F1 2021 - Tryb "wyprzedzanie", system energii, jak nim zarządzać?
W trakcie walki na torze musimy dbać nie tylko o poziom paliwa i stan opon, ale także system zarządzania energią. Jest on nazywany w grze jako tryb "wyprzedzania", którym manualnie musimy zarządzać (o ile zgodziliśmy się na to przy wyborze asyst), aby być po prostu szybszym na torze.
W pierwszej kolejności warto powiedzieć, w jaki sposób on działa. Tryb ten gromadzi energię, gdy hamujemy i znajdujemy się w wolnych i średnich zakrętach. W przypadku znajdowania się na prostej, zostaje on na tym samym poziomie lub minimalnie się zmniejsza nawet wtedy, gdy nie jest załączony.
![F1 2021 - Tryb "wyprzedzanie", system energii, jak nim zarządzać?](https://pliki.ppe.pl/storage/86ca77cf8365ee1eedc9/86ca77cf8365ee1eedc9.jpg)
Gdy ścigamy się, warto mieć go minimum na poziomie 30%. Oznacza to, że jadąc za innym samochodem, nie warto go zużywać, ponieważ korzystamy z tunelu aerodynamicznego pozwalającego tak czy siak zbliżyć się do poprzedzającego nas kierowcy. Inaczej wygląda sytuacja, gdy prowadzimy grupkę kierowców - wtedy musimy bronić się w taki sposób, aby nie dać się wyprzedzić i jednocześnie zachować rzeczone minimum w systemie zarządzania energią.
Skoro wspomniałem już, w jaki sposób kulminujemy energię, to warto powiedzieć, kiedy najlepiej ją zużywać. Najważniejszym momentem jest wyjście na prostą - gdy tylko pokonasz ostatni zakręt prowadzący na długi odcinek, załącz "wyprzedzanie" już w momencie znajdowania się na wyższych biegach.
Dlaczego na wyższych? Im niższa prędkość, tym bardziej pomaga nam rozpędzić się ów system. Jeśli więc nie dekoncentrujesz się w trakcie jazdy i - można rzec - jesteś zawodowcem, to warto załączać nawet na sekundę, maksymalnie dwie rzeczony tryb przy każdym wyjściu z zakrętu: odpuść tylko wtedy, gdy wiesz, że za 4-6 sekund będziesz musiał ponownie hamować. Wtedy nie ma sensu go tracić, bo zdobyta prędkość i tak zaraz zostanie "zabita".