Misja główna - Opowieść Pani Masoko - Ghost of Tsushima
Zadanie to odblokuje się po ukończeniu misji "Opowieść Senseia Ishikawy"
Nagrody za misję:
- Zwiększenie legendy: większa premia
- Zbroja samurajskiego klanu
Jin udaje się tym razem na południe do Pani Masoko. Po dotarciu do posiadłości podejdź pod znacznik. Zauważysz, że ktoś nadużył tutaj siły. Wejdź do budynku i go przeszukaj.
Po wejściu zbadaj od razu wbitą w podłogę włócznię, następnie wybite okno. Teraz wyjdź z budynku i kieruj się w stronę budynku gościnnego. Uważaj, bowiem z drzwi lada moment wyskoczy trzech wrogów.
Po ich zabiciu przeszukaj tajemniczych bandytów. Nic nie wskórasz, więc musisz udać się do stajni, aby sprawdzić, czy są w nich konie.
W stajni także musisz zbadać kilka śladów. Pierwszy z nich znajdziesz obok rozwalonego wózka, jest to zaschnięta krew. Drugi zauważysz, gdy skierujesz się w stronę bramy - są to ślady kopyt. Teraz za nimi podążaj.
Kilka kroków dalej znajdziesz zabitego konia. Podejdź do niego i wejdź w interakcję.
Teraz podążaj za panią Masako. Przy cmentarzu pomódl się za zmarłych. Następnie ponownie wsiądź na konia i skieruj się ku Złotej Świątyni. Gdy już dotrzesz do budynku, udaj się najpierw do płatnerki, aby odzyskać przedmiot Masako.
Po wejściu do świątyni porozmawiaj ze stojącym na kamiennej dróżce Junshinem. Dowiesz się od niego, gdzie znajdziesz mnicha. Po rozmowie z nim porozmawiaj z siedzącą po prawej stronie kobietą - zleci Ci ona misję "Zaginiona na morzu".
Następnie skręć w lewo, a następnie w prawo - na balkonie spotkasz sprzątającego mnicha.
Porozmawiaj z nim i skieruj się w stronę płaternki. Idź główną drogą (opcjonalnie: możesz porozmawiać z osobą, którą uwolniłeś na początku gry). Wejdź po schodach, omiń z lewej strony budynek i porozmawiaj z płatnerką. Otrzymasz zbroję samurajskiego klanu. Teraz wróć do pani Masako. Skieruj się w stronę bramy.
Po rozmowie z Masoko idź za towarzyszką aż do wzgórza. Następnie śledź Sogena.
Pamiętaj, aby nie podchodzić zbyt blisko i często chodzić od skały do skały. Sogen może się odwrócić, a zostanie na otwartym polu skutkuje wykryciem i niepowodzeniem zadania.
Mnich w końcu dojdzie do starej tawerny. Po dotarciu do punktu rozpocznie się walka. Nie pchaj się do przodu, bowiem jest tutaj masa wrogów. Po użyciu prowokacji najlepiej szybko zabić dwóch przeciwników po lewej stronie, a następnie zabrać się za tych przybyłych. Po konfrontacji skieruj się do środka tawerny.
Wejdź po drabinie i rozpraw się z Sogenem. Po brutalnej scenie przeszukaj piętro budynku.
Po minięciu drzwi sprawdź stojak na broń, przewrócone wiadro obok okna, doniczkę obok stołu po prawej stronie od wejścia, a także dokument z listą spiskowców, który leży na stole. Wróć do Masako. Misja dobiegnie końca.