It Takes Two - Rozdział 2 (drzewo): Eksterminacja
Na początku kolejnego etapu drugiego rozdziału będziesz musiał pilotować swoją łódkę za pomocą swojego karabinu. Strzelając z lewej strony będziesz płynął w prawo, a będąc po prawej stronie - w lewo. Cody zajmie się pilotowaniem, a May musi w międzyczasie eliminować spadające do wody larwy, aby nie wpadły one na łódkę, a także tornada, które spotkasz za pierwszą bramą (otworzysz ją strzelając w mechanizm z tarczy po prawej stronie.
Tornada poruszają się w ekspresowym tempie i jest wręcz niemożliwe, aby je uniknąć. Możesz jednak uniknąć śmierci, bowiem gdy wpadniesz w wir i zaczniesz upadać kieruj swoją postać po prostu na środek transportu i kontynuuj podróż (w tejże sekcji musisz płynąć cały czas w lewą stronę, tam gdzie znajdują się aż trzy grupy os tworzące tornada. Po dotarciu do drugiej bramy otwórz ją tak, jak tę pierwszą - po tym spadniesz w dół. Tam też przejedź trochę do przodu i zapal lampę (strzelając w żel), aby móc przeskoczyć korzystając z meduz na drugą stronę rzeki.
Następnie zapal drugą lampkę i biegnij w stronę jaskini i malowideł ją zdobiących. Po zapaleniu trzeciego obiektu pojawią się przed Tobą niebieskie promyki - wskocz w nie i wciśnij klawisz odpowiadający za skok, aby wybić się i doskoczyć do innego elementu/promienia. Korzystając cały czas z tego sposobu dostaniesz się do najwyższego punktu, z którego unosi się zielony dym. Gdy spadniesz w przepaść upadniesz na niebieskiego suma. Będzie on cały czas się poruszał, więc trzymaj się na jego grzbiecie. Koniec końców spadniesz w kolejną przepaść.
Tam też spotkasz mini-grę Przepychacze, w której musisz strzelać w tarcze i liczyć na to, że Twój przeciwnik nie zdąży je w odpowiednim czasie odwrócić. Teraz biegnij w lewo i przejdź przez rozwalony most, a następnie skorzystaj ze znanego promyczka. Gdy będziesz na wyciętym pniu drzewa, zaczną atakować Cię grupy os. Musisz unikać ich ataków - patrz w jaki sposób się ustawili i skacz do góry lub biegaj od lewej do prawej, aby ominąć ostre tarcze.
Po dotarciu na górę wyeliminuj oddział os i wjedź na arenę, gdzie spotkasz agresywnego żuka, najemnika Twoich przeciwników. Aby go pokonać zapełniaj za pomocą karabinu Cody'ego pobliskie kraty, a następnie ustawiaj się za nimi. Gdy tylko wielki żuk zacznie się do nich zbliżać, strzel w nie, aby go uruchomić i uszkodzić. Powtórz tę czynność około cztery razy, uważając w międzyczasie również na jego fale uderzeniowe sygnalizujące czerwonym kółkiem (zazwyczaj wykonuje je po nieudanym ataku).
Po wyeliminowaniu oponenta załączy się scenka, po której wskocz na jeszcze przed chwilą swojego przeciwnika. Teraz podążaj nim w stronę kokonu, przeskakując przeszkody i przepaści, w międzyczasie strzelając May w zbliżające się larwy. Gdy żuk spadnie w dół, rozpoczniesz walkę z największym bossem tego rozdziału - Królową Os. W pierwszym etapie bitwy strzelaj żelem w oznaczone czerwonym "iksem" punkty na jej brzuchu i żądle, a następnie wykonuj wybuch za pomocą pistoletu May, uważając w międzyczasie na ataki jej podwładnych.
Gdy Królowa Os straci jedną czwartą życia zacznie ziać ogniem. Szybko podbiegnij pod kolej z lewej strony, aby objechać całą arenę dookoła. W drugim etapie walki ponownie strzelaj żelem w jej czuły punkt, lecz tym razem jej podwładnych będzie więcej - najczęściej dwie grupy. Warto je szybko zlikwidować i od razu po ich unieszkodliwieniu przeprowadzić minimum jeden atak na Królową Os, bowiem po paru sekundach przywoła ona kolejne osy. Jeśli sobie nie radzisz, to pamiętaj, że w trakcie drugiego etapu bitwy możesz także objeżdżać arenę i chwilę odsapnąć.
Gdy Królowa Os straci już niemalże połowę paska życia, przywoła ona wojenny samolot składający się z os. Na arenę będą spadać oddziały os, które trzeba przeskakiwać. Gdy to zrobisz, rozpoczniesz trzeci etap wyglądający tak samo, jak ten drugi, z tą różnicą, że teraz Królową Os możesz uszkodzić jedynie strzelając żelem i karabinem w jej głowę lub tył żądła (zrobisz to za pomocą torów). Po straceniu przez oponenta ponad połowy HP ponownie będziesz musiał unikać os na arenie - tym razem w formie nożyc (najlepiej często skakać, aniżeli uciekać na boki).
Teraz przyszedł na czwarty fragment walki. Tym razem nie będziesz mógł unieszkodliwiać bossa strzelając mu w głowę, a jedynie w tylną część ciała (będą Ci to utrudniać blokujące strzały osy, które w pierwszej kolejności trzeba wyeliminować). Przejedź się kilka razy torami eliminując grupy os, a dopiero potem zajmij się brzuchem przeciwniczki. Gdy Królowej zostanie już garstka życia, to arena spadnie w przepaść, a Ty będziesz mógł poruszać się jedynie po szynach - przeskakuj przez grupy os pojawiające się na Twojej drodze, strzelając w międzyczasie w głowę przeciwniczki. Po wszystkim starcie dobiegnie końca.