prosty odcinek z DRS-em - musisz poczekać kilka sekund, zanim inżynier powie kierowcy, że może skorzystać z trybu "atak".
- W międzyczasie warto podkręcić także opony i paliwo na czas ataku - nawet jeśli masz mniej niż zalecane paliwa, warto skorzystać z tej funkcji. Im lżejszy bolid, tym będzie on szybszy. Potem, kilka okrążeń po udanym manewrze wyprzedzania, zaczniesz oszczędzać paliwo.
- Po udanym wyprzedzeniu innego kierowcy przełącz bolid w tryb przeniesienia. Jedź na nim przynajmniej przez jedno okrążenie - w tym trybie jesteś bardzo szybki, ale pożerasz masę energii. Dzięki temu jednak możesz uciec rywalowi z systemu DRS, co pozwoli Ci odetchnąć i następnie oszczędzać paliwo czy opony.
Jak możesz zauważyć, kluczem jest system DRS i system ERS-u. Musisz dobrze je wykorzystywać, a warto też wspomnieć, że jeśli jedziesz za kimś zdecydowanie szybszym od Ciebie, to możesz wręcz podciągać się dzięki DRS-owi i oszczędzać opony na wypadek, gdyby któryś z rywali dojechał do Ciebie kilka okrążeń później.
Co więcej, na błędy kierowców powodujące np. zamykanie się DRS-u, gdy ten za bardzo zbliży się do bolidu przed sobą, nie masz żadnego wpływu.