F1 2021 - Ustawianie bolidu, jakie opcje zmieniać?
W trakcie każdego weekendu wyścigowego możesz ustawić bolid pod swoje preferencje. Jeśli nie czujesz się na siłach, możesz skorzystać wyłącznie z przygotowanych przez twórców ustawień z poziomu kokpitu. Musisz pamiętać jedynie, że na bardziej kręte toru typu Hungaroring, Monaco, czy Zandvoort przydaje się większy docisk, a na szybkie tory typu Monza, Spa, czy Abu Dhabi - zwiększenie prędkości maksymalnej.
Tworzenie setupu nie jest trudne, lecz czasochłonne. Możesz tutaj dostosowywać nawet ciśnienie w oponach i balans hamulców, lecz są to dwie najmniej istotne opcje.
Największą rolę odgrywają oczywiście ustawienia poziomu paliwa w baku, skrzydeł w aerodynamice i poziom zawieszenia. To pierwsze odpowiada za to, ile okrążeń zdołasz pokonać w trakcie jednego wyjazdu, więc nie ma tutaj nic skomplikowanego.
W przypadku ustawienia skrzydła, im jest ono niższe, tym Twój bolid będzie bardziej ociężały w wolnych zakrętach. Będziesz musiał w nich zwalniać kosztem zwiększenia prędkości na prostych. Natomiast im większą wartość przy nich zaznaczymy, tym szybsi będziemy w zakrętach kosztem mniejszej prędkości maksymalnej. Podobnie, jak w przypadku standardowych ustawień, zanalizuj nitkę toru i dopiero wtedy zdecyduj, na jakich skrzydłach będziesz szybszy.
Z kolei ustawienia zawieszenia dotyczą stabilności bolidu w zakrętach. Wszystkie opcje są dokładnie opisane z prawej strony, ale w skrócie: im wyższa jest dana wartość, tym większa szansa, że nasz bolid będzie bardziej przyklejony do jezdni zmniejszając podsterowność i zarzucanie tylnej osi w trakcie wychodzenia z zakrętów. Trzeba znaleźć tutaj jednak złoty środek, bo im bardziej jesteśmy przyklejeni do asfaltu, tym też wolniej pokonujemy nitkę toru.