Black Myth Wukong - Duchy i naczynia: gdzie je zebrać, jakie są najlepsze?
Duchy i naczynia w Black Myth Wukong.
Podczas rozgrywki w Black Myth Wukong zauważysz dwa ułatwienia, które przydają się podczas walki.
Duchy
Pierwsze z nich to duchy, a więc sojusznicy, których postać przybieramy i używamy do wykonania konkretnej umiejętności. W trakcie niej jesteśmy zablokowani na arenie (nie możemy się ruszyć) i w przypadku trafienia przez wroga tracimy HP Wukonga, a więc głównego bohatera.
Jak zebrać duchy? Musisz eliminować głównych, jak i pobocznych bossów, a następnie zebrać ich duszę, dzięki czemu wpadną oni do Twojej załogi. Są to:
- Guangmou (fabularny) - przywołuje węże, które plują trującym jadem do momentu, aż nie zostaną zniszczone.
- Bau-Li-Gu-Lang (poboczny w Bambusowym Gaju w 1 rozdziale gry) - wysuwa język, którym atakuje wszystkich wrogów wokół siebie.
- Wilk Ziemi (poboczny w Wioska Pustynne Wrota w 2 rozdziale gry) - szarżuje prosto we wroga i zadaje mu obrażenia.
- Szczury łucznik (po zabiciu Wilka Ziemi otwórz bramę po lewej stronie do głównej części wioski i zabij łuczników) - nakładanie strzały i strzelanie w celu zadania wielokrotnych obrażeń.
- Szybki nietoperz (2 rozdział, szczelina po prawej stronie od miejsca, gdzie walczysz z Pierwszym Księciem) - wzniecenie żwiru, odskok i zaatakowanie wroga.
- Szczury cesarski gwardzista (2 rozdział gry, wioska Szczurów po pokonaniu Tygrysa) - okrąża cel i tnie go.
- Akolita Tygrysa (2 rozdział gry, świątynia Tygrysa po przejściu wioski Szczurów) - skraca dystans i uderza mieczem
- Szczur Gubernator (po zabiciu Kamiennego Strażnika idź w lewo na Strasznym Urwisku, a blisko medytacji znajdziesz tego ducha) - używa magii, aby atakować na dystans z wykorzystaniem laski.
- Daoista z makabrycznymi oczami (boss spotykany w Formacji Żółtego Wiatru po zjechaniu po piachu w dół) - atak kosturem.
- Głazolina (w jaskiniach na Strasznym Urwisku w 2 rozdziale, a więc na prawo od kamiennego strażnika) - wyskakuje w powietrze i kopie wroga.
- Strażnik Gór (3 rozdział, po dotarciu do pierwszej wioski w zimowym obszarze odbij w lewo, a przed bramą znajdziesz oponenta).
- Grzybniak (3 rozdział, 2 piętro więzienia, tuż po przejściu nad belką pełną łuczników skręć w lewo i zbierz grzyba rosnącego w ziemi).
- Sokół Pustelnik (3 rozdział, po pokonaniu Strażnika w lokacji nad więzieniem dostaniesz się na wielkie pole (Świątynię Ochrony), Idź w lewo w stronę wzgórza, a znajdziesz tam sokoły do ubicia).
- Czerwonowłosa Jaksza (3 rozdział, po dotarciu na jezioro z żółwiem wejdź do świątyni na wprost od pierwszego ołtarza, a znajdziesz tam tego bossa).
- Niebiały (3 rozdział, walka fabularna).
- Jasnowidząca Wrona (3 rozdział, na dolnym poziomie Doliny Ekstazy).
- Niezdolny (3 rozdział, w środkowym poziomie Doliny Ekstazy).
- Stary Guai (3 rozdział, na lewo od głównej ścieżki prowadzącej do świątyni).
- Niepusty (w ramach questu z liskiem w rozdziale 3).
- Nieczysty (w 3 sekcji świątyni w 3 rozdziale gry idź na prawo obok 2 wielkoludów, a w budynku znajdziesz tego wroga).
- Kapitan Żuk (w 4 rozdziale w Pajęczej Jamie, po pierwszym ołtarzu odbij w prawo, idź przez jaskinię, a przy rozwidleniu na końcu znowu idź w prawo, przed skrzynią znajdziesz tego wroga).
- Guai stonoga (zdobędziesz go fabularnie).
- Kleszcz Marionetka (po pokonaniu prawej dłoni Buddy idź w lewo, skorzystaj z mostu, a na końcu lokacji znajdziesz tego wroga).
- Ważka Guai (po pokonaniu bossa Zhui z fabularnym bossem wejdź na kładkę na górze jaskiń, a zauważysz tego łucznika).
- Wódz Żuk (boss fabularny w lokacji Świątyni Żółtego Kwiatu w 4 rozdziale gry).
- Tygrysi Wąż (po dotarciu do głównej bramy świątyni idź w prawo, gdzie znajdziesz tego bossa).
- Ojciec Kamieni (boss fabularny w 5 rozdziale gry).
- Zwęgleniec (w jaskiniach przed bossem Szarego Wozu)
- Ziemscy Rakszasowie (po odnalezieniu miejsc na ziemi, przez które się podpalasz, idź w stronę wzgórza i zabij po lewej stronie wroga z tarczą).
- Zamglona Chmura, Pochmurna Mgła (boss fabularny).
- Guai lingzhi o dziewięciu kapeluszach (na prawo od ołtarza Przełęcz Popiołu III).
Swoje ulubione duchy możesz ulepszać za zdobyte minerały oraz wolę. Na ogół nie ma najlepszego ducha, bo każdy specjalizuje się w czymś innym. Gdybyśmy mieli wybrać 2 najlepsze opcje na start, to szczurzy łucznik, który pozwala na daleki dystans zadać spore obrażenia czy też Wilk Ziemi/Akolita Tygrysa, który dobrze sprawdza się na skrócenie dystansu i wybicie wroga z równowagi, a przy tym zadanie sporej ilości obrażeń.
Naczynia
Naczynia to natomiast specjalne elementy ubioru, jak np. peleryny, które na pewien czas dają nam ogromne bonusy. Są to:
- Peleryna przeciwogniowa (po zabiciu w 3 dzwony w 1 rozdziale gry i pokonaniu legendarnego wroga Starszy Jinchi w świątyni) - po użyciu otrzymujemy niewrażliwość na ogniste ataki, a przy trafieniu ogniem odzyskujemy HP czy koncentrację.
- Poskramiacz wiatru (po wykonaniu tajemnicy w 2 rozdziale gry, a więc zabiciu Fubana) - zwiększenie redukcji obrażeń na umiejętności związane z wiatrem.