F1 2021 - Uszkodzenia w bolidzie i zużycie części, kiedy je wymienić?
Po załączeniu w ustawieniach symulacji pełnych uszkodzeń, w trakcie weekendów wyścigowych może dojść do wszelakich komplikacji. Przy agresywnej jeździe po tarkach czy przypadkowych wyjazdach poza obręb toru, może dojść do urwania jakiejś części zawieszenia, co zostanie zasygnalizowane przez inżyniera wyścigowego.
Jak możecie zobaczyć na powyższym obrazku, na ekranie stanu bolidu zauważycie nie tylko obecną wytrzymałość opon, ale także podświetlone na zielono części maszyny. jeśli zmienią kolor, to wiedz, że masz jakieś uszkodzenia, które nie możesz naprawić - nie wliczając oczywiście przedniego skrzydła. Problemy z nadwoziem wpłyną na wydajność bolidu, o ile zaznaczyłeś wcześniej opcję pełnej symulacji uszkodzeń.
Drugim ważnym elementem zabawy jest zużycie poszczególnych komponentów, na które trzeba zwracać uwagę przy trybach kariery. Ich wartość można podejrzeć w centrum dowodzenia, jak i na torze:
Im bardziej dana część jest zużyta, tym bardziej zmniejsza ona wydajność naszego bolidu i - co więcej - łatwiej może doprowadzić do awarii maszyny i nieukończenia wyścigu. Widoczne na powyższym obrazku komponenty trzeba wymieniać najlepiej co 3-4 weekendy wyścigowe, przy poziomie zużycia wynoszącym mniej więcej 70-80%. Gdy wartość ta będzie wyższa musisz liczyć się z tym, że Twoja maszyna zaraz padnie.
Ważne jest to, aby nie wykonywać tak drastycznych zmian w trakcie weekendu wyścigowego. Zostaniesz wtedy ukarany daną ilością miejsc na starcie przez FIA. Inaczej sytuacja wygląda, gdy wskazany podzespół po prostu nawali i przez awarię będziesz zmuszony to wykonać - w takim obrocie spraw nie masz innego wyboru.
Warto zwrócić uwagę również na skrzynię biegów, której zużycie będzie różnić się w zależności od danych sesji. Musisz pamiętać o tym, że do pierwszego oraz drugiego treningu zespół zakłada treningową skrzynię biegów, a przy trzecim treningu, kwalifikacji i wyścigu w maszynie znajduje się wyścigowa skrzynia biegów. Ta druga zużywa się szybciej, więc warto wykonywać programy treningowe na pierwszym lub drugim treningu.
Jak więc otrzymać komponenty? Zalecane jest przejście do centrum dowodzenia i poproszenie o zmianę podzespołu. Jeśli zabraknie Ci ich pod koniec sezonu, możesz poprosić o nową część swój zespół.