F1 2021 - Tryb "wyprzedzanie", system energii, jak nim zarządzać?
W trakcie walki na torze musimy dbać nie tylko o poziom paliwa i stan opon, ale także system zarządzania energią. Jest on nazywany w grze jako tryb "wyprzedzania", którym manualnie musimy zarządzać (o ile zgodziliśmy się na to przy wyborze asyst), aby być po prostu szybszym na torze.
W pierwszej kolejności warto powiedzieć, w jaki sposób on działa. Tryb ten gromadzi energię, gdy hamujemy i znajdujemy się w wolnych i średnich zakrętach. W przypadku znajdowania się na prostej, zostaje on na tym samym poziomie lub minimalnie się zmniejsza nawet wtedy, gdy nie jest załączony.
Gdy ścigamy się, warto mieć go minimum na poziomie 30%. Oznacza to, że jadąc za innym samochodem, nie warto go zużywać, ponieważ korzystamy z tunelu aerodynamicznego pozwalającego tak czy siak zbliżyć się do poprzedzającego nas kierowcy. Inaczej wygląda sytuacja, gdy prowadzimy grupkę kierowców - wtedy musimy bronić się w taki sposób, aby nie dać się wyprzedzić i jednocześnie zachować rzeczone minimum w systemie zarządzania energią.
Skoro wspomniałem już, w jaki sposób kulminujemy energię, to warto powiedzieć, kiedy najlepiej ją zużywać. Najważniejszym momentem jest wyjście na prostą - gdy tylko pokonasz ostatni zakręt prowadzący na długi odcinek, załącz "wyprzedzanie" już w momencie znajdowania się na wyższych biegach.
Dlaczego na wyższych? Im niższa prędkość, tym bardziej pomaga nam rozpędzić się ów system. Jeśli więc nie dekoncentrujesz się w trakcie jazdy i - można rzec - jesteś zawodowcem, to warto załączać nawet na sekundę, maksymalnie dwie rzeczony tryb przy każdym wyjściu z zakrętu: odpuść tylko wtedy, gdy wiesz, że za 4-6 sekund będziesz musiał ponownie hamować. Wtedy nie ma sensu go tracić, bo zdobyta prędkość i tak zaraz zostanie "zabita".