It Takes Two - Rozdział 2 (drzewo): Pojmanie
Po zdobyciu broni idź naprzód. May musi strzelić w tarczę, aby otworzyć drzwi, a Cody w drewniany element po lewej stronie. Potem strzel żelem w drewniane wrota, w który May musi strzelić, aby wywołać wybuch. To samo uczyń z drugimi wrotami (na lewo od nich jest strzelnica, więc możesz tam przetestować swoje giwery).
Teraz użyj żelu, aby obniżyć kładkę i móc po niej przejść na drugą stronę. To samo zrób z owalną platformą, obniżając ją z południowej strony - dzięki temu będziesz mógł na nią wskoczyć. Potem strzel May w szybkim tempie trzy razy w tarczę, aby platforma poszła do góry, co pozwoli Wam ukończyć pierwszy segment drugiego rozdziału. Przy kolejnej kładce rozwal roślinę (strzelając w żel) i idź dalej.
Teraz dojdziesz do otwartej skrzynki - obniż ją i wejdź do niej, a potem wjedź do góry. Stań na korzeniu, obniż ponownie skrzynkę i wskocz na kolejny korzeń, aby kontynuować podróż. W kolejnym punkcie podróży musisz obniżyć belkę z prawej strony i strzelić w nią, gdy będzie na niej znajdował się Cody - bohater musi następnie wskoczyć na czerwoną skrzynkę, a May musi strzelić w widoczną przy niej tarczę, aby ją obrócić. Następnie Cody niech wejdzie na puszkę z farbą, wykona kilka grzmotów, co spowoduje, iż spadnie ona w pułapkę otwierającą drzwi do kolejnego pokoju.
Tam wejdź na platformę i dźwignij ją strzelając w pomarańczową skrzynkę z prawej strony. Teraz wejdź May na obracające się koła - musisz za każdym razem wdrapać się na ich szczyt, a następnie przeskoczyć na kolejne. Aby to zrobić wykonuj podwójne skoki. We wszystkim pomoże Cody, który każdy obiekt może lekko przechylić o 20-30 stopni strzelając w lewą stronę belki swoim żelem. Po przejściu May na drugą stronę wejdź Codym na platformę i strzel May w tarczę, aby mógł dostać się na górę.
Teraz możesz skręcić w prawo i wziąć udział w mini-grze niezaliczanej do ogólnego postępu. Aby ją uruchomić wciśnij START, a aby zakończyć - STOP (w międzyczasie możesz znęcać się nad swoim znajomym). Teraz przejdź pod tablicę szkolną. Rzuć kawałkiem żelu w każdy zawias na platformie, a następnie strzel w jeden z nich, aby zejść na niższy poziom. Tam czeka na Ciebie walki z wściekłymi osami - Cody musi je nasmarować żelem, a następnie May strzelić w nie, aby spowodować wybuch.
W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz dwa piece - Cody musi do nich nalać żelu, a następnie stanąć na tym pierwszym od lewej strony. May niech strzeli w piec, co spowoduje, iż jej mąż wybije się i przejdzie na drugi piec. Tam z kolei przeskoczy w stronę bramy - zrób korzystając z żelu specjalną linię (zaczynając od lewej strony deski), która będzie dochodzić do zielonej rośliny - May musi strzelić pistoletem w początek owej linii, co otworzy jej bramę i pozwoli przejść dalej.
W dalszej części przygody skręć w lewo, aby wziąć udział w kolejnej mini-grze "przeciąganie liny". Potem możesz przejść po korzeniu z prawej strony i dostać się na tory - w trakcie jazdy przeskakuj na bliźniacze koleje i omijaj wagony nadjeżdżające z przeciwka. Rozwal bramę i podejdź pod zablokowaną bramę. Rzucaj Codym żelem w strzałki umieszczone na deskach, aby powoli uruchamiać mechanizm.
Gdy zostaniesz zaatakowany przez osy, zabijaj je - dla przypomnienia, Cody musi je nasmarować żelem, a May strzelić w nie nabojem z karabinu. Po otwarciu przejścia zaatakuje Cię osa z tarczą - walka z nią jest prosta. Cody musi strzelać w nią żelem, a May ją oflankować i strzelić karabinem w jej tylną część ciała (to właśnie tam zbiera się żel). Po walce przejdź do kolejnego etapu gry - w pobliże kokonu.