Reklama

Black Myth: Wukong - poradnik. Bossowie, misje, walka, bronie, taktyka, porady, podstawy, trofea - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Black Myth: Wukong WeGame Tonight 2024 trailer

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

Mateusz Wróbel | 12.09, 18:01

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

Kamienna małpa - Black Myth Wukong.

Kamienna Małpa

Przed walką najlepiej będzie przypisać sobie przywołanie w postaci tygrysa, z którym walczysz w ramach wyzwania w Zwoju Ruyi (hub-ie, gdzie znajdują się wszyscy NPC-e znalezieni podczas przygody) oraz naczynie związane z wichurą (Platanowy Wachlarz), dzięki czemu oszołomisz wroga na dłuższy czas. Gadżetów tych użyj w 2 fazie pojedynku.

Po dotarciu do finałowego bossa uważaj na jego doskoki i uderzenia dłoniami w ziemię - musisz je uniknąć. Zwykłe ataki to seria 4 ciosów, które są wyprowadzane bardzo długo i bez problemu je unikniesz.

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

Potem wróg przyjmie bardziej "czerwoną" postać i zacznie uderzać w ziemię, puszczając cięciwy - musisz podskakiwać, aby ich uniknąć. Uważaj na ostatnie uderzenie, które jest dłużej ładowane - nie bądź wtedy blisko oponenta. Dodatkowo gdy wróg straci swoją postać (rozpłynie się), poczekaj aż pojawi się na arenie i wykonaj unik. Pierwsza faza walki jest prosta, więc zachowaj najlepsze zdolności i eliksiry na później.

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

W drugiej fazie pojedynku oponent będzie jeszcze szybciej uderzał w ziemię, więc musisz wykonywać skok za skokiem. Dodatkowo gdy ładuje siłę, trzymając ręce w ziemi, nie podchodź do niego i jednocześnie uważaj na zaznaczone obszary, bo te zaraz wybuchną i zadadzą obrażenia, jeśli jesteś tuż nad nimi. Jeśli zostaniesz podpalony, wykorzystaj eliksir lub szybko wykonaj 3 uniki.

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

Gdy oponent znika z areny i nagle się pojawia, wykonaj unik w momencie, gdy dochodzi do uderzenia w ziemię, bo wtedy wysyłana jest fala energii w Twoją stronę. Co więcej, gdy dłonie wroga przybiorą lodowatą formę, uciekaj jak najdalej od niego, a także wykonuj uniki przy każdym uderzeniu w ziemię. Przy zwykłych atakach nie daj się złapać w jego sidła, bo aktywujesz wtedy serię ataków, które musisz przyjąć.

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

Oprócz tego po pewnym czasie na arenie pojawi się druga małpa, więc zajmij się najpierw nią, bo posiada ona mniej HP. Co więcej, przyzywanie lodowisk albo zmusza cię do szybkiego dotarcia do małpy albo oddalenia się od niej - w zależności, gdzie znajduje się śnieg - nie możesz na nim stać. Gdy natomiast kamienna małpa wywołuje wybuch ognisty, a więc zamienia się w pył, obserwuj otoczenie wokół areny - po wysłaniu linii ta zaraz wróci i zada ci sporo obrażeń, jeśli nad nią nie przeskoczysz.

Po wygraniu drugiej fazy walki obejrzyj scenki, po których wygrasz pojedynek.

Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca

Przed walką zalecamy wyposażyć się w przeobrażenie Szron (Mnicha) lub inne, które potrafi zamrażać oponenta. Dobrze to zadziała na tego przeciwnika.

Po pokonaniu Małpy przyjdzie czas na rzucenie wyzwania Strzaskanej Skorupie Wielkiego Mędrca. Wróg potrafi rzucać orężem przed siebie (najczęściej po zamianie w ducha złotego koloru), więc wykonaj wtedy unik.

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

Oprócz tego oponent używa zdolności, które są ci doskonale znane, bo sam masz je przypisane. Mogą to być: sobowtór, przez co wykonasz atak w ducha, a potem musisz szybko być gotowy na unik, bo wróg wyjdzie zza ducha. Wykonywać uniki podczas walki z "włosem wielu", czy także być gotowym na serię 4-5 uderzeń orężem, kiedy ten ostatni kończy się przybraniem pomarańczowego, a potem czerwonego koloru.

Na ogół zostaw sobie najlepsze zdolności na drugą fazę pojedynku - tak jak w walce z kamienną małpą. Jednakże w drugiej fazie oponent zabierz wszystkie twoje relikwie, przez co nie będziesz w stanie być aż tak mobilny, a on zyska dodatkowe ciosy. Na ogół patrz na jego kostur - jeśli przybiera kolory, wykonuj cały czas uniki, nie myśl nawet o ataku. Gdy wybije się w powietrze, to również nie myśl o ataku, a wyłącznie unikach. Gdy przywoła ognistą arenę, nie wchodź w nią, a gdy zauważysz złotego ducha, szybko oddalaj się od niego, bo w innym przypadku otrzymasz sporo obrażeń i zostaniesz unieruchomiony.

Black Myth Wukong - Kamienna Małpa, Strzaskana Skorupa Wielkiego Mędrca: finałowy, ostatni boss

Oponent posyła też cięciwy, gdy wzbije się w powietrze, więc bądź gotowy na uniki - podobnie wtedy, gdy jego dwa ciosy (z pomarańczowym kosturem) są wykonywane w tempo, a ten ostatni (czerwony) z lekkim opóźnieniem. Na ogół gdy broń przybiera inny kolor, nie wykonuj uników do przodu lub do tyłu, bo oponent potrafi wykonać cios przeszywający do przodu. Jednakże uniki do przodu są idealne w przypadku pozostałych ataków wroga, dzięki czemu bardzo szybko będziesz mógł włączyć się do walki z wrogiem.

Jednocześnie pamiętaj o użyciu naczynia czy przywołania - najlepiej wtedy, gdy zostanie ci około połowy paska do zabrania oponentowi. Jeśli użyjesz tykwy, gdy wróg cię unieruchamia (rzuca zaklęcie), stracisz przedmioty lecznicze. Warto łączyć przejście w ducha z użyciem tykwy oraz z silnym atakiem, bo inaczej większość naładowanych ciosów oponent po prostu uniknie.

Źródło: własne

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Black Myth Wukong - BOSSOWIE i ZADANIA

Black Myth Wukong - TROFEA

cropper