F1 2021 - poradnik do gry. Kariera, multiplayer, zespoły, kierowcy, asysty, tory, mechaniki, porady na start - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

F1 2021 - poradnik do gry. Kariera, multiplayer, zespoły, kierowcy, asysty, tory, mechaniki, porady na start

F1 2021 - Ustawianie bolidu, jakie opcje zmieniać?

Mateusz Wróbel | 31.07.2021, 11:15

F1 2021 - Ustawianie bolidu, jakie opcje zmieniać?

W trakcie każdego weekendu wyścigowego możesz ustawić bolid pod swoje preferencje. Jeśli nie czujesz się na siłach, możesz skorzystać wyłącznie z przygotowanych przez twórców ustawień z poziomu kokpitu. Musisz pamiętać jedynie, że na bardziej kręte toru typu Hungaroring, Monaco, czy Zandvoort przydaje się większy docisk, a na szybkie tory typu Monza, Spa, czy Abu Dhabi - zwiększenie prędkości maksymalnej.

F1 2021 - Ustawianie bolidu, jakie opcje zmieniać?

Tworzenie setupu nie jest trudne, lecz czasochłonne. Możesz tutaj dostosowywać nawet ciśnienie w oponach i balans hamulców, lecz są to dwie najmniej istotne opcje.

Największą rolę odgrywają oczywiście ustawienia poziomu paliwa w baku, skrzydeł w aerodynamice i poziom zawieszenia. To pierwsze odpowiada za to, ile okrążeń zdołasz pokonać w trakcie jednego wyjazdu, więc nie ma tutaj nic skomplikowanego.

W przypadku ustawienia skrzydła, im jest ono niższe, tym Twój bolid będzie bardziej ociężały w wolnych zakrętach. Będziesz musiał w nich zwalniać kosztem zwiększenia prędkości na prostych. Natomiast im większą wartość przy nich zaznaczymy, tym szybsi będziemy w zakrętach kosztem mniejszej prędkości maksymalnej. Podobnie, jak w przypadku standardowych ustawień, zanalizuj nitkę toru i dopiero wtedy zdecyduj, na jakich skrzydłach będziesz szybszy.

Z kolei ustawienia zawieszenia dotyczą stabilności bolidu w zakrętach. Wszystkie opcje są dokładnie opisane z prawej strony, ale w skrócie: im wyższa jest dana wartość, tym większa szansa, że nasz bolid będzie bardziej przyklejony do jezdni zmniejszając podsterowność i zarzucanie tylnej osi w trakcie wychodzenia z zakrętów. Trzeba znaleźć tutaj jednak złoty środek, bo im bardziej jesteśmy przyklejeni do asfaltu, tym też wolniej pokonujemy nitkę toru.

Źródło: własne

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper