F1 Manager 22 - Treningi, symulowanie, plany przejazdu i opony
Plusy i minusy symulowania sesji w F1 Manager 22.
W F1 Manager 22 weekend wyścigowy składa się z trzech sesji treningowych. Możesz wziąć w nich udział manualnie w celu dokładnego ustawienia samochodu czy przetestowania innych części, ale jest możliwe również symulowanie sesji, którego zadaniem jest zebranie danych w podobny sposób do tego, z którego skorzystałbyś ręcznie, sterując kierowcami.
Przed każdą symulacją musisz wybrać ustawienia bolidu (warto przed każdym treningiem zmieniać je i dostosowywać pod preferencje drivera - jeśli bierzesz udział w treningu, to wystarczy zmieniać ich konfiguracje w boksie - nie musisz czekać do zakończenia treningu). W przypadku symulacji ważne jest także stworzenie programu treningowego dla kierowcy, bo będzie on się go trzymał, a Ty nie będziesz miał możliwości wpłynięcia na jego zachowanie na torze - w końcu to symulacja.
Wybierz więc mieszankę, którą chcesz przetestować. Warto jednak trzymać się softów, aby sprawdzić swoje prawdziwe tempo. Tutaj nie musisz nawet nic zmieniać, bo gra automatycznie wybierze Ci najszybsze opony, które potem zostaną oddane Pirelli - poszczególne mieszanki są dostępne na treningach, a inne w kwalifikacjach. Nie możesz robić sobie tutaj zapasu jakichkolwiek opon.
Potem wybierz plan przejazdu. Im więcej okrążeń, tym lepiej kierowca zaaklimatyzuje się na torze (wpływa to na ogólną premię do osiągów, a więc statystyk kierowcy na ten weekend wyścigowy), ale zwróć też uwagę na to, że im więcej okrążeń pokonujesz, tym szybciej Twoje komponenty jednostki napędowej zaczną ulegać osłabieniu. Ich wytrzymałość sprawdzisz w magazynie lub na torze w specjalnej zakładce (bolid).
Masz do dyspozycji jeszcze opcje kierowcy - tutaj ustalisz, jak bardzo naciskać ma dany driver w trakcie tej sesji treningowej. Nie ma to jednak zbyt większego znaczenia - najważniejsze jest dbanie o konfigurację bolidu, a gdy nie masz zbyt wysokiego zaufania (przyjęło się, że kierowcy dobrze czują się w bolidzie, gdy zaufanie wynosi przynajmniej 80%), to warto wziąć udział w 3 treningu osobiście w celu umożliwienia sobie zmieniania konfiguracji kilkukrotnie w boksie, po każdym zjeździe kierowcy.