Porady na start - Ghost of Tsushima
W tej sekcji znajdziesz kilka porad na start, które pomogą odnaleźć Ci się w wirtualnej Cuszimie, a także ułatwią walkę z najeźdźcami, czyli Mongołami. Na początku pragnę wspomnieć, że rozgrywka jest dosyć prosta, więc śmiało możecie wybrać trudny poziom trudności, jeśli w zazwyczaj graliście na tzw. "normalu".
- Podczas skradania się korzystaj z trawy pampasowej (tej wysokiej) - dzięki niej możesz łatwo ukryć się przed wrogami i dostać się niezauważenie do trudno dostępnego miejsca.
- Podczas eksplorowania Cuszimy ubieraj strój wędrowca, który dostaniesz już na początku rozgrywki. Pozwoli on odkrywać większą część mapy od zbroi przeznaczonych do walki. Kolejnym atutem jest również to, że podczas noszenia owego stroju pad DS4 zaczyna wibrować, kiedy to znajdujemy się w pobliżu znajdźki. Znacząco ułatwia to eksplorację.
- Przed eksplorowaniem danego regionu wyzwól wszystkie terytoria Mongołów. Dzięki temu część terytoriów znajdujących się obok obozu wroga zostanie automatycznie odkryta, co także znacząco ułatwia eksplorację Cuszimy.
- Gdy zauważysz złotego ptaka, to podążaj za nim. Doprowadzi Cię do ciekawego miejsca.
- Wykonuj mityczne opowieści, czyli zadania, dzięki którym dostajesz legendarne przedmioty, a także uczysz się mocno przydatnych umiejętności.
- Jeśli chcesz szybko rozwinąć Jina, to wykonuj, oprócz zadań głównych, misje kompanów, poboczne i ww. mityczne opowieści - dzięki temu dostaniesz potrzebne punkty doświadczenia, które przekładają się na talenty Jina Sakaia.
- Jeśli nie lubisz eksplorować, to odpuść typowe znajdźki poszerzające wiedzę o grze, ale odkryj wszystkie gorące źródła i stojaki bambusowe. To pierwsze powiększa pasek zdrowia, a drugie zwiększa poziom hartu ducha, bardzo potrzebnego do walki z Mongołami.
- Podczas starć używaj broni podręcznych. Są one bardzo przydatne do walki z najeźdźcami. Szczególną uwagę zwróć na rzucane ostrza, które zadają sporo obrażeń, a także oszałamiają na krótki czas nawet kilku wrogów.
- Pamiętaj o parowaniu ciosów. Jest to najważniejszy element systemu walki - jeśli o tym zapomnimy może zdarzyć się, że zwykli woje będą zadawać nam więcej obrażeń, aniżeli bossowie.
- Pamiętaj, że świecące na czerwono ciosy nie można sparować. Musisz ich uniknąć.
- Pamiętaj o częstym zmienianiu postaw, a szczególnie podczas starć z bossami.
- Przeciwników o większych gabarytach atakuj z łuku - ich ciosy są potężne i najczęściej nie do zablokowania.
- Wrodzy łucznicy będą oddawać strzał po okrzyku – pamiętaj o tym!
- Pamiętaj aby nie zużyć całego poziomu hartu ducha na specjalne umiejętności, bowiem odpowiada on także za leczenie się.
- Jeśli chcesz zrobić tzw. „rozwałkę”, to użyj prowokacji. Gdy ją rozwiniesz będziesz mógł zabić nawet pięciu przeciwników naraz.
- Ghost of Tsushima umożliwia zmienianie wyposażenia podczas bitew. Oznacza to, że, przykładowo, strój wędrowca możemy zmienić na zbroję klanu Sakaiów walcząc z bossem - pamiętajcie o tym!
- Nie bój się korzystać z teleportacji. Czasami gra wymaga od odbiorcy przejechania konno 2 kilometry do danego celu, więc możemy oszczędzić paro minutową podróż i teleportować się do punktu, który znajduje się blisko znacznika.
- Ważne jest, aby ulepszać bronie. Gra nie mówi nam o tym wprost, ale bez tego ani rusz. W naszym poradniku, a dokładniej w spisie treści, znajdziecie rozpiskę, gdzie i co możecie ulepszyć.