Misja główna - Kodeks wojownika - Ghost of Tsushima
Zadanie zleca Yuna przy końcówce prologu. Musisz uratować jej brata, Takiego, utalentowanego kowala.
Nagrody za misję:
- Zwiększenie legendy: większa premia
- Skrytobójstwo
- Skupione słyszenie
Po dotarciu do celu zauważysz Yunę mordującą niedobitki. Po rozmowie, używając konia, podążaj za wiatrem. Kiedy już dotrzesz do celu, przyjrzyj się obozowi - popatrz na skały, umocnienia z tyłu oraz niedokończony mur. Bohaterzy automatycznie wybiorą tę trzecią opcję.
Udaj się w kierunku muru. Przed nim, obok wozu, zbierz zapasy i drzewo. Przejdź przez wyrwę, odbierz ostrze od Yuny, a następnie podejdź pod przeciwnika (obok kłód możesz zebrać także zapasy) i poderżnij mu gardło. Po tym ukaże się kolejna retrospekcja.
Razem z wujem będziesz tropił ranne zwierzę. Po odzyskaniu kontroli przejdź kawałek do przodu, zbadaj ślady i podążaj dróżką przed siebie. Jeśli widzisz co kilka kroków krew - poruszasz się w dobrym kierunku. Gdy dotrzesz do bestii podejdź i zbadaj jej ranę. Okaże się, że wpadłeś w zasadzkę.
Po chwytającym za serce przerywniku filmowym wracasz do rzeczywistości. Nadal działasz w ukryciu, aby uratować brata Yuny.
Najpierw eliminujesz przeciwnika stojącego najbliżej wejścia do obszaru, a następnie podchodzisz pod oponenta zajmującego się koniem. Jeśli już sobie z nimi poradzisz, warto skierować się na lewo i zabić Mongoła stojącyego obok altanki, w której znajdziesz ulepszenie katany Jina (szybsze zabijanie wrogów). W obu namiotach są porozrzucane także zapasy oraz żelazo.
Następnie udaj się w lewo, w stronę klatki, gdzie znajdziesz nieżyjącego mężczyznę i trochę zapasów. Potem wejdź do góry korzystając ze skał i obejdź główny budynek od prawej strony. Znajdziesz tam wroga oraz kolejną klatkę z więźniem, tym razem żyjącym.
Przed wyjściem pamiętaj, aby zajrzeć do największego namiotu na końcu obozu. Znajdziesz tam masę zapasów, a także zapiski pt. "Rozmowy z Chanem 1" i mongolski artefakt "Aaruul".
Gdy już załatwisz sprawy w obozie wyjdź z niego, przeciskając się przez dziurę w murze po prawej stronie. Podążaj za więźniem i Yuną aż do rzeki.
Po rozmowie przeniesiesz się do zamku Kanedy, miejsca, gdzie przetrzymywany przez Mongołów jest pan Shimura. Po niej zadanie dobiegnie końca.