Misja główna - Opowieść Senseia Ishikawy - Ghost of Tsushima
Misja ta odblokowuje się od razu po ukończeniu prologu.
Nagrody za misję:
- Zwiększenie legendy: większa premia
- Umiejętność: Łucznictwo
- Przedmiot: Krótki łuk
Kierujesz się do wschodniej części mapy, a dokładniej do wioski Hiyoshi.
Przed udaniem się do gospody, warto zwiedzić Hiyoshi. W północnej części wioski znajdziesz wieśniaka, który poprosi Cię o zaprezentowanie możliwości ostrza. Aby tego dokonać, musisz przeciąć stojący bambus.
Załączy Ci się mini-gra, w której chodzi o to, aby jak najszybciej kliknąć przyciski pokazane na ekranie. Ważne jest, aby robić to dynamicznie. Pamiętaj, że najpierw klikasz przycisk, który jest pokazany najwyżej (w tym przypadku L1, potem X itd.). Za wykonanie zadania otrzymamy dodatkowy punkt hartu ducha.
Teraz możesz kierować się na wschód, w kierunku gospody.
Znajdziesz w niej wiele zapasów, a szczególnie na piętrze, na które dostaniesz się po drabinie.
Osoba mająca informacje o naszym celu jest oznaczona. Po krótkiej rozmowie z karczmarzem podążamy za nim. Będziemy mijać także domek, do którego możemy wstąpić i zebrać opcjonalne zadanie "Miejsce zwane domem" (po rozmowie z kobietą).
Wychodzisz z domu i kontynuujesz podróż za karczmarzem.
Następnie skieruj swój wzrok na klif, miejsce, gdzie przebywa dojo senseia. Chwilę później kieruj się ścieżką po prawej stronie - w ten sposób dojdziesz do swojego celu. Możesz użyć wierzchowca. Przy rozwidleniu skręć w lewo i udaj się do domu doja senseia Ishikawy.
Kiedy już wejdziesz do domu ujrzysz ślady walki. Zbadaj je, a szczególnie pozostawione ślady widocznej po prawej stronie. Podążaj za nimi.
Skieruj się na lewo, w stronę lekkiego wzniesienia. Po chwili dotrzesz do chaty. Otwórz drzwi i obejrzyj scenę przerywnikową. Po niej podążaj za senseiem Ishikawą.
Po chwili napadną Cię Mongołowie. Pokonaj ich, pamiętając o łucznikach - jeśli krzykną, będą strzelać z łuku - unikaj strzał, bowiem zadają one więcej obrażeń, niż niejeden miecz. Podążaj dalej za senseiem. Po chwili dotrzesz do miejsca zasadzki - zbadaj trop na pniu, krew na skale oraz pozostawiony kołczan. Teraz porozmawiaj z Ishikawą.
Następnie podążaj za swoim towarzyszem. Po chwili rozpoczniesz z nim rozmowę i dostaniesz w swoje ręce łuk. Twoim zadaniem jest strzelenie w 3 lampy. Łuk wyciągasz przyciskiem L2, strzałę naciągasz R2, a strzał oddajesz puszczając R2.
Po chwili dotrzesz do Fortu Nakayama. Razem z senseiem przyjrzyj mu się, wchodząc na wzgórze. Przejrzyj 4 opcje wokół fortu.
Poczekaj aż się ściemni. Kiedy wrogowie wyjdą przez bramę, poczekaj, aż będą w okolicy gniazda szerszeni. Kiedy się do niego zbliżą, oddaj strzał, który rozwścieczy niebezpieczne stworzenia. Niedobitków możesz zabić strzelając w wybuchowe beczki.
Następnie strzelaj z łuku w Mongołów wychodzących z naszej lewej strony fortu. Chowaj się za skałą i pamiętaj o wybuchowych beczkach.
Uzupełnij strzały i zejdź na dół. Zostało jeszcze dużo przeciwników stacjonujących w lokacji - warto ich wywabić z fortu, aby nie musieć przejmować się łucznikami. Próbuj atakować z dystansu, ponieważ łatwo możesz zginąć, kiedy już zostaniesz otoczony. Jeśli zabraknie Ci strzał, możesz wrócić na wzgórze i uzupełnić zapasy.
Przy odrobinie szczęścia wrogowie czekający na Ciebie przy drugiej bramie nie usłyszą bójek. Możesz podejść ich od tyłu i spróbować zabić, choć jednego, po cichu. Po konfrontacji porozmawiaj z senseiem. Następnie przeszukaj fort
Podejdź pod drewniane tarcze i zbadaj ślad. Potem skieruj się do wysuniętego na południe domu, w którym zainteresuj się pozostawionymi ubraniami.
Na koniec idź do budynku najbliżej głównej bramy. Tam zbadaj zwój pozostawiony na stole.
Wyjdź z domu i skieruj się do rannego wieśniaka. Po rozmowie z nim i senseiem misja zakończy się.