Walka - Ghost of Tsushima
Walka to główny aspekt Ghost of Tsushimy. Jak przystało na samuraja - używać katany będziemy prawie na każdym kroku. Najważniejszą rolę odgrywają tutaj postawy, które dzielą się na:
- Postawa Kamienia (używać podczas starć z szermierzami, czyli zwykłymi wojami)
- Postawa Wody (używać podczas starć z tarczownikami)
- Postawa Wiatru (używać podczas starć z włócznikami)
- Postawa Księżyca (używać podczas starć z przeciwnikami większych rozmiarów
Podczas przygody będziemy używać także łuków - krótkiego i długiego. Ten pierwszy posiada:
- Zwykłe strzały
- Płonące strzały (podpalające wrogów i otoczenie)
Ten drugi natomiast posiada:
- Ciężkie strzały (zadające dużo obrażeń)
- Wybuchowe strzały (zadające obrażenia pobliskim wrogom od wybuchu).
W późniejszym etapie gry natkniesz się także na broń miotaną - w jej skład wchodzi:
- Dzwonek wietrzny (odciągający uwagę wrogów)
- Petarda (po wybuchu zainteresuje wrogów)
- Bomba prochowa (która zadaje pobliskim wrogom duże obrażenia)
Do tego wszystkiego zalicza się także dmuchawka dzieląca się na:
- Zatrutą strzałkę (zadającą ciągłe obrażenia)
- Strzałkę halucynacji (pozwala ona na zmienienie postawy wroga - będzie on atakował swoich sojuszników)